turse Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har i mange mange år vurdert brystreduksjon p.g.a. verking i skuldre nakke og rygg, lut holdning, vanskelig å finne klær, etc. etc. Jeg har utsatt og utsatt dette pga. gul stafylikokk infeksjon etter keisrsnitt, har hatt mageplastisk operasjon for å rette opp etter keisersnitet og fikk infeksjon igjen, så jeg vet at operasjoner ikke er helt problemfrie. Etter å lest mye om andres erfaringer her på KG tok jeg mot til meg å bestilte time for konsultasjon. Det var aldri diskujson om jeg ville få det dekket eller ikke, for legen var det nok å spøre om bh str. (F til G cup). Legen pratet mye om at det kunne hende det ikke ble pent fordi det ikke alltid blir det. Men etter mange diskusjonsrunder med meg selv lot jeg meg altså operere for en uke siden. Nervene var i helspenn og det var godt å gli inn i narkosen og overlate alt til andre. Våknet opp med stor bandasje og nesten flat brystkasse og ingen smerter, kun litt ubehag. Etter litt hviletid ble jeg sendt hjem, dagen etter ringte klinikken meg for å sjekke at alt stod bra til. Det gjorde det. Nesten ikke smerter og hadde sovet godt. Dagen etter det var jeg tilbake på klinikken for å ta av den store bandasjen. VOV, de puppa! Etter det har dagene gått, det tredje døgnet gikk vannet. dvs hevelse og vannsamlig forlot kroppen den riktige veien. 4 dagen helt ok, og den 5 dagen var jeg tilbake på jobb (kontorjobb). 6 dagen helt ok og i dag den 7 dagen var jeg tilbake for å skifte tape. Ruen falt av i store deler av snittet og det er bare en lyserød strek der. Ikke en dråpe blod eller sårveske på plaster, bandasje eller andre steder. nesten ikke hevelse og ja jeg har følelse både i huden og på brystvortene. Jeg har nå jobbet i to hele dager og ikke hatt noe verking i nakke, rygg eller skuldre. I dag har jeg kjørt bil i 4 timer og ingen verking. Tidligere måtte jeg ha pause hver time p.g.a. verking. Det største problemet har vært at jeg må sove på ryggen, jeg har derfor sovet veldig dårlig og lite. Men nå kan jeg sove som jeg vil, gjør det vondt så får jeg finne en annen stilling. Jeg er så glad, det har gått så bra at jeg nesten må klype meg i armen. Lykke til dere andre som skal gjøre det samme. Håper alle får samme gode erfaringen som jeg har hatt og forhåpentligvis fortsetter å ha.
Bellybutton Skrevet 18. januar 2005 #4 Skrevet 18. januar 2005 Jøss! så bra! Jeg hadde det også sånn som deg de første dagene,men der stoppet likheten. Ikke at jeg har hatt så masse problemer heller,men kanksje litt mer. Etter en drøy uke fikk jeg en stor hard klump i krysset under ene puppen. Det hadde samlet seg mye blod og nå begynte det å lekke. Det har det forsåvidt fortsatt med til nå...Har hatt noen trådstumpersom ikke vil løse seg opp,og disse har irritert slik at det ikke ville gro helt. Ene brystvorten har jeg lite følelse i,mens den andre nesten er hypersensitiv!! Har litt nummen følelse mot skulderbladene etter fettskraping under huden der. Men alt i alt er jeg kjempefornøyd,bare å kunne legge seg på magen uten å "møblere" puppene rundt er en fryd! Klær passer bedre,og jeg føler meg mye mer vel. Mannen er også fornøyd,selv om det ikke nødvendigvis betydde så mye for meg. Jeg har hatt et stort utbytte av det følelses messig,og det er det viktigste. Nå er det gått to mndr og jeg er 99%bra. Litt øm dersom jeg får slag eller hardt trykk av 2 åringen feks. Håper det fortsetter å gå like bra med deg,jeg regner med at fra nå av går det bare bedre med meg iallefall.
Gjest turse ikke innlogget Skrevet 18. januar 2005 #5 Skrevet 18. januar 2005 Hei igjen. Jeg har også tråder som stikker ut. Har sydd med tråd som løser seg opp av seg selv, og der knuten er blir det vistnok for mye tråd til at det kan løse seg opp. Jeg skal på kontroll om en uke og da skal de klippe vekk det som stikker ut. Det er visst vanlig å gjøre det etter 14 dager, der jeg er operert. Og ja jeg håper virkelig det fortsetter like bra. Tror den største faren for infeksjoner er over nå etter en uke og såra er lukket. Så tvi tvi
Bellybutton Skrevet 18. januar 2005 #6 Skrevet 18. januar 2005 Jepp! Sånn herogså. Har vært og klippet dem inntil jeg og. Håper det kommer seg nå. Lykke til videre.
Gjest Fortung Skrevet 18. januar 2005 #7 Skrevet 18. januar 2005 Høres ut som en drøm, og gratulerer med nye pupper Jo mer jeg leser på dette forumet, jo mer sikker blir jeg på min egen avgjørelse. Skal inn om 2 uker og det skal bli deilig som Bellybutton sier å kunne ligge på magen uten å ommøblere først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå