AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Inspirert av diverse legetråder her inne, og særlig den som ble opprettet i dag. Hva sier dere som faktisk er helsepersonell. Har dere opplevd å bli sjekket opp av pasienter, og hva tenker dere i så fall? I den andre tråden skriver en "med mindre du er spesielt pen, så glem det", men har det virkelig noe å si? Vil ikke en lege eller sykepleier like fullt tenke profesjonelt, og ikke egentlig legge merke til utseende på pasienten, eller opplever dere å bli tiltrukket av pasienter? Eller er alle "like", og man tenker ikke noe mer over pasientene utover møtene man gjør på jobben? Legefruer kan også svare, på vegne av mennene sine.Anonymkode: 2116a...804
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Alltid et morsomt tema. Det kan være viktig å skille mellom det at helsepersonell noen ganger ufrivillig kjenner seg tiltrukket av en pasient (for dette skjer), og det at noen så velger å gi etter for impulsen. Statistikken viser vel at det er relativt vanlig å fra tid til annen møte en pasient man finner attraktiv, men at de fleste ignorerer tankene. Anonymkode: 2a38e...88c
Gjest Sugemerke Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 (endret) Det er bare råkleint. Og gjerne slikt vi ler av blant kollegaer i ettertid. Endret 18. september 2017 av Sugemerke
Maleficenta Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av diverse legetråder her inne, og særlig den som ble opprettet i dag. Hva sier dere som faktisk er helsepersonell. Har dere opplevd å bli sjekket opp av pasienter, og hva tenker dere i så fall? I den andre tråden skriver en "med mindre du er spesielt pen, så glem det", men har det virkelig noe å si? Vil ikke en lege eller sykepleier like fullt tenke profesjonelt, og ikke egentlig legge merke til utseende på pasienten, eller opplever dere å bli tiltrukket av pasienter? Eller er alle "like", og man tenker ikke noe mer over pasientene utover møtene man gjør på jobben? Legefruer kan også svare, på vegne av mennene sine. Anonymkode: 2116a...804 Fins kvinnelige leger også.. 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Fins kvinnelige leger også.. Har jeg sagt noe annet? Eller tenkte du på den siste bemerkningen? Den var med tanke på at det faktisk er legefruer som har uttalt seg i slike tråder tidligere, og som sikkert ønsker å ytre seg igjen... Anonymkode: 2116a...804
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 8 minutter siden, Sugemerke skrev: Det er bare råkleint. Og gjerne slikt vi ler av blant kollegaer i ettertid. Hvorfor synes du/dere det er noe å le av egentlig? Ler dere av alle som prøver seg på dere, eller bare fordi det er personer dere har møtt i sammenheng med jobb? Oppfører pasienter seg mer kleint når de prøver å sjekke opp enn andre? Anonymkode: 2116a...804 1
Gjest Sugemerke Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor synes du/dere det er noe å le av egentlig? Ler dere av alle som prøver seg på dere, eller bare fordi det er personer dere har møtt i sammenheng med jobb? Oppfører pasienter seg mer kleint når de prøver å sjekke opp enn andre? Anonymkode: 2116a...804 Ja. Og hvem vil bli sjekket opp av noen som ligger i nettingtruse og sykehusskjorte, for å sette det på spissen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 16 minutter siden, Sugemerke skrev: Det er bare råkleint. Og gjerne slikt vi ler av blant kollegaer i ettertid. Helt enig. Anonymkode: 85cfe...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av diverse legetråder her inne, og særlig den som ble opprettet i dag. Hva sier dere som faktisk er helsepersonell. Har dere opplevd å bli sjekket opp av pasienter, og hva tenker dere i så fall? I den andre tråden skriver en "med mindre du er spesielt pen, så glem det", men har det virkelig noe å si? Vil ikke en lege eller sykepleier like fullt tenke profesjonelt, og ikke egentlig legge merke til utseende på pasienten, eller opplever dere å bli tiltrukket av pasienter? Eller er alle "like", og man tenker ikke noe mer over pasientene utover møtene man gjør på jobben? Legefruer kan også svare, på vegne av mennene sine. Anonymkode: 2116a...804 Ved den minste hentydning så blir pasienten overført til andre på jobb. Å flørte eller å inngå noe forhold til en pasient er å risikere jobben og lisensen, så det er uaktuelt. Finnes nok av dem som har blitt fradømt jobben etter upassende forhold til pasienter. Anonymkode: c2537...278 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 Nei, nei og atter nei. Har blitt 'sjekket opp' (det er å si det mildt) på jobb. Ufattelig ubehagelig. Og jeg tror jeg hadde blitt helt satt ut om noen hadde funnet meg på Facebook og sendt meg en melding Det er bare meg da. Så nei, pasienter er pasienter. Og ikke noe mer Anonymkode: 43827...542 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 Seksuell trakassering, veldig ubehagelig og upassende! Hadde jeg vært interessert hadde jeg tatt kontakt ! Anonymkode: ac862...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 Dette er ganske vanlig. Jeg anser enhver pasientrelasjon som profesjonell. Det er imidlertid ikke alle som har et like strikt syn på det som meg. Så er det jo selvsagt noen umoralske sjeler i helsevesenet også som drar det litt vel langt. Pasienter som i utgangspunktet var med på det kan ende opp med å føle seg litt utnyttet i ettertid. Det er viktig å være klar over skjevheten i relasjonen, særlig når man har en litt mer autoritær rolle som lege. Anonymkode: e59b6...a42 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seksuell trakassering, veldig ubehagelig og upassende! Hadde jeg vært interessert hadde jeg tatt kontakt ! Anonymkode: ac862...2f9 Det er da minst like upassende. Anonymkode: e59b6...a42 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 Har opplevd det, og det er selvfølgelig helt uaktuelt. Det er sånn vi forteller de andre under lunsjen, så alle kan himle med øynene og le av det. Og huske det til neste gang pasienten innlegges, "at det var han som prøvde seg på Lene". De eneste pasientene som kan unnskyldes er demente. Anonymkode: 34b2c...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seksuell trakassering, veldig ubehagelig og upassende! Hadde jeg vært interessert hadde jeg tatt kontakt ! Anonymkode: ac862...2f9 Ja fysj! Hold fingrene av fatet. Det er en utakknemlig jobb om pasienten holder på slik. Anonymkode: 9fd92...720
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Normale folk sjekker ikke opp folk på jobb. Det meste jeg har opplevd av sjekking har vært fra masienter med tidligere hjerneslag eller demens. De har redusert kognitiv funksjon, og da blir de selsagt ikke ledd av. Anonymkode: 03bfa...965 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 Kan huske at jeg la merke til at en pasient var kjekk da jeg var en ung student. Husker jeg ble supernervøs da jeg skulle kateterisere en gutt på ca samme alder som meg og som jeg i tillegg syns var kjekk. Men etter mange år i jobben tenker jeg ikke over det i det hele tatt. Jobber dog innen psykiatri/rus så har opplevd at pasienter tror/ønsker at det skal være noe mer mellom oss enn den profesjonelle relasjonen. Det handler nok mer om at de er relasjonsskadet og ikke at sjekke meg opp i normal forstand. Anonymkode: f5cee...fad
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 Har opplevd en gang at en lege var tiltrukket av meg, det var veldig ekkelt da jeg hadde vært der av problemer i forbindelse med utbrenthet. Samtidig følte jeg skyldfølelse, fordi jeg følte at jeg hadde sluppet han innpå meg psykisk ved å fortelle om problemene mine. Det var da jeg forstod hvor irrasjonell skyldfølelsen rundt seksuell trakassering og voldtekt er, jeg opplevde den i en liten dråpe i forhold til det. Skiftet lege ganske raskt, til en kvinne Jeg er for øvrig ikke særlig pen heller. Om man tror det er bare det som gjør at andre personer er tiltrukket av deg er du veldig naiv og enkel. 14 hours ago, Sugemerke said: Det er bare råkleint. Og gjerne slikt vi ler av blant kollegaer i ettertid. Påminnelse om at helsepersonell ler av pasienter som tabber seg ut på bakrommet. Sa du noe dumt eller misforstod noe legen sa til deg? Det blir garantert en morohistorie legen eller sykepleieren kan drite deg ut med til de andre Anonymkode: 17ecf...9e3 1
Gjest Sugemerke Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Påminnelse om at helsepersonell ler av pasienter som tabber seg ut på bakrommet. Sa du noe dumt eller misforstod noe legen sa til deg? Det blir garantert en morohistorie legen eller sykepleieren kan drite deg ut med til de andre Anonymkode: 17ecf...9e3 Nei, ikke tabber, men åpenlyst flørting. Folk sier så utrolig mye rart at man ikke tenker over det, men påtatt flørting er bare ekkelt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 5 minutes ago, Sugemerke said: Nei, ikke tabber, men åpenlyst flørting. Folk sier så utrolig mye rart at man ikke tenker over det, men påtatt flørting er bare ekkelt. Mange pasienter er ikke a4 eller helt oppegående, synes det er lavmål å gjøre narr av dem. Om det er et lite legekontor skal det ikke mye til før rykte sprer seg Anonymkode: 17ecf...9e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå