Gå til innhold

Hvor ofte støvsuger dere under senga?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En gang i uka, under hele husvasken 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det beste ikke er teppegulv, men som sagt det er ikke aktuelt å bytte. Det som er, er at teppet luner veldig for rommet. Og det er heller ikke "langhåret" teppe. Vi fikk det renset nå i sommer.  Jeg bare lurte på hva som er vanlig støvsugingsrutine for teppegulv. :-) 

Anonymkode: 9f06f...197

Skrevet
På 18.9.2017 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Med teppegulv og allergi så er daglig stavsuging av soverommet ditt nødvendig. Ellers bør du kaste teppet ut av soverommet.

Anonymkode: 97f04...6b1

Tviler på at det er nødvendig å støvsuge hver eneste dag? Mener du under senga også da? Eller bare sånn lett over?
Og hva med lister osv?

Skrevet (endret)

Det blir mye støv på et soverom. Hadde min partner hatt allergi hadde jeg tatt soverommet to ganger i uka. Listene en gang i uka. 

Ellers er det viktig å lufte godt ut igjennom hele året. Når det er tørr og fin kulde henges dyner og puter ut i et par timer. Det dreper all støvmidden. 

Endret av Antoinette
  • Liker 1
Skrevet

Ja, tar soverommet to ganger i uka fra før og da under senga og bak nattbord. 
Ok, tar også listene to ganger i uka. Takk for svar. 

Skrevet

Ts over her forresten. :) Tenker at siden det er teppegulv burde det kanskje taes oftere enn to ganger i uka? Men kanskje ikke like nøye hver gang?

Skrevet

Vi støvsuger hele huset én gang i uka, og da støvsuger vi under alle senger

Anonymkode: ed18e...60b

Skrevet (endret)

Jeg lurer på - dere som sier man må stuvsuge hver dag pga teppet, hva med sengen og sengetøyet? Siden midd og støv samles her, bør man da riste/lufte/støvsuge osv her også hver dag da mesteparten av støvet man er allergisk mot faktisk samler seg der heller enn under sengen da det ikke er "hybelkaninene" man er allergisk mot ;)

Endret av Carrot
Skrevet

Ts her; jeg tror man kan konkludere med at det ikke finnes noen fasit som egentlig var det jeg var på jakt etter når jeg startet tråden. :P Selv om vi har teppegulv og den ene av oss er allergisk, så vil jeg tro grundig støvsuging to ganger i uka holder og eventuelt ta over overfladisk ved behov om det skulle være behov en dag i mellom. 

Skrevet

Jeg har seng med sokkel med skuffer, så jeg støvsuger aldri under senga. Er heldigvis ikke allergisk mot noe, da hadde jeg tørna, for jeg hater vasking og støvsuging.

• Liker 1
Skrevet

To ganger om dagen. Er livredd for basselusker 

Anonymkode: a637b...e8e

Skrevet

Hver eneste uke, helst oftere.

Skrevet

Aldri. Har rammemadrass. Dessuten er jeg rimelig sikker på at jeg ikke har midd i senga. Har sjekket grundig flere ganger. Man skal jo kunne se de med det blåtte øye mener jeg...

Skrevet

Hel sokkel, støvsuger kanskje 2 ganger i året.  Det er faktisk overraskende lite støv som samler seg der.  

Skrevet (endret)

Avhengig av hvor sterke symptomer den allergiske har, fra et par ganger ukentlig (milde symptomer) til annenhver dag (alvorlige symptomer med astma). Uansett bør dyner luftes og madrasser bankes jevnlig. 

Endret av FruLuna
Dårlig formulering
Skrevet
På 18.9.2017 den 10.51, AnonymBruker skrev:

Vi har teppegulv og da den ene av oss er allergisk mot midd og støv så er jeg usikker på hvor ofte det bør støvsuges. Støvsuger to ganger i uka selv. Hvor ofte støvsuger dere under senga? Jeg synes det er litt tungvint, så gjør det ikke mer enn to ganger i uka. Bruker også å ha noen esker under senga til oppbevaring så derfor er det et lite prosjekt i seg selv å flytte de unna. 

Har du støvallergi så er svaret: minst daglig. 

Løses med en robotstøvsuger. 

Det finnes ellers vaksiner mot allergi. Oppsøk riktig ekspertise.

Anonymkode: b9406...474

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du støvallergi så er svaret: minst daglig. 

Løses med en robotstøvsuger. 

Det finnes ellers vaksiner mot allergi. Oppsøk riktig ekspertise.

Anonymkode: b9406...474

Har ikke råd til robot støvsuger så får nok belage oss på å gjøre det manuelt ;) Ang vaksine skal vi undersøke nærmere. Takk for innspill! :)

Skrevet
10 timer siden, FruLuna skrev:

Avhengig av hvor sterke symptomer den allergiske har, fra et par ganger ukentlig (milde symptomer) til annenhver dag (alvorlige symptomer med astma). Uansett bør dyner luftes og madrasser bankes jevnlig. 

Vi er flinke til å lufte dyner! :-) Vi har landet på å støvsuge to ganger i uka etter noen samtaler rundt det :P 
Og da er vi nøye og støvtørker og tar godt under senga. 

Skrevet

Hver gang jeg vasker eller støvsuger gjør jeg det også under sengen. Ca to ganger og uke.

Anonymkode: dcaa6...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...