Gå til innhold

Hva syns du om freak forum?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært innom og sett noen ganger. Er totalt imot alt som står der og fatter ikke at det er lov. Det positive med det er vel at det kanskje sparer noen liv at noobs har et sted å søke råd.

Anonymkode: f4208...f09

Så, fordi du er «imot» så bør det være forbudt å ytre seg om? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutes ago, Perle said:

Vedkommende skrev ikke det.

Anonymkode: 0f4a9...c59

Skrevet
On 9/18/2017 at 3:43 PM, boblebrist said:

Jeg vet ikke om du har prøvd å diskutere rusmidler her på Kvinneguiden, det er ikke helt det samme som å diskutere det på Freak for å si det pent, og det handler ikke bare om reglene til forumet. At det kan være lettere å snakke om på nett kan jeg være enig i. At flertallet endrer mening og plutselig synes det er helt stuerent å snakke om, not so much.

Men her har vi jo KG-politiet, vet ikke om alle forum har det.

Anonymkode: e9e37...3b4

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange av de rådene som gis der kan ta livet av folk.....

Aha. Ja jeg har ikke peiling selv.

Skrevet
17 minutter siden, Perle skrev:

Nei det har jeg ikke sagt. Det er jo farlig info som ligger lett tilgjengelig.

Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

Vært der inne, men liker ikke helt at folk spør deg om dop og slikt. 
Også skal gamlinger diktere forumet basert på deres meninger, så... freak forum er mindre freak og mer kriminelt etter min mening. Var på en freak fest og ble spurt om jeg drev med dop siden de drev med dop. Og da jeg sa nei, var det liksom ingenting annet de ville prate om. Ble kalt usosial, men jeg kan ikke si at å snakke om dop er grunnen til at jeg ville være der.:heks:

Såklart har jeg sosial angst og slikt også, så... ja... det hjalp ikke at folk ville dra frem kriminelle ting som første og eneste ting å prate om... 

Jeg har vært på så og si alle freak treffene. Vi prater da om alt mulig annet enn bare rusmidler? Folk er opptatt av uendelig mange andre ting også like mye som det er ulike underforum der. Sosial angst kan gjøre at en føler seg utenfor, kjenner til den selv. 

Anonymkode: e4c39...d95

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på så og si alle freak treffene. Vi prater da om alt mulig annet enn bare rusmidler? Folk er opptatt av uendelig mange andre ting også like mye som det er ulike underforum der. Sosial angst kan gjøre at en føler seg utenfor, kjenner til den selv. 

Vi har sikkert snakket irl da :P 
snakket omtrent med alle minst en gang den festen tror jeg :heks:
derimot... jeg ønsker ikke kontakt med noen fra virkeligheten som har muligheten til å kjenne meg igjen på gaten via kg da jeg har postet en del ting her. 
Første gangen jeg har møt noen som kan ha møt meg irl her. o_O
Derimot... tviler at folk husker meg. ._.
Ingen husker en som meg. ._.
Så burde være trygt...

.................
Du har vel ikke fotografisk hukommelse???? 

Endret av Drakan
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfatter freak som et forum der mindre intelligente folk slikker hverandre opp etter ryggen og gjensidig bekrefter feiloppfatninger som sannhet fordi de ønsker at virkeligheten skal være slik. Det er utrolig mye der inne som er livsfarlig. Oppfordring til bruk av store doser sterke rusmidler, og gjerne i farlig potente kombinasjoner.

Freak er et ekkokammer for mindre intelligente.

På blant annet måten de formulerer seg på og hvordan ting er skrevet så virker det som de er svært intelligente, spesielt i forhold til folk her inne. Her virker ting mer rotete, useriøst og tråder sporer fort av i tullball eller ved at 2 begynner hakke på hverandre. Freak forum fremstår som et bra og inspirerende forum syns jeg

Anonymkode: fbea3...a5b

• Liker 2
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

På blant annet måten de formulerer seg på og hvordan ting er skrevet så virker det som de er svært intelligente, spesielt i forhold til folk her inne. Her virker ting mer rotete, useriøst og tråder sporer fort av i tullball eller ved at 2 begynner hakke på hverandre. Freak forum fremstår som et bra og inspirerende forum syns jeg

Ja, det er mange der som er flinke til å fremstå som om de har stor kunnskap. Noen har mye detaljkunnskap også, men i grunnen skorter det litt på å klare å se hele bildet, og det er man nødt til hvis man skal komme frem til noe som er gyldig. Begynner man å se litt nærmere på HVA folk skriver, er det veldig mye vås og gale konklusjoner som er pakket inn i et språk som får det til å se imponerende ut. De har en VELDIG uvitenskapelig og umetodisk innfallsvinkel til det de diskuterer. Hva som er inspirerende med freak står for meg som en gåte.....

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mange der som er flinke til å fremstå som om de har stor kunnskap. Noen har mye detaljkunnskap også, men i grunnen skorter det litt på å klare å se hele bildet, og det er man nødt til hvis man skal komme frem til noe som er gyldig. Begynner man å se litt nærmere på HVA folk skriver, er det veldig mye vås og gale konklusjoner som er pakket inn i et språk som får det til å se imponerende ut. De har en VELDIG uvitenskapelig og umetodisk innfallsvinkel til det de diskuterer. Hva som er inspirerende med freak står for meg som en gåte.....

Spørs hva man anser som gale konklusjoner. Selv er jeg ikke tilhenger av å følge moralske normer og er ingen regelrytter og ønsker ikke å være det og sier gledelig velkommen i mitt liv til utradisjonelle og uvanlige og kanskje også i andres øyne merkelige og forkastelige måter å tilnærme meg enkelte ting her i livet. Er ingen a4 og har ikke levd noe a4 liv så langt og kommer ikke til å gjøre det. Jeg finner lykke i sanne eventyr, og bryte med det kontroversielle. Godt det finnes slike som meg. 

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Spørs hva man anser som gale konklusjoner. Selv er jeg ikke tilhenger av å følge moralske normer og er ingen regelrytter og ønsker ikke å være det og sier gledelig velkommen i mitt liv til utradisjonelle og uvanlige og kanskje også i andres øyne merkelige og forkastelige måter å tilnærme meg enkelte ting her i livet. Er ingen a4 og har ikke levd noe a4 liv så langt og kommer ikke til å gjøre det. Jeg finner lykke i sanne eventyr, og bryte med det kontroversielle. Godt det finnes slike som meg. 

Gale konklusjoner er konklusjoner trukket på metodiske og systematiske feil. Det er det ikke noe relativt ved, og det endrer seg heller ikke uansett hvilken side av en debatt man ser det fra. Vitenskap handler ikke om moralske normer eller regler eller hva mma synes om noe.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gale konklusjoner er konklusjoner trukket på metodiske og systematiske feil. Det er det ikke noe relativt ved, og det endrer seg heller ikke uansett hvilken side av en debatt man ser det fra. Vitenskap handler ikke om moralske normer eller regler eller hva mma synes om noe.

Hvem sier man trenger å følge vitenskapen da eller at den har rett? Man må være kreativ og de kreative finnes på freak, sånn er det bare 

Skrevet

Freakforum er et skadereduksjonsforum, og et viktig et. Her får rusbrukere mulighet til å få tips til skadereduksjon. Dette er som å gi råd til noen om å bruke refleks når de går i mørket eller bruke hjelm når de sykler.

Det er ikke lenge siden at skateboard var ulovlig i Norge. Mange skatet likevell, og trenger informasjon om å gjøre det trygt. Da er et godt moderert forum ypperlig. Selv om du hater skateboard vil du vel at de som gjør det skal gjøre det trygt?

NFF er moderert veldig bra, og poster om kjøp og salg blir fjernet fort. De har moderering som er 1000x bedre enn her. 

Jeg synes vi burde bruke mer offentlige midler på skadereduksjon ved rusbruk. Forbud er ikke avskrekkende. De med lite ressurser blir rammet hardt, mens veljusterte personer ikke blir rammet. Bor du i en stor villa kan du røyke pot i fred, bor du i en blokk er det værre. Boten er også mye værre for noen med lavere sosial status enn noen med høyere, og tilgangen til rettshjelp er dårligere.

Jeg synes NFF burde motta offentlige midler og brukes aktivt for å ivareta rusbrukere. 

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvem sier man trenger å følge vitenskapen da eller at den har rett? Man må være kreativ og de kreative finnes på freak, sånn er det bare 

Dette er bare tåpelig.

1 minute ago, abrasiveRefraction said:

Freakforum er et skadereduksjonsforum, og et viktig et. Her får rusbrukere mulighet til å få tips til skadereduksjon. Dette er som å gi råd til noen om å bruke refleks når de går i mørket eller bruke hjelm når de sykler.

Det er ikke lenge siden at skateboard var ulovlig i Norge. Mange skatet likevell, og trenger informasjon om å gjøre det trygt. Da er et godt moderert forum ypperlig. Selv om du hater skateboard vil du vel at de som gjør det skal gjøre det trygt?

NFF er moderert veldig bra, og poster om kjøp og salg blir fjernet fort. De har moderering som er 1000x bedre enn her. 

Jeg synes vi burde bruke mer offentlige midler på skadereduksjon ved rusbruk. Forbud er ikke avskrekkende. De med lite ressurser blir rammet hardt, mens veljusterte personer ikke blir rammet. Bor du i en stor villa kan du røyke pot i fred, bor du i en blokk er det værre. Boten er også mye værre for noen med lavere sosial status enn noen med høyere, og tilgangen til rettshjelp er dårligere.

Jeg synes NFF burde motta offentlige midler og brukes aktivt for å ivareta rusbrukere. 

Freak mangler kvalitetssikring, og gir ofte farlige råd. Sammenligningen din med refleksbruk blir som om noen spør om det er lurt å vimse rundt ute i veibanen om natten i mørke klær, og at man får til svar at det går sikkert bra, og at de fleste har gode opplevelser av det. Du kan eventuelt bruke hjelm og refleks, men det er pinglete og kan redusere opplevelsen din.

Vi bruker veldig mye penger på skadereduksjon når det kommer til rusmiddelbruk. Det har gitt en enorm økning i helse- og livskvalitet for brukere. Jeg husker godt hvordan situasjonen var for 20 år siden. Gjør du?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

Vi har sikkert snakket irl da :P 
snakket omtrent med alle minst en gang den festen tror jeg :heks:
derimot... jeg ønsker ikke kontakt med noen fra virkeligheten som har muligheten til å kjenne meg igjen på gaten via kg da jeg har postet en del ting her. 
Første gangen jeg har møt noen som kan ha møt meg irl her. o_O
Derimot... tviler at folk husker meg. ._.
Ingen husker en som meg. ._.
Så burde være trygt...

.................
Du har vel ikke fotografisk hukommelse???? 

Jeg har gått glipp av et par fester kanskje. Hvilken fest var du på da? Fant du ingen du kom overens med? Jeg var nok en av de som drev med litt rusmidler, men roa ned endel nå. Liker fortsatt folka og festene. Slapp av, har ingen intensjoner av å bruke noe info mot deg. Har kanskje fotografisk hukommelse, du må vel sende bilde først? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at folkene på freak forum er mye MYE mer intelligente enn flesteparten her inne. Mye bedre folk som har mer for seg og som har både kunnskap og selvinnsikt på en helt annen måte enn hva man finner her :) 

Er det fordi det er mest kvinnfolk her?

Anonymkode: 2911a...3f2

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått glipp av et par fester kanskje. Hvilken fest var du på da? Fant du ingen du kom overens med? Jeg var nok en av de som drev med litt rusmidler, men roa ned endel nå. Liker fortsatt folka og festene. Slapp av, har ingen intensjoner av å bruke noe info mot deg. Har kanskje fotografisk hukommelse, du må vel sende bilde først? 

...
Jeg bruker rettigheten til ikke å si noe mer om festen, da jeg ikke har intensjoner om å bli gjenkjent. :) 
Og ingen intensjoner om å dele bilder av meg selv. Selv om jeg har gjort det her (uten ansikt). Tviler på at noen kan finne ut hvem jeg er fra det jeg har postet på kg.  

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Begynner man å se litt nærmere på HVA folk skriver, er det veldig mye vås og gale konklusjoner som er pakket inn i et språk som får det til å se imponerende ut. De har en VELDIG uvitenskapelig og umetodisk innfallsvinkel til det de diskuterer.

I motsetning til KG? :mrgreen:

Skrevet
22 minutes ago, linsejesus said:

I motsetning til KG? :mrgreen:

Hvor får du det at jeg har forsøkt noen komparativ analyse?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det fordi det er mest kvinnfolk her?

Anonymkode: 2911a...3f2

Nei, fordi KG får de verste mennene. 

Anonymkode: a062b...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...