Maleficenta Skrevet 18. september 2017 #41 Skrevet 18. september 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er nå 35 år, og liker fortsatt verken rødvin eller hvitvin. Hvitvin synes jeg smaker surt, og rødvin synes jeg smaker beskt. Jeg har smakt på alt jeg har fått tilbud om, i håp om å finne i hvert fall EN vin jeg liker. Men nei. Jeg har vært på polet selv og forhørt meg med de som jobber der, og kjøpt og testet både tørre, søte, runde, spisse (?), fruktige og ikke-fruktige viner. Har prøvd ulike viner sammen med mat (av typen mat som det skal passe til), og uten mat. Men nei. Hver gang jeg tar en slurk får jeg lyst til å spytte det ut igjen. Men jeg er jo voksen så jeg gjør jo ikke det, men kjenner på frysningene når det er svelget ned fordi jeg synes det smaker så ille. Det er like ille med musserende av alle typer, så bobler hjelper heller ikke. Vet at man MÅ ikke like vin, men jeg har bare så utrolig lyst til å kunne gå ut med venner og ta et glass jeg også, i stedet for å sitte og drikke Cola ... (liker ikke øl heller). Har du noen gang vært i min situasjon, og hvordan kom du deg dithen at du nå liker vin? Jeg vil gjerne vite hva som skjedde imellom der På forhånd takk for konstruktive svar! Anonymkode: f3b73...a03 Drikk cocktails? Eller så får du tvinge i deg den vinen du syns smaker minst ille og så får du ha vann på siden
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #42 Skrevet 18. september 2017 Om du ikke liker champagne eller cider, så er det lite sannsynlig at du vil like en type vin også Jeg liker cider da, så drikker ofte det, men det er mest viner uten "vinsmak" som er nesten greie å smake på for meg, men da er de nærmere champagne og cider. Anonymkode: 1657b...e73
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #43 Skrevet 18. september 2017 Begynte å drikke veldig søt hvitvin, og begynte når jeg var 35. Godt kjølt ned og små slurker. Tok tid men nå drikker jeg hvit vin og sprudlende. Rød fikser jeg enda ikke og jeg har et glass brus ved siden av. Anonymkode: 32fb3...569
Maleficenta Skrevet 18. september 2017 #44 Skrevet 18. september 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke liker champagne eller cider, så er det lite sannsynlig at du vil like en type vin også Jeg liker cider da, så drikker ofte det, men det er mest viner uten "vinsmak" som er nesten greie å smake på for meg, men da er de nærmere champagne og cider. Anonymkode: 1657b...e73 Champagne er veldig tørt da så det smaker jo ikke godt for noen som ikke liker vin det heller.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #45 Skrevet 18. september 2017 2 timer siden, wintergirl skrev: Enig! Du føler heller ikke at du går glipp av noe? Hva er grunnen til at du føler deg berettiget til å gi meg sånn voldsomt tyn for den uttalelsen? Jeg tok bare opp en formulering TS brukte selv, og bygget opp svaret mitt med utgangspunkt i den. Jeg har underbygget synspunktene mine uten å være ufin. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være grunn til å fortsette å kverne på dette i en hånlig tone. TS da om konkrete innspill og råd for å lære seg å like vin - jeg kom med noen etter beste evne og erfaring. Kanskje de er relevante for TS selv om du ser ut til å tilte av dem. Anonymkode: 5a51f...3db 3
wintergirl Skrevet 18. september 2017 #46 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at du føler deg berettiget til å gi meg sånn voldsomt tyn for den uttalelsen? Jeg tok bare opp en formulering TS brukte selv, og bygget opp svaret mitt med utgangspunkt i den. Jeg har underbygget synspunktene mine uten å være ufin. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være grunn til å fortsette å kverne på dette i en hånlig tone. TS da om konkrete innspill og råd for å lære seg å like vin - jeg kom med noen etter beste evne og erfaring. Kanskje de er relevante for TS selv om du ser ut til å tilte av dem. Anonymkode: 5a51f...3db Hva? Den var ikke mentet på deg. Det var en spøk mellom meg og @Winza, som jeg har privat kontakt med også. En spøk og ikke noe mer. Ok? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #47 Skrevet 18. september 2017 Man lærer seg som regel å like det. Nå har jeg alltid likt vin, men min erfaring gjelder for kaffe og øl. Jeg var ikke spesielt opptatt av å lære å like dette, men det kom etter hvert i ulike settinger dette ble servert. Nå synes jeg begge deler er helt greit og noe jeg godt kan finne på å kjøpe selv. Etter hvert antar jeg at jeg vil like det enda bedre. Det er hvertfall det jeg opplever for hver gang jeg drikker det. Nå er ikke jeg en person som drikker spesielt mye. Jeg liker imidlertid å ta meg et glass vin i de få festlige lagene jeg er i, særlig ved finere middager. Jeg er veldig glad i mat, og jeg mener at matopplevelsen blir bedre med et glass (eller to) vin til. I tillegg liker jeg å ta meg et glass på kveldstid i seg selv. Jeg kan godt forstå at noen ønsker å like vin på grunn av hyggen ved det. Anonymkode: b4f04...b43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå