Gå til innhold

Hjelp meh, krise situasjon!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som helts hjelp!

jeg skulle ta av linser. Fra ene øyet gikk det bra, men andre øyet kom bare halve linsen ut. Den var ødelagt liksom.

hjelp! Har pørvd å gni i øyet, men ingenting kom ut. Hva kan jeg gjøre? Er veldig stressa..

Er ikke noe plager eller ubehag på øyet nei

Anonymkode: 8da3b...ae4

Videoannonse
Annonse
Gjest C.Tramell
Skrevet

Hvis du skyller godt med linsevann eller øyebadevann kommer den nok ut. Det trengs masse væske for å løsne den hvis den har tørket inn og lagt seg under øyelokket.

Skrevet

Kontakt legevakten eller vent til i morgen tidlig og kontakt dem du fikk linsene hos. 

Så for en tid tilbake en skrekksak der en person hadde en rekke linser i øyet. Tror det var på tv2. 

Anonymkode: 2e41f...7be

Skrevet

Oooh, dette kjenner jeg meg igjen i. Ikke gni for mye på øyet ditt med en halv kontaktlinse inni der. Du kan skrape opp hornhinnen din. Ring fastlegen din i morgen tidlig og be om en hastetime for å få ut linsen. Du kan sikkert prøve å ringe til optikeren din også.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Papirfly skrev:

Oooh, dette kjenner jeg meg igjen i. Ikke gni for mye på øyet ditt med en halv kontaktlinse inni der. Du kan skrape opp hornhinnen din. Ring fastlegen din i morgen tidlig og be om en hastetime for å få ut linsen. Du kan sikkert prøve å ringe til optikeren din også.

Klarer helsesøster å fikse opp slikt?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tenker på helsesøster på skolen din? Det kan jo hende. Hvis du ikke merker noe til linsen, er det ikke umulig at den allerede har falt ut. Det viktigste er at noen får sjekket øyet ditt og kan se om den fremdeles er der. Forsøk helsesøster først, du.

Skrevet
Akkurat nå, Papirfly skrev:

Du tenker på helsesøster på skolen din? Det kan jo hende. Hvis du ikke merker noe til linsen, er det ikke umulig at den allerede har falt ut. Det viktigste er at noen får sjekket øyet ditt og kan se om den fremdeles er der. Forsøk helsesøster først, du.

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Er dette noe som gjør deg kåt, TS? For hvorfor ellers har du lagt dette under seksualitet? :klo: 

Anonymkode: df8ec...915

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må til noen med riktig utstyrog kompetanse. Da er optikeren den du mest sannsynlig kommer raskest til hos. Fastleger har neppe utstyr for dette og heller ikke helsesøster. Helsesøster har neppe utstyr/kompetanse/lov til å fjerne fremmedlegemet på øyne. 

Fastlegen vil henvise deg til øyelege. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må til noen med riktig utstyrog kompetanse. Da er optikeren den du mest sannsynlig kommer raskest til hos. Fastleger har neppe utstyr for dette og heller ikke helsesøster. Helsesøster har neppe utstyr/kompetanse/lov til å fjerne fremmedlegemet på øyne. 

Fastlegen vil henvise deg til øyelege. 

åjaa. Hm 

men får jeg ikke brukt kontaktlinser imorgen? Eller kan jeg bruke for er ingenting foran på øyet. Den halve delen har gått enten opp eller til siden av øyet

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

åjaa. Hm 

men får jeg ikke brukt kontaktlinser imorgen? Eller kan jeg bruke for er ingenting foran på øyet. Den halve delen har gått enten opp eller til siden av øyet

Ikke ta på deg nye kontaktlinser før du har blitt undersøkt! Jeg fikk selv hjelp hos fastlegen en gang, men som brukeren over her skriver, er det kanskje kun øyelege eller optiker som kan hjelpe deg.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er flyttet fra Seksualitetsforumet til Kropp og helse. Jeg beklager at det å flytte en tråd til riktig forum kan ta et par minutter lengre enn nødvendig av og til. Papirfly, mod.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Papirfly skrev:

Ikke ta på deg nye kontaktlinser før du har blitt undersøkt! Jeg fikk selv hjelp hos fastlegen en gang, men som brukeren over her skriver, er det kanskje kun øyelege eller optiker som kan hjelpe deg.

Men har veldig ille syn da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...