AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Hei! Er en jente som skal begynne på ritalin. Jeg har de siste årene gjennom videregående slitt med depresjon og vært "utbrent". Har vært mye mobbet, hatt store familiekonflikter og følt meg mislykket og hatt dårlig selvbilde. Jeg er fortsatt mye trist, men etter at jeg har fått påvist ADD har jeg sett mye lysere på ting og vært mye mer positiv. Jeg har forresten aldri gått på anti depressiva eller medisiner. Det jeg ikke er helt klar over, er om depresjonen jeg har hatt er et resultat av ADD, eller ikke.... For jeg har aldri vært deprimert "uten åpenbar grunn". For jeg er veldig veldig redd for om jeg er kronisk deprimert, for tok en internett "selv-test" som sa det var mulighet for det... Jeg har lest masse på nettet om dette, og noen skriver at de fikk depresjon som bivirkning av ritalin, mens andre ble forbedret. Har noen erfaringer?? Anonymkode: 4a9ac...e01
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Om du er sliten og stresset grunnet problemer knyttet til adhd kan det føre til depresjon over lengre tid. Om det er grunnen til depresjonen kan du føle deg bedre, fordi du føler mer mestring, mindre stress, mer oversikt Anonymkode: a5296...3fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå