AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #21 Skrevet 18. september 2017 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du spør profesjonelle om dette, så vil ingen faglærte kokker med respekt for seg selv og det de har lært si at tørr og gjennomstekt eggerøre er like "riktig" som kremet/bløt. Prøv å lage tørrstekt eggerøre i en matlagingskonkurranse og se hvordan det går. Nei, men TS virker jo helt besatt av at det kun finnes en riktig måte. Jeg har ikke skrevet at tørrstekt eggerøre er fasit. Anonymkode: 928f5...ff8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #22 Skrevet 18. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste kan ikke tilberede eggerøre, speilegg, kokte egg eller posjerte egg riktig. Folk er rett og slett dårlige på kjøkkenet. Anonymkode: ba862...a10 Eller så veit man bare hva man selv liker best, og lager det deretter. Anonymkode: 74d1a...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #23 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller så veit man bare hva man selv liker best, og lager det deretter. Anonymkode: 74d1a...4cf Ja, men om du spør en kokk finnes det likevel en slags fasit på hvordan man lager eggerøre? Anonymkode: aba2b...85b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #24 Skrevet 18. september 2017 Du får mer egg smak når de er litt bløt. Når du steker dem veldig godt smaker de nesten ingenting av egg igjen. Anonymkode: 9594d...253
Maleficenta Skrevet 18. september 2017 #25 Skrevet 18. september 2017 På 17.9.2017 den 13.47, AnonymBruker skrev: I anledning søndag og alt. Min kjære vil ha bløt eggerøre. Jeg vil ha litt godt stekt eggerøre. Slik at det blir "eggeklumper" og ikke "eggemos" Hva er riktig konsistens egentlig? Bruker man vann, melk, fløte eller ingenting? Krydder? Ost i eggerøren? Jeg har sett mange versjoner. Hva er egentlig korrekt måte å lage eggerøre på? Anonymkode: aba2b...85b Tror ikke det funs EN korrekt måte
Maleficenta Skrevet 18. september 2017 #26 Skrevet 18. september 2017 På 17.9.2017 den 14.10, Perle skrev: Den skal være fløyelsmyk og ikke ihjelstekt å tørr. Viktig å ikke vispe den sønser og sammen før en har den i panna også, samt ha i en skvett fløte. Krydrer med flaksalt og nykvernet pepper, evnt. gressløk. Å. Jeg har lært at det er lurt å piske den mest mulig opp for da blir den mer luftig. Pisker jeg for lite blir det for lite eggerøre rett og slett
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #27 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men om du spør en kokk finnes det likevel en slags fasit på hvordan man lager eggerøre? Anonymkode: aba2b...85b Nei, det gjør det ikke. Jeg har lest utallige artikler hvor mesterkokker forteller om sin måte å lage eggerøre på, og felles for disse er at de er forskjellige fra hverandre. Jamie Oliver og Gordon Ramsey sin er ganske forskjellig f.eks. Anonymkode: 1e7bc...136
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå