Gå til innhold

Menskopp folder seg ikke ut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nylig en meluna soft medium menskopp, problemet er at når jeg setter den inn så folder den seg ikke ut? Er den rett og slett for stor eller for myk, eller er det noe jeg gjør feil?

Anonymkode: 17205...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Myke kopper er vanskeligere å folde ut, kan nok hende den er for myk ja. 

Anonymkode: a3d4b...a90

Skrevet

Skyll den i kaldt vann før du setter den inn (blir stivere da), og når du har ført den inn drar du den litt til siden så du hører en vakuum-lyd. Da sitter den :)

Hadde samme problemet, men når jeg gjør dette så sitter den.

Anonymkode: c8c69...f12

Skrevet

Det kan være begge deler, for stor og for myk. Soft-koppene er jo kjent for å være litt vanskeligere å få til i og med at de er for spesielle behov. Har du brukt kopp før? Det kan ta en stund å finne ut hva som fungerer, så ikke gi opp. Mulig du har mer muskler enn du trodde? Jeg har classic versjonen og den folder seg ikke ut av seg selv på meg, jeg må sette koppen inn med folden bakover/nedover, så kjenne rundt hele koppen og rotere den litt.

Anonymkode: 91fef...c1a

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være begge deler, for stor og for myk. Soft-koppene er jo kjent for å være litt vanskeligere å få til i og med at de er for spesielle behov. Har du brukt kopp før? Det kan ta en stund å finne ut hva som fungerer, så ikke gi opp. Mulig du har mer muskler enn du trodde? Jeg har classic versjonen og den folder seg ikke ut av seg selv på meg, jeg må sette koppen inn med folden bakover/nedover, så kjenne rundt hele koppen og rotere den litt.

Ja, jeg brukte menskopp en stund for noen år siden, men det gjorde veldig vondt å sette den inn og ta den ut, så derfor tenkte jeg å prøve meluna soft da jeg har hørt at den skal være bedre på dette. 

Skrevet
46 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg brukte menskopp en stund for noen år siden, men det gjorde veldig vondt å sette den inn og ta den ut, så derfor tenkte jeg å prøve meluna soft da jeg har hørt at den skal være bedre på dette. 

Kan jeg spørre hvilken type du hadde den gangen? Jeg startet med den minste koppen til Lunette for en del år tilbake. Ikke noe jeg ville anbefalt til nybegynnere, for den var mildt sagt vond å lære å bruke kopp med. Meluna er annen verden rett og slett. Håper du får soft til å funke med litt øvelse, hvis ikke ville jeg prøvd meg på classic versjonen. De har en side hvor de beskriver de forskjellige fasthetene. Størrelseskalkulator finner du også der, hvis du ikke allerede har sett den da. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken type du hadde den gangen? Jeg startet med den minste koppen til Lunette for en del år tilbake. Ikke noe jeg ville anbefalt til nybegynnere, for den var mildt sagt vond å lære å bruke kopp med. Meluna er annen verden rett og slett. Håper du får soft til å funke med litt øvelse, hvis ikke ville jeg prøvd meg på classic versjonen. De har en side hvor de beskriver de forskjellige fasthetene. Størrelseskalkulator finner du også der, hvis du ikke allerede har sett den da. :)

Jeg hadde gladrags mooncup. Takk for link, nyttig informasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...