Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Jeg er en superkløne på kjøkkenet, men har nå bestemt meg for å prøve å lage mat fra bunn av... Mitt spørsmål er: Når vi skal tilsette f.eks. 2 dl buljong, er det da meningen at vi løser den opp i en gryte med vann først.. eller hvordan gjør vi egentlig dette...? Flaut!! :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #2 Skrevet 18. januar 2005 nei da ikke flaut- for det er helt riktig . jeg pleier og koke vann opp på vannkokeren og hele over enten i en kasserole eller en kopp, kommer ann på for meget jeg skal ha også rør ut buljongen i vannet :-)
Nilma Skrevet 18. januar 2005 #3 Skrevet 18. januar 2005 Det enkleste er jo bare å ha vannet og buljongterningen hver for seg opp i gryta, buljongen løser seg jo opp under koking. For øvrig kan jeg anbefale flytende buljong, både enklere og bedre. Og hvis du virkelig skal lage mat fra bunnen av kan du jo koke din egen kraft, veldig greit å lage store porsjoner og fryse ned til senere bruk.
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2005 #4 Skrevet 18. januar 2005 Jeg gjør som Gamle Alex. Prøvde å lage brunsaus en gang uten å løse opp buljongterningen først, det ble ikke helt bra. Men kanskje en vanesak..
Nilma Skrevet 18. januar 2005 #5 Skrevet 18. januar 2005 Jeg gjør som Gamle Alex. Prøvde å lage brunsaus en gang uten å løse opp buljongterningen først, det ble ikke helt bra. Men kanskje en vanesak.. Du må selvsagt røre litt, da (men akkurat brunsaus koker jeg så lenge at jeg gjerne skulle se den buljongterningen som ikke løser seg opp).
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2005 #6 Skrevet 18. januar 2005 Tenkte egentlig på smaken...konsistensen ble den samme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå