Gå til innhold

Bli kvitt rasisme forslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis vi skal bli kvitt rasisme i samfunnet, så må vi rett å slett bli kvitt rasebegrepet. Hvordan gjør vi dette? Vi må alle blande oss sammen, ikke noe mer nordmenn få barn med nordmenn, kun med andre nasjonaliteter og raser. Jeg mener at ikke før vi alle er like, altså brune, vil vi ikke bli kvitt rasisme. Hva tenker dere, burde vi alle blandes opp, burde vi bruke staten for å tvinge dem som ikke vil gjøre det?

Anonymkode: 4cca0...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Rosetelys skrev:

Nei.

Hvorfor ikke? Rasisme har vært et problem som bare blir større, vi må finne en løsning.

Anonymkode: 4cca0...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Rasisme har vært et problem som bare blir større, vi må finne en løsning.

Anonymkode: 4cca0...0b4

Og løsningen er å tvinge folk til å ha sex med folk de ikke tenner på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Og løsningen er å tvinge folk til å ha sex med folk de ikke tenner på?

Hvis vi blir rasismen, ja, da er det moralsk riktig.

Anonymkode: 4cca0...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis vi blir rasismen, ja, da er det moralsk riktig.

Anonymkode: 4cca0...0b4

Dette er så dumt at jeg klarer ikke komme med noe fornuftig respons til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se på land med langt mer blanding at dette slett ikke stemmer. I Afrika kaller man rasisme for "stammekriger" eller "etniske konflikter". Folk går løs på medlemmer av nabostammen med alle våpen de kan finne. Man vil alltid finne motsetninger mellom folk. 

Anonymkode: 5b5ad...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sikker på at vi vil finne andre ting å hate hverandre for og drepe hverandre over selvom vi alle hadde samme mor.  Forskjeller vil vi aldri bli kvitt.

Anonymkode: 10a65...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal bli kvitt rasisme i samfunnet, så må vi rett å slett bli kvitt rasebegrepet. Hvordan gjør vi dette? Vi må alle blande oss sammen, ikke noe mer nordmenn få barn med nordmenn, kun med andre nasjonaliteter og raser. Jeg mener at ikke før vi alle er like, altså brune, vil vi ikke bli kvitt rasisme. Hva tenker dere, burde vi alle blandes opp, burde vi bruke staten for å tvinge dem som ikke vil gjøre det?

Anonymkode: 4cca0...0b4

Altså, rasisme begrepet er et snodig begrep, og det som gjerne blir omtalt som rasisme i dag er hva mange vil kalle "ny-rasisme". Begrepet, som opprinnelig baserer seg på diskriminering/hat på bakgrunn av hudfarge, har i senere tid blitt utvidet til å omfatte kulturelle og religiøse forhold. Svært få i det moderne vesten er rasister i klassisk forstand, de fleste driter langt i hudfargen til en person, derimot vil mange bli stemplet som rasister på bakgrunn av utvidelsen av rasismebegrepet, altså er de nyrasister. 

Dette er igjen problematisk, fordi det gjør kritikk av kulturelle og religiøse forhold vanskelig ettersom hva et individ opplever som legitim kritikk og hets er rent subjektivt. Uansett, for å besvare spørsmålet ditt. Ved at alle blir "brune" som du sier, vil ikke endre på religiøse og kulturelle forhold, og det vil heller ikke fjerne etnosentrisme og nasjonalisme.

Og for en kjedelig verden a gitt? Det er noe rasistisk i seg selv å være i mot mangfold, så der har løsningen din et stort paradoks i seg selv. Jeg vil ha en verden med ulike hudfarger, kulturer og nasjoner...jeg vil ha muligheten til å oppleve dette mangfoldet når jeg reiser utover Norges grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste løsninga er å ikke blande religioner. La de holde seg i sine land.

Anonymkode: c68cf...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal bli kvitt rasisme i samfunnet, så må vi rett å slett bli kvitt rasebegrepet. Hvordan gjør vi dette? Vi må alle blande oss sammen, ikke noe mer nordmenn få barn med nordmenn, kun med andre nasjonaliteter og raser. Jeg mener at ikke før vi alle er like, altså brune, vil vi ikke bli kvitt rasisme. Hva tenker dere, burde vi alle blandes opp, burde vi bruke staten for å tvinge dem som ikke vil gjøre det?

Anonymkode: 4cca0...0b4

Hva mener du egentlig? Jeg skjønte ingenting av det du skriver altså...  Det hele er bare et stort virr varr.

Anonymkode: f3f7b...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...