AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Har fått en diagnose som gjør at jeg skal på AAP og kanskje i værste tilfelle uføre. Jeg er 33 og vet at jeg har hatt problemer uten at jeg har meldt ifra om det i minst 10år. Men, jeg lurer på om det vil være noen vits for meg å søke ung uføre, da jeg har vært i jobb i flere år og vil få full pott i uføretrygd. Er ikke Ung uføre er en tilleggs ordning for dem som ikke har fått arbeidet pga sykdom. Ikke for meg som har klart å jobbe og hatt en god jobb. Anonymkode: ae826...13e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Så lenge du ikke kan dokumentere at du har hatt problemene fra før du var 26 så får du ikke ung ufør tillegget. Anonymkode: a015e...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 UF tillegget er forresten for alle som er blir syke i ung alder. Og ikke fått opparbeidet seg noe. Altså ikke deg da du ikke kan dokumentere helsetilstanden din før nå. Anonymkode: a015e...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått en diagnose som gjør at jeg skal på AAP og kanskje i værste tilfelle uføre. Jeg er 33 og vet at jeg har hatt problemer uten at jeg har meldt ifra om det i minst 10år. Men, jeg lurer på om det vil være noen vits for meg å søke ung uføre, da jeg har vært i jobb i flere år og vil få full pott i uføretrygd. Er ikke Ung uføre er en tilleggs ordning for dem som ikke har fått arbeidet pga sykdom. Ikke for meg som har klart å jobbe og hatt en god jobb. Anonymkode: ae826...13e Du søker ikke ung uføretillegget, det er noe Nav er pålagt å automatisk beregne om du fyller kravene for å få. Det du søker er uføretrygd. Ung ufør tillegget er ingen egen stønad og heller ikke noe du søker om. Anonymkode: 517d9...69a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Det blir vurdert hvorvidt du fyller vilkårene når din AAP-søknad behandles. Anonymkode: 7da4b...6d1
Atea Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Du søker ikke ung uføretillegget, det er noe Nav er pålagt å automatisk beregne om du fyller kravene for å få. Det du søker er uføretrygd. Ung ufør tillegget er ingen egen stønad og heller ikke noe du søker om. Anonymkode: 517d9...69a Det stemmer ikke alltid. Noen ganger må man søke på det i ettertid. Forsøk på å ha vært i jobb skal ikke kunne brukes mot en. Heller ikke om man ble trygdet etter 26 år, eller 36 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå