AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Er hun hjerteløs? Hvor mange flyktninger og asylsøkere mener du vi har anledning til å ta i mot i året? http://www.nettavisen.no/na24/listhaug-avviser-eus-oppfordring--vil-ikke-ta-imot-flere-flyktninger-enn-fr/3423372832.html EUs innvandringskommissær Dimitris Avramopoulos har i brevs form til Sylvi Listhaug bedt Norge om å øke sin flyktningkvote. Det er ikke aktuelt, svarer Listhaug. Det skal befinne seg 40 000 «ekstra»kvoteflyktninger som FN vil ha til Europa. De befinner seg i Libya og andre afrikanske land. NTB har lest brevet fra EUs innvandringskommissær. Brevet ble sendt til innvandringsminister Sylvi Listhaug i slutten av august. Listhaug peker på et faktum: Norge ligger i fremste rekke hva gjelder å ha tatt imot kvoteflyktninger. – Norge er blant landene som har tatt imot flest kvoteflyktninger i forhold til innbyggertall. Det er derfor andre land som nå bør følge opp her. Norge har en stor jobb foran seg med å integrere tusenvis som har kommet, både som flyktninger og gjennom familiegjenforening, sier Listhaug. – Mange andre land bør gjøre en større innsats før Norge skal gjøre mer, sier hun. I absolutte tall var det bare USA, Canada, Australia og Storbritannia som tok imot flere kvoteflyktninger enn Norge i 2016. Anonymkode: 0d420...cdf
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Som en her nevnte, vi tok imot 2% REELLE flyktninger ifjor! Resten var økonomiske migranter. Norge er kjent for å "ha gullbelagte gater og ingen som er syke." Hvis man er flyktning drar man heller ikke til hjemlandet på ferie. Synes det er helt greit at SL er litt ansvarlig. Norge har allerede et problem med integrering og jobber - hvor skal man få penger til enda flere? Da må det kuttes mange steder og dette vil gå ut over enda flere enn det gjør i dag. Folk som er for å ta inn mange - ønsker dere egentlig å ødelegge Norge? Anonymkode: 69a8b...e5d 11
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Vi får spare oss til klimaflyktningene. Det flykter tross alt fordi de ikke får dekket grunnleggende behov. Anonymkode: 5e807...248
Gjest Rosetelys Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Jeg mener Listhaug tar rett avgjørelse her. Hvis jeg kunne ha valgt ville jeg valgt ingen, siden du spør. Kanskje noen kvinner og barn, men generelt sett ingen. Det er ikke bærekraftig og det løser ingen problemer.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Norge tar altså i mot ti ganger så mange kvoteflyktninger som andre vestlige land i forhold til innbyggertallet. Store land med titalls millioner innbyggere tar imot noen få hundre mens vesle Norge tar imot tusenvis hvert år. Synd at ikke mediene forteller folket at resten av verden knapt tar imot noen kvoteflyktninger og at Norge påfører seg selv en byrde som langt overgår hva noe annet land gjør. Anonymkode: b4f87...e02 7
HalldirV2 Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Jeg synes det er ganske snodig at FN til stadighet skal legge så stort press på Europa for å ta imot flyktninger, hvorav rike asiatiske land knapt har tatt i mot noen, og det uten særlig press fra FN. Jeg tenker da på Japan, Kina, Singapore, Sør - Korea osv. Det er heller ikke særlig stort press på USA fra FN's side. Er det noe jeg ikke har fått med meg kanskje? 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 Er helt enig med henne. Norge er et lite land med innbyggere som for etpar generasjoner siden knapt hadde sett en neger. Alle disse burka-kledte menneskene blir rett og slett litt mye å fordøye, og det blir enormt mye fokus på det. Bedre at vi får fokusere på andre politiske saker også innimellom, slik som det er nå er det jo den eneste saken folk er opptatt av. Anonymkode: d56f3...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Gudskjelov at vi har Listhaug ❤️ Anonymkode: 0e9a8...43c 15
Gjest Axl Rose Skrevet 16. september 2017 #9 Skrevet 16. september 2017 (endret) Bra dame! Helt enig med henne. Ikke mer flyktninger. Dere som vil ha flere får ta de hjem til dere selv og betale for de. Endret 16. september 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #10 Skrevet 16. september 2017 37 minutter siden, HalldirV2 skrev: Jeg synes det er ganske snodig at FN til stadighet skal legge så stort press på Europa for å ta imot flyktninger, hvorav rike asiatiske land knapt har tatt i mot noen, og det uten særlig press fra FN. Jeg tenker da på Japan, Kina, Singapore, Sør - Korea osv. Hva med rike gulf-stater? Merkelig. Anonymkode: 0d420...cdf 8
Drizzt Skrevet 16. september 2017 #11 Skrevet 16. september 2017 Listhaug er fornuftens stemme. Derfor er hun riktig person i riktig posisjon. Selvfølgelig kan ikke Norge tar imot flere når det er såpass mange som ikke har integrert seg ennå og dette tallet øker med ny innvandring og familiegjenforening. 11
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #12 Skrevet 16. september 2017 Helt klart riktig. Vi tar allerede imot mange flere enn vi klarer å håndtere. Anonymkode: aa83f...091 9
bettsa Skrevet 16. september 2017 #13 Skrevet 16. september 2017 Hvorfor er det Norges ansvar å redde verden og ta i mot flere flyktninger? Jeg er enig med Lysthaug. På tide å stoppe nå. 11
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #14 Skrevet 17. september 2017 Hun trekker frem kanskje det viktigste poenget - nemlig at Norge allerede, over mange år, har tatt i mot flest flyktninger/asylsøkere i forhold til innbyggertallet. Selv om enkelte prøver å påtvinge oss dårlig samvittighet, og til og med hevder at vi har blitt "et kaldere samfunn", så har vi faktisk bidratt mer enn de fleste andre land. Folk må begynne å forstå at vi bor i et lite land, slik at vi ikke sammenligner oss med andre stor land i antall flyktninger som vi tar inn. Anonymkode: c628d...a58 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #15 Skrevet 17. september 2017 12 timer siden, HalldirV2 skrev: Jeg synes det er ganske snodig at FN til stadighet skal legge så stort press på Europa for å ta imot flyktninger, hvorav rike asiatiske land knapt har tatt i mot noen, og det uten særlig press fra FN. Jeg tenker da på Japan, Kina, Singapore, Sør - Korea osv. Det er heller ikke særlig stort press på USA fra FN's side. Er det noe jeg ikke har fått med meg kanskje? Jeg har tenkt på det samme, og det finnes ingen god forklaring. Hvis målet er å redde menneskeliv, så burde alle rike land bidra. Det er vel heller ikke noe lenger å fly syriske kvoteflyktninger fra Syria til Norge, enn å fly dem fra Syria til Japan. Jeg tror nok FN samarbeider med EU om dette, og at EU ønsker mer innvandring til Europa av ulike grunner. Anonymkode: c628d...a58 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. september 2017 #16 Skrevet 17. september 2017 13 timer siden, Drizzt skrev: Listhaug er fornuftens stemme. Derfor er hun riktig person i riktig posisjon. Selvfølgelig kan ikke Norge tar imot flere når det er såpass mange som ikke har integrert seg ennå og dette tallet øker med ny innvandring og familiegjenforening. Det hun sa. 100% enig i dette.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #17 Skrevet 17. september 2017 Jeg er for å hjelpe flyktninger, men først må vi få ut ulovelige ID-løse personer i Norge. Dermed må vi sørge for at integreringen virker (ikke sy puter under armene), men gjøre de selvstendige og respektere vår norske kultur og lover. Først da kan vi ta imot flere, og gi dem verdig hjelp! Jeg er for et multikulturelt Norge, men kun om vi er i stand til å hjelpe de nye og oss selv. Så ikke kall meg eller Listhaug for rasist. Anonymkode: 2eeb1...bb5 1
s0la Skrevet 17. september 2017 #18 Skrevet 17. september 2017 13 hours ago, Drizzt said: Listhaug er fornuftens stemme. Derfor er hun riktig person i riktig posisjon. Selvfølgelig kan ikke Norge tar imot flere når det er såpass mange som ikke har integrert seg ennå og dette tallet øker med ny innvandring og familiegjenforening. Jepp, dette. Hun har sagt mye rart og det er en del jeg ikke er enig i, men akkurat dette er jeg enig i. Hun sier en del fornuftige ting. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #19 Skrevet 17. september 2017 Da bør hun få ut fingeren og begynne å drive med integrering for en gangs skyld, uten å spre fremmedfrykt, sette folk i bås eller spille på negative generaliseringer. Lykke til. Anonymkode: a7dee...110 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #20 Skrevet 17. september 2017 FRP vil ha oljeboring og klimaproblemer. Så Listhaug vil vel heller ha klimaflyktninger enn de som flykter fra annen krig og elendighet. Anonymkode: 7bcd3...0fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå