Gå til innhold

Mensen, hodepine og feber

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste 2 gangene jeg har hatt mensen, får jeg hodepine og feber i 1-2 dager. Noen som har tips mot dette? Tar paracet 2 ganger om dagen men er likevel så slapp at jeg ikke kommer meg på skolen. Kan være tilfeldig også, siden det bare har skjedd 2 ganger men fortsatt utrolig kjipt å gå glipp av forelesninger. Om noen har opplevd dette setter jeg stor pris på råd :)

Anonymkode: ac279...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse vann! 

Anonymkode: f54ae...225

Skrevet

Noen får det hver gang så det er nok ikke så mye å gjøre med. 

Anonymkode: 863b6...710

Skrevet

Drikk masse vann, spis sunt og lag deg en te på løk, hvitløk, ingefær, chilli og sitron. La alt koke med ganske lite vann i 15 min og drikk.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De siste 2 gangene jeg har hatt mensen, får jeg hodepine og feber i 1-2 dager. Noen som har tips mot dette? Tar paracet 2 ganger om dagen men er likevel så slapp at jeg ikke kommer meg på skolen. Kan være tilfeldig også, siden det bare har skjedd 2 ganger men fortsatt utrolig kjipt å gå glipp av forelesninger. Om noen har opplevd dette setter jeg stor pris på råd :)

Hva spiser du i uken før mensen? For oss kvinner er det viktig å ta høyde for at vi behøver noe ekstra næring inn mot mensen. Vann, jern, b-vitaminer etc. Forsøk å spise mer næringsrik mat, spesielt inneholdende jern, inn mot mensen. :jepp: En burde nok lære alle jenter å spise litt mere og litt rikere når de er premenstruelle.

Anonymkode: 93954...8fd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva spiser du i uken før mensen? For oss kvinner er det viktig å ta høyde for at vi behøver noe ekstra næring inn mot mensen. Vann, jern, b-vitaminer etc. Forsøk å spise mer næringsrik mat, spesielt inneholdende jern, inn mot mensen. :jepp: En burde nok lære alle jenter å spise litt mere og litt rikere når de er premenstruelle.

Anonymkode: 93954...8fd

Tusen takk for svar, jeg tror det ligger mye i dette - har vært skikkelig sulten faktisk og ikke fått i meg nok mat. Har vært travel med nytt studie og ikke tatt meg tid til å lage skikkelige middager, det skal jeg endre på nå så håper jeg det hjelper til neste gang :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...