Gå til innhold

Pult damen ved siden av.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte nettopp på skole, og nå har vi faste plasser. Alle virket hyggelige, i de 2minuttene vi snakket i gangen før vi gikk inn. Jeg kjente ingen, så bare satte meg et sted. På pulten ved siden av meg satt det seg ei dame som virket hyggelig og jeg ble fornøyd med det. Det gikk kjempe bra, vi samarbeidet helt utmerket. 

Men neste uken ble det kaos, aldri vært borti verre! Hun luktet så vondt, at øynene mine begynte å renne når hun satt seg ved siden av meg. Hun tok av seg jakka og det var så ille. Jeg bruker ganske mye sminke både på øynene og i ansiktet, så det ble ikke så lett å tørke bort tårene. Jeg gikk på do, og tok med litt papir tilbake som jeg holdt inni hånden og diskre kunne tørke det vekk. Etter ca et kvarter kommenterer foreleseren at det luktet mat, og ei annen sa seg enig, og mente det luktet egg, eller stekt mat. Det var henne ved siden av meg... 

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Det går ikke å ha det slik, jeg klarer ikke å konsentrere meg, slik har det vært i 2 uker nå, jeg er konstant kvalm, øynene renner, jeg må dra opp genseren på armen og lene hodet mot hånda og puste i den nesten hele tiden, jeg orker ikke å spise lunsj fordi jeg mister matlysten ettet 4t ved siden av henne, jeg får vondt i hodet... jeg overdriver faktisk ikke, man kjenner eimen av henne i gangen også, og når folk har vært på toalettet, sier de at det lukter mat hos oss, syrlig/sur mat. Det er ingen andre pulter ledig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får jo ikke konsentrert meg om hva læreren sier heller.. 

Så over til spm; burde jeg snakke med lærer? Kanskje tillitsvalgt? Det er jo tomt for pulter og alle har faste plasser nå.. Men det må jo finnes en løsning, jeg orker det virkelig ikke. Kan sitte hver kveld å lese hjemme, fordi jeg ikke fikk med meg hva læreren snakket om... hva ville du gjort? 

Anonymkode: 692db...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke pult damen ved siden av i alle fall.

Anonymkode: 144a6...91a

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke pult damen ved siden av i alle fall.

Anonymkode: 144a6...91a

Herregud for en overskrift! Tenkte ikke slik over det. Fant ikke noe bra synonym til sidemannen, men pult-damen, med bindestrek egentlig greit ut i hodet mitt, isted.. *flau* #AR #annarasmussen #clickbait4life 🙈🙈🙈🙈🙈

• Liker 7
Skrevet

Snakk med læreren om det og kast ballen til ham. Ikke gjør noe selv!

Anonymkode: 2f427...cef

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en overskrift! Tenkte ikke slik over det. Fant ikke noe bra synonym til sidemannen, men pult-damen, med bindestrek egentlig greit ut i hodet mitt, isted.. *flau* #AR #annarasmussen #clickbait4life 🙈🙈🙈🙈🙈

Denne tråden handlet om noe helt annet en jeg hadde trodd :fnise:

Fra spøk til alvor: jeg føler med deg, men en sånn ting er vanskelig å ta opp. Kanskje lurt å ta en diskret prat med læreren ja. Lykke til :)

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med læreren om det og kast ballen til ham. Ikke gjør noe selv!

Anonymkode: 2f427...cef

Nei, det skal jeg ikke gjøre. Men syns det er så kleint. Jeg er egentlig.veldig rolig, og liker alle, finner alltid noe positivt med menneskene rundt meg for å like de uansett hva. Men her fant jeg min grense. Er så ekkelt å gå til læreren også. 

Skrevet

Har du aldri snakket med henne? Bli klassekamerat med henne og spør henne om hun har spist egg, og si at hele klassen lukter det. Ikke på en frekk mobbende måte, men på en vennskapelig måte sånn man sier fra til folk som har dopapir under skoen. 

Anonymkode: 17499...345

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du aldri snakket med henne? Bli klassekamerat med henne og spør henne om hun har spist egg, og si at hele klassen lukter det. Ikke på en frekk mobbende måte, men på en vennskapelig måte sånn man sier fra til folk som har dopapir under skoen. 

Jo, snakker mye med henne, den første uka gikk helt fint. Men jeg hadde aldri turt å si ifra til henne, det er helt uaktuelt. Er ikke noe hun har spist, hver gang hun beveger seg, blir det myye verre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, snakker mye med henne, den første uka gikk helt fint. Men jeg hadde aldri turt å si ifra til henne, det er helt uaktuelt. Er ikke noe hun har spist, hver gang hun beveger seg, blir det myye verre.

Det er jo mye bedre å si fra, enn at alle snakker om det bak ryggen hennes

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Papirfly, mod.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mye bedre å si fra, enn at alle snakker om det bak ryggen hennes

Men ingen gjør jo det... bedre å få byttet plass. Og snakket med læreren. Trenger kanskje ikke fortelle om det, kan jo si at jeg må sitte nærmere tavla siden jeg ser dårlig ol kanskje?

Skrevet

Snakk med læreren, og kanskje læreren kan ta en prat med henne. Kan jo være hun ikke vet det selv, tror de fleste av oss ville likt at noen sa i fra, selv om det ville også vært flaut og ubehagelig. Litt dumt og bare gå rundt problemet, og at flere og flere snakker om det bak hennes rygg.

Anonymkode: 982c0...4d9

Skrevet

Hva med en lapp på pulten hennes der du skriver på en vennlig måte at det lukter av henne. Da trenger hun ikke vite hvem som har lagt lappen der..

Anonymkode: ec5d5...c6c

Skrevet
1 time siden, Horten Market skrev:

Noe sier meg at du kanskje kan treffe på samme dame i denne tråden: Kollega sa jeg stinker

Så frekk du er. Jeg stinker jo ikke. 

Hei TS, jeg ble nylig fortalt at jeg "stinker" av en kollega, og det var skikkelig kjipt pga måten det ble sagt på, og det å få høre at kollegaene mine hadde snakket om meg bak min rygg, tanken på at dette hadde foregått over tid og ingen hadde sagt det til meg. Det jeg synes høres ut som den beste løsningen er å si fra til læreren din, og at du også har hørt noen andre snakke om det, og at det kanskje er lurt å ta det opp med henne slik at hun ikke skal bli ertet. Synes i alle fall det høres bedre ut enn å legge en anonym lapp på pulten eller si det til henne selv, eller bare la det forbli sånn. 

Lykke til, håper det ordner seg! 

Anonymkode: 85954...6a9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så frekk du er. Jeg stinker jo ikke. 

Du tåler vel en spøk? ;)

Sitat

Synes i alle fall det høres bedre ut enn å legge en anonym lapp på pulten eller si det til henne selv, eller bare la det forbli sånn. 

Ja, det skulle tatt seg ut. Hvem ville ikke freaket ut av å finne en sånn lapp. Fryktelig vanskelig situasjon. Uansett hvordan beskjeden gis, så vil vedkommende bli såret. Det beste er nok å overlate dette til noen høyere oppe.

Noen i din tråd skrev at menn kan gi slike beskjeder til hverandre ganske direkte uten at det skaper de store bølgene. Hvorfor er det slik? Kan det ha sammenheng nettopp med den direkte tonen. Vi maler ikke ut situasjonen med "vi har snakket sammen ...", "mange har kjent lukten ...", "dette har vi kviet oss for i lang tid ...". Et direkte "det stinker gammel fyll av deg" uten innledning eller videre utbrodering. Det sårer nok det også, men ikke så mye som når man går rundt grøten fordi man kvier seg for på såre. Paradoksalt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...