Gå til innhold

DNB mastercard: hvor ser man hva man skylder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å bruke mitt mastercard til netthandel, men tør ikke før jeg vet hvor jeg finner tilbakebetaling og sum som må tilbakebetales. Har kikket på DNBs side, men synes ikke den er særlig brukervennlig og til hjelp.

Hvordan fungerer det når man betaler med mastercard? Kommer det opp noe sted hvor mye man har brukt og under hvilken kategori finner man tilbakebetaling?

Anonymkode: 6ca9b...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, kira87 skrev:

Du må inn i nettbanken. Du finner innlogging øverst til høyre. 

...................

nettbankens side er ikke særlig brukervennlig*

Endret av ellernoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, ellernoe skrev:

...................

nettbankens side er ikke særlig brukervennlig*

Det synes jeg faktisk den er. Du logger deg inn, går på "mine lån og kredittkort" tror jeg det heter, og trykker på MasterCard. Vipps har du all info du trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går inn på "min totaloversikt" så kommer kredittkortet opp et stykke ned på siden.

Anonymkode: 13109...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Logg inn i nettbanken

2. Klikk på Dagligbank og lån > Mine lån og kredittkort

1.PNG.8e05d375f78c3f99f5e74362dcc7c126.PNG

3. Trykk på tannhjulet og deretter Siste transaksjoner

2.PNG.3048e25164e301ad4efa506b3064a2c5.PNG

Her kan du se hvor mye du har brukt og alle kjøpene dine den siste perioden (periode = måned)

Du har opptil 45 dagers betalingsfrist. Fakturaen har alltid forfall den 15. måneden etter du bruker kortet. Det vil si at hvis du kjøper noe i dag (16 september) er det 29 dager før du må betale det inn på kortet. Hvis du kjøper noe den 2. oktober, skal det ikke betales før på fakturaen som kommer 15 november.

Jeg vet dette kan være jævlig forvirrende, og DNB sin nettbank er ikke akkurat super brukervennlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg ønsker å bruke mitt mastercard til netthandel, men tør ikke før jeg vet hvor jeg finner tilbakebetaling og sum som må tilbakebetales. Har kikket på DNBs side, men synes ikke den er særlig brukervennlig og til hjelp.

Hvordan fungerer det når man betaler med mastercard? Kommer det opp noe sted hvor mye man har brukt og under hvilken kategori finner man tilbakebetaling?

Anonymkode: 6ca9b...c24

Jeg har Dnb Mastercard, og ser summen som er belastet og summen jeg skylder i nettbanken, totaloversikten. Ikke noe problem.

Det du skriver, at du vil vite hvor mye som må tilbakebetales, får meg til å tro at du ikke kommer til å betale hele fakturaen når den kommer, men istedet delbetale et lite avdrag (minstesummen) og så skyve resten av beløpet over til neste måned osv.? Vær klar over at dette er en svært dyr måte å bruke kredittkortet på. Rentene på kredittkort er skyhøye når man deler opp betalingen og forskyver deler av beløpet til andre måneder.

"Riktig" kredittkortbruk er å betale hele fakturaen, alt sammen, når den kommer. Da påløper det ingen renter, og kortet er gratis å bruke. Det koster ikke noe renter å bruke kortet om man betaler alt hver måned.

https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html

Anonymkode: 56118...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer alle mine kjøp med kredittkort i en bok, slik at jeg hele tiden har oversikt over hva jeg må betale på neste regning. Jeg betaler selvsagt alt det jeg skylder før rentene begynner å løpe :hoppe:

Anonymkode: 8cd22...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...