AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Jeg er 18år og har veldig små pupper. Har heller aldri utviklet regelmessig mens. Begynte på prevansjon i 10. Klasse men sluttet for et drøyt år siden uten at den har kommet tilbake. Men nå har jeg fått veldig ømme pupper, er det mulig at de har begynt å vokse? Anonymkode: e8133...766
Edinbruh Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Er nok ganske usannsynlig at de vokser mer nå med mindre du legger på deg mer generelt kanskje. Vet ikke hvor små pupper du snakker om her, men har små pupper selv og for å være ærlig er det mange fordeler med det. Jeg har sluttet etterhvert nesten helt med å bruke BH, da jeg rett og slett ikke trenger det i de fleste situasjoner. Prøv å ikke tenk for mye på det, det er bare sånn det ble. Har aldri fått noen mindre oppmerksomhet av den grunn heller. Dette med mensen bør du kontakte legen din om da det kan skyldes underliggende problemer som hormonmangel. 1
Thyra Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 18år og har veldig små pupper. Har heller aldri utviklet regelmessig mens. Begynte på prevansjon i 10. Klasse men sluttet for et drøyt år siden uten at den har kommet tilbake. Men nå har jeg fått veldig ømme pupper, er det mulig at de har begynt å vokse? Anonymkode: e8133...766 Hva legger du i "regelmessig mens"? Det er ikke hos alle den kommer hver 28. dag til nøyaktig samme tid. Har du mensen hver måned, er det sannsynligvis ikke noe galt.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 1 minutt siden, Thyra skrev: Hva legger du i "regelmessig mens"? Det er ikke hos alle den kommer hver 28. dag til nøyaktig samme tid. Har du mensen hver måned, er det sannsynligvis ikke noe galt. På ungdomsskolen fikk jeg mensen, men med typ 3 månederd mellomrom. Så begynte jeg på prevansjon som fjernet mensen, men har ikke fått den tilbake etter at jeg sluttet for over et år siden, så har ikke hatt noen type blødning på typ 3 år. Anonymkode: e8133...766
Edinbruh Skrevet 15. september 2017 #5 Skrevet 15. september 2017 Kom deg til lege som sagt og ikke ta lett på dette! Hvis du går så lenge uten menstruasjon kan du stå i fare for å utvikle blant annet benskjørhet tidligere. 1
Gjest making.a.mess Skrevet 15. september 2017 #6 Skrevet 15. september 2017 Om du har for lav vekt så mister du mensen. Noen har sjelden mens. Kjenner ei som har 60-70 dager mellom og har alltid hatt det slik, også etter å ha fått barn. Du burde forvente å få den tilbake snart. Det kan ta tid etter hormonprevansjon. Da særlig spiral. Men mye mer enn et år bør det ikke ta.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #7 Skrevet 15. september 2017 Mine vokste mest etter at jeg ble 22. Anonymkode: 4f9ee...988
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #8 Skrevet 15. september 2017 Med regelmessig mens mener du at syklusen ikke er på samme dag hver måned? Det er normalt med noen dagers slingringsmonn. Eller mener du at du går flere måneder uten menstruasjon? Dette må du i så fall ta opp med lege. Jeg hadde mindre pupper i tenårene enn jeg har i dag som 26-åring. Mest fordi jeg er 10 kg tyngre enn jeg var da. Anonymkode: 1c96d...c6c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #9 Skrevet 15. september 2017 Ja puppene vokser til man er 23-24 år Ømme pupper er vanlig å ha i perioder. Uregelmessig mens er også vanlig å ha i din alder. Min mens gikk alt fra 1-4 måneder imellom og ble ikke stabil før jeg var ca 26-27 år. Jeg vet ikke hvordan det er med prevensjon siden jeg aldri har brukt hormonprevensjon (kun kondom) men har hørt at mange ikke får tilbake mensen det første året. Så tror ikke det er noe farlig med deg, men skader jo ikke å gå til helsesøster eller legen å spørre. Om du syntes det er ubehagelig å ta dette med fastlegen din så bestill time hos privat gynekolog, de er eksperter i kvinne/underlivs/hormon sykdommer og veldig proffe og lette å snakke med . Anonymkode: ab743...b4a
s0la Skrevet 16. september 2017 #10 Skrevet 16. september 2017 Mine ble litt større etter jeg ble 20. De er fortsatt små, men mer fyldig! Man kan se at jeg har pupper, de fyller også hånda mi, noe man ikke kunne før. Når det kommer til mensen - sjekk deg hos lege!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #11 Skrevet 16. september 2017 Mine vokste rundt 23-24, så vær tålmodig! Anonymkode: 66bbf...441
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå