AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Noen gode råd når det kommer til tannverk? Hva har fungert mot smertene for deg? Kjenner jeg begynner å bli litt smågal av å vente på tannlegetime. Har knasket på smertestillende den siste uka, men vil ikke si det har hjulpet på. Halve kjeven gjør vondt, hele tannrekka på den siden. Det sprer seg bak til mandelen... Skal bli godt å få ut visdomstanna!! Anonymkode: a0988...63a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Akutt time hos tannlegen. Anonymkode: 386b8...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen gode råd når det kommer til tannverk? Hva har fungert mot smertene for deg? Kjenner jeg begynner å bli litt smågal av å vente på tannlegetime. Har knasket på smertestillende den siste uka, men vil ikke si det har hjulpet på. Halve kjeven gjør vondt, hele tannrekka på den siden. Det sprer seg bak til mandelen... Skal bli godt å få ut visdomstanna!! Anonymkode: a0988...63a 2x 200 mg Ibux + 1 Paracet 500 mg. Tannleger anbefaler dette. Men max 3 ganger pr dag. Dette blir nok slettet da man ikke skal snakke om medisiner på KG... Anonymkode: b6c66...de3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 kjøp corsodyl på apoteket og påfør tannkjøttet og evt tanna som gjør vondt med en q-tips eller liten tannbørste Jeg dro også inn til tannlegen og fikk en "rens" av tannkjøttet som var litt over tanna, 2 dager etterpå var det uten hevelse og måtte ikke trekke tanna. Kan være verdt å sjekke ut. Anonymkode: 33687...0c2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #5 Skrevet 15. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen gode råd når det kommer til tannverk? Hva har fungert mot smertene for deg? Kjenner jeg begynner å bli litt smågal av å vente på tannlegetime. Har knasket på smertestillende den siste uka, men vil ikke si det har hjulpet på. Halve kjeven gjør vondt, hele tannrekka på den siden. Det sprer seg bak til mandelen... Skal bli godt å få ut visdomstanna!! Anonymkode: a0988...63a Se her for råd http://tennene.no/greit-a-vite/ Anonymkode: b6c66...de3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #6 Skrevet 15. september 2017 Takk! Jeg skal prøve de smertestillende og corsodylen! Så langt har jeg holdt meg til en paracet om gangen. Har sjeldent brukt smertestillende, spesielt så regelmessig. Kirurgen/tannlegen jeg trekte min første visdomstann hos sa jeg burde trekke denne med en gang. Så utsatte jeg det pga penger, og det er utsatt i tre år... Den må ut rett og slett. Har allerede skylt den flere ganger. :/ Dumt å vente, skulle gått til nav, men det tenkte jeg ikke på da. Ts Anonymkode: a0988...63a 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #7 Skrevet 15. september 2017 Før i tiden drakk folk whiskey og alkohol for å dempe tannverken. Anonymkode: 09496...77f 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #8 Skrevet 15. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg skal prøve de smertestillende og corsodylen! Så langt har jeg holdt meg til en paracet om gangen. Har sjeldent brukt smertestillende, spesielt så regelmessig. Kirurgen/tannlegen jeg trekte min første visdomstann hos sa jeg burde trekke denne med en gang. Så utsatte jeg det pga penger, og det er utsatt i tre år... Den må ut rett og slett. Har allerede skylt den flere ganger. :/ Dumt å vente, skulle gått til nav, men det tenkte jeg ikke på da. Ts Anonymkode: a0988...63a Når har du time? Du kan få akuttime innen kort tid hvis du spør. Ring i dag og hør. Anonymkode: b6c66...de3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #9 Skrevet 15. september 2017 Corsodyl skyllevann er effektivt for det kommer til overalt. Man får også kjøpt gel som man kan smøre på. Men om du har fått en skikkelig infeksjon så hjelper det ikke, men det kan dempe det noe. Jeg har slitt mye med infeksjoner rundt voksende visdomstenner, hadde nesten konstant infeksjon på en av de fire tennene. Det var himmelsk når alle endelig var over. Har ikke hatt noen infeksjoner eller smerter i munn siden. Ring tannlegen og si at du har fryktelig vondt. Som regel vil de ikke trekke den når det er en infeksjon, men da kan du få antibiotika så den går bort. Du kan spørre tannlegen om en nedbetalingsplan, om du ikke har råd til å betale alt på en gang. Anonymkode: bdb9a...e19 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #10 Skrevet 15. september 2017 Kanskje flux klorhexidin hjelper? Det er ikke smertestillende, men den dreper bakteriene som forårsaker smertene. Om du ikke får tannlegetime med en gang ville jeg prøvd dette for å se om smertene i det minste avtar raskere. Det funket for meg etter jeg hadde hatt uutholdelige smerter ei hel påske, men smertene forsvant etter en dag eller to da jeg skyllet munnen med denne. Anonymkode: f4a0f...a50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå