Gå til innhold

Oppskrift til god kake uten melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal bake kake i anledning min fars fødselsdag. Han tåler ikke melk (i noen slags form), så kaken kan ikke inneholde det. Jeg er ganske elendig til å bake, men skal få hjelp av ei venninne. Noen som vet om en god kake jeg kan prøve å bake, og som vil dele oppskriften med meg? 

Anonymkode: ee5a7...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med gulrotkake uten ostekrem?

Skrevet

Kanskje selges det også en kremost uten melk som du kan benytte slik at du får krem til? Og selvsagt bruke melkefri margarin.

Selve kaka er med olje.

Skikkelig snadder kake.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Skal bake kake i anledning min fars fødselsdag. Han tåler ikke melk (i noen slags form), så kaken kan ikke inneholde det. Jeg er ganske elendig til å bake, men skal få hjelp av ei venninne. Noen som vet om en god kake jeg kan prøve å bake, og som vil dele oppskriften med meg? 

Anonymkode: ee5a7...fd0

:klo:

Så alt fra rismelk via mandelmelk, kokosmelk, havresekk og kumelk er uaktuelt? Jeg tipper det ikke er det, og i så fall skal du få et tips fra meg: melk er melk. Bare bytt ut kumelk med en hvilken som helst annen melk i en helt vanlig oppskrift og vips er problemet borte. I forhold til ostekake: cashewnøtter og kikerter er en mer enn fullgod erstatning. Og når jeg sier "mer enn" så mener jeg "mye bedre". 

Anonymkode: cf7cd...461

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så alt fra rismelk via mandelmelk, kokosmelk, havresekk og kumelk er uaktuelt? Jeg tipper det ikke er det, og i så fall skal du få et tips fra meg: melk er melk. Bare bytt ut kumelk med en hvilken som helst annen melk i en helt vanlig oppskrift og vips er problemet borte. I forhold til ostekake: cashewnøtter og kikerter er en mer enn fullgod erstatning. Og når jeg sier "mer enn" så mener jeg "mye bedre". 

Nei, det er ikke bare å bytte ut kumelk med ikke-melk som mandelmelk og rismelk... Både smak og bakeegenskaper er annerledes. 

Ts, gå heller inn på detsoteliv.no, der kan du velge å få oppskrifter uten melk. 

Anonymkode: fcd62...fc0

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan åpenbart lite om baking så jeg råder deg til å holde kjeft. 

Anonymkode: 64305...ac9

Skrevet

Finnes kremost uten melk 

så god ide å lage gulerotkake og bytt ut smøret med melkefritt (blå pakke) 

Anonymkode: 48752...8c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tåler ikke melk, og erstatter melk med søt soyamelk. Da trenger jeg også mindre sukker, da soyamelken smaker så søtt. Bruker like stor del soyamelk, som det står vanlig melk.

Skrevet

Bloggen utenalt har mye gode oppskrifter. Der beskrives også fremgangsmåten for å gjøre en eggefri kake melke- eller glutenfri - eller omvendt. 

Anonymkode: 52b29...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...