Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
men poenger mitt er at det er ikke så jævla vanskelig om man virkelig vil ha en jobb!

JO, det er det faktisk!! Jeg tar hva som helst.. Og det blir ikke mye av det..

Problem med å få dagene til å gå?? Hvilken verden lever du i? Mine dager går til å lete etter jobb.. KOnstant...!!! NÅr jeg ikke jobber da.. (for litt blir det.. et par dager i uka.. nok til at jeg overlever.. for jeg må forsørge meg selv.. så hva er det med barn.. man treger jo tak over hodet like mye uten barn.. )

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Så du tar virkelig hva som helst av jobber ??

Har du da prøvd avisbud? rengjøring? eller extrahjelp på sykehjem??

Jeg kan bare ikke skjønne at det skal være så jævlig vanskelig for noen og ikke for andre :roll:

men det er sikkert bare jeg som har hatt flaks da, eller er så jævlig flink til å jobbe :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Så du  tar virkelig hva som helst av jobber ??

Har du da  prøvd avisbud? rengjøring?  eller extrahjelp på sykehjem??:

Som sagt så får jeg mulighet til å få deltidsjobber på inntil 25%... Det jeg trenger er noe jeg kan LEVE av!!!

(nå lever jeg på lånte penger av foreldrene mine)

Jeg kan bare ikke skjønne at det skal være så jævlig vanskelig for noen og ikke for andre :roll: :

tilfeldigheter, kontakter, geografi, referanser osv

Gjest gjesten
Skrevet

Hvorfor ikke ta flere jobber da ? 4 deltidsstillinger på 25% vil jo til sammen utgjøre en full stilling...

Ikke det ideelle å springe mellom jobb til jobb, men har man først fått en fot innaførr er det også lettere å få utvidet stillingsprosent etterhvert.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor ikke ta flere jobber da ? 4 deltidsstillinger på 25% vil jo til sammen utgjøre en full stilling...

Ikke det ideelle å springe mellom jobb til jobb, men har man først fått en fot innaførr er det også lettere å få utvidet stillingsprosent etterhvert.

Problemet er at jeg nå alt har en deltidsjobb som er helgebasert, og alle andre jobber jeg får tilbud om er også helgebasert. Det er i uka jeg har "tid til overs" og da er det ingen som trenger meg..

Dessuten har jeg nå levd på dette viset i over ett år. Jeg synes faktisk at jeg burde kunne få en heltidsjobb etter 5 årig universitetsutdannelse. Det er jo nettopp for å slippe denne møkkasituasjonen at jeg sleit meg gjennom disse årene.. Urettferdig!!

Skrevet

Eegentlig et bra forslag, men sjansen for at det ikke funker i praksis er stor! De fleste deltidsansatte blir satt opp på vakter, og kan ikke velge hvilken dag de skal jobbe. Dermed blir det store sjanser for at det krasjer. Jeg synes forresten at jeg ser mange ledige resepsjon/sentralbord/forefallende kontorarbeid-jobber? I hvertfall her i Oslo...

Gjest gjesten
Skrevet

"Dessuten har jeg nå levd på dette viset i over ett år. Jeg synes faktisk at jeg burde kunne få en heltidsjobb etter 5 årig universitetsutdannelse. Det er jo nettopp for å slippe denne møkkasituasjonen at jeg sleit meg gjennom disse årene.. Urettferdig!!"

vel jeg har faktisk like mange år på universitetet som deg, og har jobbet som extravakt i over 3 år! Man kan gjerne sitte å sutre over at livet er urettferdig, men man blir neppe noe mer attraktiv på jobbmarkedet av den grunn!

Gjest Anonymous
Skrevet
Man kan gjerne sitte å sutre over at livet er urettferdig, men man blir neppe noe mer attraktiv på jobbmarkedet av den grunn!

Jeg sitter ikke og sutrer.. Jeg jobber i den jobben jeg har fått meg og leter aktivt etter andre. Men jeg synes likefult at det er veldig trist at det er slik.. Både for meg og for samfunnet. Og det sier jeg og det skriver jeg. Ser ikke at noe blir bedre av at jeg "lider i stillhet"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...