Gå til innhold

Oslo-Sørlandet fredag


Trotwood

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er det noen hyttefolk som drar ofte fra Oslo til Sørlandet i helgene? 

Er det noe håp å kjøre fredag, eller står det bom stille fra morgenen til kveld? Gjelder fra Oslo Nord til Grimstadområdet. Turen tar vanligvis ca 4 timer. Kan tidligst dra hjemmefra kl 14, men muligens ikke før 16. 

Samme med tilbakeveien, hvor mye tid må man regne med på søndag for å være tilbake i Oslo før midnatt? 

Vi er veldig sjeldent på familiens hytte siden det er et godt stykke å kjøre for bare en helg, men kunne tenke oss å prøve en gang! 

Takk for erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo si det slik; Pendler Arendal - Oslo (Nydalen) annenhver uke og da selvfølgelig midt i det verste sommerrushet. Brukte en time lenger både opp og ned. Jeg pleide å kjøre ved 17/18 tiden (og gjør det fortsatt) fra Oslo og treffer på svært lite trafikk etter Drammen/Sande. 

Nå bruker vi ca 4 timer opp og ned uavhening av trafikk, litt mer ned om vi velger å kjøre i rushtiden i Oslo. Det er dog veiarbeid ved Arendal (merk; rundkjøring rett før 90 grensen begynner ned til Grimstad) og endel arbeid på tunellene på E18. Ellers er det noe arbeid og ny rundkjøring ved noen mil før Kragerø fra nordsiden. Det er som regel her det hoper seg litt. Det er forresten stengt tunnel ved Brevikbrua/Grenland, dvs omkjøring via Brevik som spiser en god 5-10 min avhening av trafikk. 

Kjører vi ved 18 tiden er vi gjerne hjemme ved 23. Når vi kjører fra Arendal i 8-9 tiden er vi i Oslo ved 13tiden, og da med litt tett trafikk fra Drammen - Ring 3. 

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, dillyduzit said:

Kan jo si det slik; Pendler Arendal - Oslo (Nydalen) annenhver uke og da selvfølgelig midt i det verste sommerrushet. Brukte en time lenger både opp og ned. Jeg pleide å kjøre ved 17/18 tiden (og gjør det fortsatt) fra Oslo og treffer på svært lite trafikk etter Drammen/Sande. 

Nå bruker vi ca 4 timer opp og ned uavhening av trafikk, litt mer ned om vi velger å kjøre i rushtiden i Oslo. Det er dog veiarbeid ved Arendal (merk; rundkjøring rett før 90 grensen begynner ned til Grimstad) og endel arbeid på tunellene på E18. Ellers er det noe arbeid og ny rundkjøring ved noen mil før Kragerø fra nordsiden. Det er som regel her det hoper seg litt. Det er forresten stengt tunnel ved Brevikbrua/Grenland, dvs omkjøring via Brevik som spiser en god 5-10 min avhening av trafikk. 

Kjører vi ved 18 tiden er vi gjerne hjemme ved 23. Når vi kjører fra Arendal i 8-9 tiden er vi i Oslo ved 13tiden, og da med litt tett trafikk fra Drammen - Ring 3. 

Takk for svar og tips om hvor det er veiarbeid! Det er snakk om en av helgene i høstferien, så regner med noe sommertilstander. 

Har det noe for seg å kjøre småveier i stedet for e18 for å unngå kø og veiarbeid?

Også litt uklart på slutten, når du sier drar i 18 tiden og er hjemme 23, da er det fra Oslo til Arendal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trotwood skrev:

Takk for svar og tips om hvor det er veiarbeid! Det er snakk om en av helgene i høstferien, så regner med noe sommertilstander. 

Har det noe for seg å kjøre småveier i stedet for e18 for å unngå kø og veiarbeid?

Også litt uklart på slutten, når du sier drar i 18 tiden og er hjemme 23, da er det fra Oslo til Arendal? 

Ville ha holdt meg på E18, uansett med omkjøring og veiarbeid vil det ta kortere tid enn å kjøre rundt. 

Det siste er Oslo Arendal ja. Kjører ut fra parkeringshuset i Nydalen kl 18, parkerer hjemme i Arendal rundt 23 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...