LiseTV Skrevet 18. september 2017 #21 Skrevet 18. september 2017 Bare en gang har jeg blitt avist av en dame som selv drev den lille butikken. Alle andre butikker føler jeg meg velkommen. Noen få butikker er veldig greie mot meg.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #22 Skrevet 18. september 2017 På 14.9.2017 den 16.39, AnonymBruker skrev: Vi driter i det, rett og slett. Du kan komme inn og be om hjelp til å finne en truse som du kan bruke som hatt, og vi ville ikke tenkt noe videre over det. Anonymkode: 558c7...b4e Virkelig? Du ville ikke reagert i det hele tatt? Ikke ledd på bakrommet en gang? Anonymkode: 66f5b...cfc 1
Kjolepiken Skrevet 19. september 2017 #23 Skrevet 19. september 2017 dæven han kledde de kjolene bra 😀 Passer ikke alle menn like bra. 3
Måbarefåsiat... Skrevet 19. september 2017 #24 Skrevet 19. september 2017 Vi har en fast kunde som kommer og kjøper klær til "kona". Hun bruker omtrent samme størrelse som mannen... hadde vært tøffere og bare bedt om klær til seg selv. 2
LiseTV Skrevet 25. november 2017 #25 Skrevet 25. november 2017 Kjøpte en kjole i går, var kledd som mann, og det var helt ok at jeg prøvde den.
Gjest Coolaid Skrevet 25. november 2017 #26 Skrevet 25. november 2017 På 14.9.2017 den 16.52, WubWub skrev: Om jeg besøker 10 forskjellige klesbutikker å spør om en truse jeg kan bruke som hatt så vil jeg få 10 forskjellige reaksjoner. Hvorfor snakker du på vegne av alle som er ansatt i klesbutikker? Hvorfor stiller du et spørsmål og så skal du kverulre på uttalelsene som er klart subjektive? Jobber ikke i klesbutikk men hadde jeg overhørt at en mann spurte om kjolehjelp i en butikk så ville jeg tenkt "you go girl" - altså utelukkende positivt og flott at mennesker tør være seg selv
Gjest Coolaid Skrevet 25. november 2017 #27 Skrevet 25. november 2017 På 14.9.2017 den 17.04, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at alle forespørslene er seriøse da? Kan jo være noen gjør det bare på tull også? Jeg for min del, synes ikke menn skal gå i kjole eller høye hæler, men folk gjør som de vil. Så tenker jeg som jeg vil. Anonymkode: 28eaf...2c0 Kan ikke begripe denne "synsingen" din, er det fordommer som snakker? Kan du begrunne uttalelsen og si litt om hvorfor og hvordan det påvirker deg på noen som helst måte dersom en mann tar på seg en kjole og trives å gå med det?
Gjest making.a.mess Skrevet 25. november 2017 #28 Skrevet 25. november 2017 På 14.9.2017 den 17.17, WubWub skrev: Det er tragikomisk at folk prater på vegne av andre - som om alle i klesbransjen deler samme tanker og holdinger. Det er ikke tilfellet - i mai tasset jeg inn hos urban wear. Sa jeg skulle ha en bade shorts, hun spurte meg om jeg hadde noe spesielt i tankene , jeg svarte "nei bare plukk ut et eller annet". damen som betjente meg hadde munndiare av en annen verden, jeg fikk en kopp kaffe og jeg satt meg bak skranken hennes. I 1 time skravlet hun og hun skravlet enda mer. Jeg sa ikke et pip. 1 uke senere dro jeg til dressmann for jeg trengte en skjorte - jeg sa til betjeningen ; skal ha en skjorte. Denne ansatte var helt motsatt av den pratesyke kvinnen fra urban - hun var iskald og svært lite pratsom. Nesten litt syk å hevde at alle som er ansatt i klesbutikker vil reagere likt som om de ikke er enkelt individer med en egen personlighet? Kommer jo også ann på dagen den ansatte har hatt. Er det lite å gjøre ytes mer service og snakkes mer. Har det vært 1000 mennesker innom så er man litt mettet og gjør det man skal uten å si noe særlig. Det tenker jeg hvertfall, men har aldri jobbet i klesbutikk.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #29 Skrevet 25. november 2017 Bruk kilt istedet Anonymkode: 67c7e...dc9 1
Hottrio Skrevet 27. november 2017 #31 Skrevet 27. november 2017 På 19.09.2017 den 19.04, Måbarefåsiat... skrev: Vi har en fast kunde som kommer og kjøper klær til "kona". Hun bruker omtrent samme størrelse som mannen... hadde vært tøffere og bare bedt om klær til seg selv. Det er mange menn som er veldig nervøse for dette, men han burde jo skjønne at dere gjennomskuer dette så lenge kona bruker akkurat samme størrelse her. Så slik sett kunne han vel bare sagt at det var til seg selv. 1
Gjest yeans Skrevet 28. november 2017 #32 Skrevet 28. november 2017 Hvis jeg ikke tar feil reiser vel mange til andre storbyer i Europa og evt USA der det er mer vanlig at menn kan kjøpe kvinnelige klær uten at noen reagerer på det. Jeg ville ikke ledd. Men jeg hadde sikkert blitt litt overrasket der og da uten at det betyr så mye egentlig.
Hottrio Skrevet 28. november 2017 #33 Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, yeans skrev: Hvis jeg ikke tar feil reiser vel mange til andre storbyer i Europa og evt USA der det er mer vanlig at menn kan kjøpe kvinnelige klær uten at noen reagerer på det. Jeg ville ikke ledd. Men jeg hadde sikkert blitt litt overrasket der og da uten at det betyr så mye egentlig. Jobber du i klesbutikk?
Gjest yeans Skrevet 28. november 2017 #34 Skrevet 28. november 2017 15 minutter siden, Hottrio skrev: Jobber du i klesbutikk? Nei. Jeg svarte ut fra dersom jeg hadde jobbet i en slik butikk.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #35 Skrevet 28. november 2017 På 25.11.2017 den 8.20, Coolaid skrev: Hvorfor stiller du et spørsmål og så skal du kverulre på uttalelsene som er klart subjektive? Jobber ikke i klesbutikk men hadde jeg overhørt at en mann spurte om kjolehjelp i en butikk så ville jeg tenkt "you go girl" - altså utelukkende positivt og flott at mennesker tør være seg selv Signerer dette! Go girl! Jeg fant en transperson på Tinder for noen uker siden, jeg er jente og plutselig dukket det opp en med kjole der og smily over hodet, så stod det "Les profilen min da!" så jeg leste, og der var det en gutt som ville ha jentevenner som ville bli med han å kjøpe kjoler og støtte han i å bli tryggere på å være den han følte seg som. Jeg blir rørt bare jeg skriver og tenker på det nå Jeg ville gjerne bli venninde med han og syns det var beundringsverdig at han søker venninder på den måten og skriver rett ut i profilen sin! Men han har ikke sveipet like på meg enda Anonymkode: 17c0a...c08 2
Maleficenta Skrevet 28. november 2017 #36 Skrevet 28. november 2017 På 14.9.2017 den 16.36, WubWub skrev: Hvordan vil personalet i en klesbutikk reagere om en mann etterlyser hjelp til å finne en kjole som er ment for han? Vil han bli møtt med latter og avsky? Nei om de ikke vil miste kunder så må de holde maska og hjelpe han å finne en kjole. 1
Hanne67 Skrevet 28. november 2017 #37 Skrevet 28. november 2017 På 14. september 2017 den 16.49, WubWub skrev: du sier at jeg kan gå inn i en klesbutikk å spørre om en truse som jeg skal bruke som hatt, og personalet vil drite i dette. mennesker som jobber i klesbutikk er da ikke roboter? det finnes vel individuelle forskjeller i den bransjen , akkurat som alle andre bransjer. bare fordi du som ansatt reagerer med å drite i folk betyr ikke at alle andre i samme yrke deler din tilnærming og personlighet. Hun driter ikke i folk, men driter i hva folk ønsker å gå med, og det er en STOR forskjell! Du ønsker å vite hvordan personalet tenker om dette, og det er sikkert store forskjeller. Likevel er det jo sånn at de ønsker å selge klærne og da bør de behandle alle kunder likt. Nå til dags bør det ikke være sånn at personalet reagerer på at en mann kjøper kjole! 2
Hottrio Skrevet 28. november 2017 #38 Skrevet 28. november 2017 5 timer siden, Hanne67 skrev: Hun driter ikke i folk, men driter i hva folk ønsker å gå med, og det er en STOR forskjell! Du ønsker å vite hvordan personalet tenker om dette, og det er sikkert store forskjeller. Likevel er det jo sånn at de ønsker å selge klærne og da bør de behandle alle kunder likt. Nå til dags bør det ikke være sånn at personalet reagerer på at en mann kjøper kjole! Det er bra at du mener dette, at i dag bør ikke personalet reagere på at en mann kjøper kjole. Jeg tror kanskje ikke at det er så mange som ville reagert på det heller. Noen få kanskje. Det verste for en mann som liker dameklær (sånn som meg) er om det skulle dukke opp venner eller familie, bekjente, i butikken akkurat i det jeg driver og prøver kjoler eller når jeg er i ferd med å betale ved kassa. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #39 Skrevet 5. desember 2017 Jeg pleier ikke å be om hjelp i butikken jeg. Kan du ikke bare titte litt selv, og prøve ulike kjoler i fred og ro? Det foretrekker jeg. Også bare kjøper du den du likte best. Eller er det det at du ønsker en reaksjon? Anonymkode: af6a7...79e
WubWub Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #40 Skrevet 7. desember 2017 På 5.12.2017 den 15.35, AnonymBruker skrev: Jeg pleier ikke å be om hjelp i butikken jeg. Kan du ikke bare titte litt selv, og prøve ulike kjoler i fred og ro? Det foretrekker jeg. Også bare kjøper du den du likte best. Eller er det det at du ønsker en reaksjon? Anonymkode: af6a7...79e nei jeg er bare nysgjerrig. skal ikke handle det selv. men jeg undrer meg over hvordan slikt blir tatt imot.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå