WubWub Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Hvordan vil personalet i en klesbutikk reagere om en mann etterlyser hjelp til å finne en kjole som er ment for han? Vil han bli møtt med latter og avsky? 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Vi driter i det, rett og slett. Du kan komme inn og be om hjelp til å finne en truse som du kan bruke som hatt, og vi ville ikke tenkt noe videre over det. Anonymkode: 558c7...b4e 12
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Jeg vil tro det varierer veldig egentlig. Noen vil ta deg på alvor, mens andre kanskje vil le, tro at du tuller osv. Jeg skulle ønske det var slik at alle ville trekke på skuldrene som om du var hvilken som helst kunde, men det er jo så mange forskjellige mennesker som jobber med klær. Så jeg ville ikke vedde på det. Håper de færreste ville vært ekle med vilje, men endel ville nok ikke helt visst hvordan de skulle håndtere det... Anonymkode: b1597...3f8 2
WubWub Skrevet 14. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi driter i det, rett og slett. Du kan komme inn og be om hjelp til å finne en truse som du kan bruke som hatt, og vi ville ikke tenkt noe videre over det. Anonymkode: 558c7...b4e du sier at jeg kan gå inn i en klesbutikk å spørre om en truse som jeg skal bruke som hatt, og personalet vil drite i dette. mennesker som jobber i klesbutikk er da ikke roboter? det finnes vel individuelle forskjeller i den bransjen , akkurat som alle andre bransjer. bare fordi du som ansatt reagerer med å drite i folk betyr ikke at alle andre i samme yrke deler din tilnærming og personlighet.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 De ansatte er jo betalt for å yte service til kunder. Klart man kan møte på noen drittsekker, men de fleste vil nok behandle deg som en hvilken som helst annen kunde. Anonymkode: c7ecf...2a0 2
WubWub Skrevet 14. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro det varierer veldig egentlig. Noen vil ta deg på alvor, mens andre kanskje vil le, tro at du tuller osv. Jeg skulle ønske det var slik at alle ville trekke på skuldrene som om du var hvilken som helst kunde, men det er jo så mange forskjellige mennesker som jobber med klær. Så jeg ville ikke vedde på det. Håper de færreste ville vært ekle med vilje, men endel ville nok ikke helt visst hvordan de skulle håndtere det... Anonymkode: b1597...3f8 Om jeg besøker 10 forskjellige klesbutikker å spør om en truse jeg kan bruke som hatt så vil jeg få 10 forskjellige reaksjoner. Hvorfor snakker du på vegne av alle som er ansatt i klesbutikker?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 For min egen del ville jeg ikke ledd eller dømt deg på noen måte. Jeg ville sikkert blitt litt overrasket siden dette ikke er en situasjon som skjer hver dag. Jeg hadde også blitt overrasket om en person ville kjøpe en truse til å ha på hodet Anonymkode: 53690...bea 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 6 minutes ago, WubWub said: du sier at jeg kan gå inn i en klesbutikk å spørre om en truse som jeg skal bruke som hatt, og personalet vil drite i dette. mennesker som jobber i klesbutikk er da ikke roboter? det finnes vel individuelle forskjeller i den bransjen , akkurat som alle andre bransjer. bare fordi du som ansatt reagerer med å drite i folk betyr ikke at alle andre i samme yrke deler din tilnærming og personlighet. Jeg svarer at dette er sånn jeg og de jeg jobber med ville reagert, fordi vi får forespørsler som det der hele tiden. Det er ikke unormalt. Hva folk som jobber på butikk andre steder driver med, det har jeg ingen formening om. Anonymkode: 558c7...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer at dette er sånn jeg og de jeg jobber med ville reagert, fordi vi får forespørsler som det der hele tiden. Det er ikke unormalt. Hva folk som jobber på butikk andre steder driver med, det har jeg ingen formening om. Anonymkode: 558c7...b4e Er du sikker på at alle forespørslene er seriøse da? Kan jo være noen gjør det bare på tull også? Jeg for min del, synes ikke menn skal gå i kjole eller høye hæler, men folk gjør som de vil. Så tenker jeg som jeg vil. Anonymkode: 28eaf...2c0
WubWub Skrevet 14. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer at dette er sånn jeg og de jeg jobber med ville reagert, fordi vi får forespørsler som det der hele tiden. Det er ikke unormalt. Hva folk som jobber på butikk andre steder driver med, det har jeg ingen formening om. Anonymkode: 558c7...b4e Okay? Du svarer på vegne av en hel bransje til tross for at kundeservice varierer fra bedrift til bedrift. Ei heller vil alle i klesbransjen reagere som deg ved å "drite i kunden", allerede i tråden her har det kommet et svar hvor det vises til at hen ville reagert på en slik forespørsel. Kanskje det kan være ide å slutte prate på vegne av en hel industri og heller snakke på vegne av deg selv?
Jolene Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 Kommer an på personalet. Har opplevd butikkansatte som har blitt helt satt ut. Til syvende og sist kommer det an på hvordan du selv ter deg. Har du selvtillit = ikke noe problem.
Gjest C.Tramell Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 Kanskje han vil bli dårlig behandlet i en kjedebutikk hvor det jobber mange overkule ekstrahjelper og få selgere med yrkesstolthet, men jeg kan ikke se for meg en proff og erfaren butikkeier eller ansatt behandle en kunde på den måten. Jeg tipper han vil få best service i en mindre og litt mer eksklusiv butikk, eller evt en god second hand-butikk. Det gjør forøvrig jeg som er kvinne også når jeg skal handle kjoler.
WubWub Skrevet 14. september 2017 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2017 Det er tragikomisk at folk prater på vegne av andre - som om alle i klesbransjen deler samme tanker og holdinger. Det er ikke tilfellet - i mai tasset jeg inn hos urban wear. Sa jeg skulle ha en bade shorts, hun spurte meg om jeg hadde noe spesielt i tankene , jeg svarte "nei bare plukk ut et eller annet". damen som betjente meg hadde munndiare av en annen verden, jeg fikk en kopp kaffe og jeg satt meg bak skranken hennes. I 1 time skravlet hun og hun skravlet enda mer. Jeg sa ikke et pip. 1 uke senere dro jeg til dressmann for jeg trengte en skjorte - jeg sa til betjeningen ; skal ha en skjorte. Denne ansatte var helt motsatt av den pratesyke kvinnen fra urban - hun var iskald og svært lite pratsom. Nesten litt syk å hevde at alle som er ansatt i klesbutikker vil reagere likt som om de ikke er enkelt individer med en egen personlighet?
WubWub Skrevet 14. september 2017 Forfatter #14 Skrevet 14. september 2017 34 minutter siden, Jolene skrev: Kommer an på personalet. Har opplevd butikkansatte som har blitt helt satt ut. Til syvende og sist kommer det an på hvordan du selv ter deg. Har du selvtillit = ikke noe problem. Jeg har selvtillit
Jolene Skrevet 14. september 2017 #15 Skrevet 14. september 2017 5 timer siden, WubWub skrev: Jeg har selvtillit Da burde det være null stress
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Jolene skrev: Da burde det være null stress Anonymkode: f2a25...3f5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #17 Skrevet 15. september 2017 Det kommer vel litt an på kundens innstilling også? F.eks. hvis det er en kompisgjeng som kommer inn, full av latter, og sier de skal ha en kjole til et utdrikningslag for den ene kompisen, og hele gjengen bryter ut i latter etter hvert som fyren kommer ut fra prøverommet med ulike kjoler på. Da tipper jeg at den ansatte blir med på spøken, ler godt og hjertelig sammen med kunden og finner fram de kjolene som ser mest håpløse ut. Kommer det inn en seriøs mann som utstråler selvtillit og som oppfører seg som han skal handle klær og stiller fornuftige spørsmål uten å invitere til spøk og latter, så regner jeg med (håper i alle fall!) at kunden blir tatt like seriøst som om det var en kvinne som skulle kjøpe kjole. Men den ansatte blir nok litt overrasket til å begynne med, så en liten reaksjon kan nok forventes, à la. "Hva? Til deg?? Eh...ja... hvilken størrelse?" Anonymkode: 08e0d...d71 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #18 Skrevet 15. september 2017 Noen reagerer ikke positivt på det, og takler ikke at andre går utenfor normene som er satt i deres hode. Det er lettere for kvinner å bryte slike normer enn menn, men selv barn som vil kle seg ut til et karneval kan få høre sitt de og. Så at ansatte ikke vil bry seg er bare tull. Det kommer an på hvem som står der og holdningene til den ansatte. Anonymkode: 17e01...e11
Hottrio Skrevet 15. september 2017 #19 Skrevet 15. september 2017 Jeg er også nervøs for akkurat dette her, å gå i butikk og kjøpe dameklær selv. Det hadde sikkert vært piece of cake hvis jeg gikk sammen med ei god venninne.
MarianneE Skrevet 17. september 2017 #20 Skrevet 17. september 2017 På 14.9.2017 den 16.36, WubWub skrev: Hvordan vil personalet i en klesbutikk reagere om en mann etterlyser hjelp til å finne en kjole som er ment for han? Vil han bli møtt med latter og avsky? Jeg har ikke opplevd dette, men tenker at jeg vil synes det er modig av denne personen å tydelig ønske å være seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå