Gå til innhold

Kaffe blir dyrere. Skal du hamstre kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hamstret inn kaffe for flere måneder i dag :handle:

Anonymkode: 43756...bd8

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Jeg gjør ikke det med andre ting som kan bli dyrere heller. 

Anonymkode: ea6fc...11a

Skrevet

Nei, jeg er så kaffesnobb at det er uaktuelt å drikke gammel kaffe. Her brukes den maks en måned etter at den er brent. 

• Liker 4
Skrevet

Hvor mye dyrere er det snakk om og hvorfor går den opp? Dersom årsak er at mer skal gå til de på plantasjen, støtter jeg den.

Skrevet
27 minutter siden, Grovmel skrev:

Hvor mye dyrere er det snakk om og hvorfor går den opp? Dersom årsak er at mer skal gå til de på plantasjen, støtter jeg den.

Hei. Jeg leste kun overskriften i en nettavis i dag. Jeg har prøvd å finne artikkelen uten hell, så jeg er redd for at det kun var en gammel artikkel. Jeg beklager.

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Nei, drikker ikke kaffe så ofte, så det gidder jeg ikke. Å forresten så hamstrer jeg aldri.

Endret av Catalina Culès
Gjest Un nouveau départ
Skrevet

Kaffe er jo billig, så ser ingen hensikt å hamstre det, når den smaker best fersk så er jo det helt poengløst bare for noen kroner spart.

Skrevet

Hamstrer aldri noe. Kjøper når jeg trenger det

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte kaffe til 19,90 på Meny i dag. 2 hele poser, så nei, ingen hamstring her heller. 

Skrevet (endret)
48 minutter siden, Grovmel skrev:

Når prisene går opp så er det stort sett pga dårlige avlinger og dermed dårligere tilgjengelighet. Det er ikke sikkert kaffebonden får så mye mer for å dekke opp for at de har mindre produkt å selge.

Jeg kjøper kaffen min fra mindre tilbydere der jeg får informasjon om plantasjen den kommer fra, og der jeg er nesten garantert at bonden får OK pris. Helt sikker kan man jo aldri være, men jeg bruker kaffebox.no og oppfatter dem og leverandørene de bruker som dønn seriøse. (Det er dog vesentlig dyrere enn dagligvaren.)

Endret av Zzyzx
Skrevet
14 timer siden, Zzyzx skrev:

Når prisene går opp så er det stort sett pga dårlige avlinger og dermed dårligere tilgjengelighet. Det er ikke sikkert kaffebonden får så mye mer for å dekke opp for at de har mindre produkt å selge.

Jeg kjøper kaffen min fra mindre tilbydere der jeg får informasjon om plantasjen den kommer fra, og der jeg er nesten garantert at bonden får OK pris. Helt sikker kan man jo aldri være, men jeg bruker kaffebox.no og oppfatter dem og leverandørene de bruker som dønn seriøse. (Det er dog vesentlig dyrere enn dagligvaren.)

Jeg har aldri aldri prøvd kaffebox.no, men det høres absolutt ut som om du anbefaler det? 

For å svare på spørsmålet: Nei, jeg kommer ikke til å hamstre kostbare, ferskbrente kaffebønner fordi prisene kanskje går opp. Jeg får betale det det koster om den tid kommer. 

Anonymkode: 3851e...5d1

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri aldri prøvd kaffebox.no, men det høres absolutt ut som om du anbefaler det? 

For å svare på spørsmålet: Nei, jeg kommer ikke til å hamstre kostbare, ferskbrente kaffebønner fordi prisene kanskje går opp. Jeg får betale det det koster om den tid kommer. 

Jeg er kjempefornøyd. De leverer stabilt hver måned, og det er spennende og for meg mange ukjente og små kaffebrennerier som leverer. Den kaffen jeg får er ofte brent sånn tre-fire dager før jeg har den i postkassen. Det er kun hele bønner, og det er den nordiske kaffestilen med lysbrent kaffe. Ikke alle som liker det, men det gjør iallfall jeg. (Jeg har ingen økonomiske interesser av å snakke pent om kaffebox, annet enn at jeg ikke ønsker at de skal forsvinne fra markedet. :) )

Skrevet
6 minutter siden, Zzyzx skrev:

Jeg er kjempefornøyd. De leverer stabilt hver måned, og det er spennende og for meg mange ukjente og små kaffebrennerier som leverer. Den kaffen jeg får er ofte brent sånn tre-fire dager før jeg har den i postkassen. Det er kun hele bønner, og det er den nordiske kaffestilen med lysbrent kaffe. Ikke alle som liker det, men det gjør iallfall jeg. (Jeg har ingen økonomiske interesser av å snakke pent om kaffebox, annet enn at jeg ikke ønsker at de skal forsvinne fra markedet. :) )

Oi, det skal jeg jammen se til å teste ut! Jeg har abonnert på kaffe tidligere, men alt har vært fra det samme brenneriet, så det skal bli spennende å smake litt mer av hva som finnes der ute. Lysbrent er forresten akkurat slik jeg liker det. Mange takk for tips og inspirasjon! :)

• Liker 1
Skrevet
På 14.9.2017 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Jeg hamstret inn kaffe for flere måneder i dag :handle:

Takk for at du sa i fra. :)

Blir kaffehamstring på meg og :pinar:

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg leste kun overskriften i en nettavis i dag. Jeg har prøvd å finne artikkelen uten hell, så jeg er redd for at det kun var en gammel artikkel. Jeg beklager.

Akkurat nå, Froning skrev:

Takk for at du sa i fra. :)

Blir kaffehamstring på meg og :pinar:

Men, som jeg skrev over, så finner jeg ikke artikkelen, så det er mulig at det ikke er nå at prisene skal stige. Jeg beklager.

Skrevet

Hvor stor del av økonomien til en person går til kaffe? 

100 kr i uka? 

Det er kanskje andre ting som vil påvirke mer om det stiger i pris. 

Skrevet

Enda en god grunn til å kutte ut kaffe. Er nok stress i livet uten det jævla koffeinet.

Skrevet
6 minutter siden, Nimbolt skrev:

Er nok stress i livet uten det jævla koffeinet.

Uff da :(

Skrevet

Aner ikke. Finn en løsning:)!

Anonymkode: 30ff4...e8c

Skrevet

Nei, jeg kommer ikke til å hamstre kaffe, men kjøper gjerne helst når det er på tilbud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...