Gjest noe tilfeldig Skrevet 14. september 2017 #21 Skrevet 14. september 2017 9 timer siden, Froning skrev: Enten er du ikke så intelligent som du tror ellers treffer du menn med dårlig selvtillit. Hvordan klarer du og de mennene du treffer å få det til å bli en "hvem er mest intelligent"-konkurranse? Signerer denne. De fleste menn jeg har møtt har aldri hatt noe problemer med at jeg kan/kunne mer om et emne, eller utviste større interesse (og dermed mer innsikt) - for ulike akademiske/politiske/samfunnsvitenskapelige tema. Tvert imot har de fleste menn jeg har møtt, gitt meg komplimenter for dette og gitt utrykk for at de ser på det som en fin egenskap. Uavhengig av utdannelsesnivå og alder..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #22 Skrevet 14. september 2017 Veldig tydelig på svarene til enkelte her at man for all del ikke skal tro at man er smartere enn andre, selv om slik må det nødvendigvis være for en del. Lurer bare på hvorfor menn er så mye mer opptatt av å briljere med dette ovenfor meg, enn for eksempel andre kvinner. Hva er motiveringen? Anonymkode: 01cdd...24b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #23 Skrevet 15. september 2017 Jeg tror det er sånn at det fortsatt er tabu for en mann å være sammen med en kvinne som er mer intelligent enn han. Hvis han opplever at hun er smartere enn han vil mange menn bli usikre, og prøve å kompensere og bli bråkjekke. Eller de bagatelliserer det og later som dama ikke er noe smartere enn han egentlig. Jeg sier ikke at alle menn er sånn, men det er ganske ofte man møter noen som er sånn. Det å være en kvinne med høy utdanning som er sammen med en mann med lav utdanning er en ganske vanskelig situasjon, og som regel en dårlig match. Det er også en tabugreie, for mannen skal i følge det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret være smartere enn eller hvertfall like smart som kvinnen. Det er sjelden at kvinnen har vesentlig høyere utdanning enn mannen hun er gift med, mens det ikke er så uvanlig at mannen har en god del mer utdanning og et mer statuspreget yrke enn kvinnen han er gift med. Dette henger fortsatt igjen, og det er lett å se det. Anonymkode: 54204...43d 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #24 Skrevet 18. september 2017 På 16.09.2017 den 0.24, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er sånn at det fortsatt er tabu for en mann å være sammen med en kvinne som er mer intelligent enn han. Hvis han opplever at hun er smartere enn han vil mange menn bli usikre, og prøve å kompensere og bli bråkjekke. Eller de bagatelliserer det og later som dama ikke er noe smartere enn han egentlig. Jeg sier ikke at alle menn er sånn, men det er ganske ofte man møter noen som er sånn. Det å være en kvinne med høy utdanning som er sammen med en mann med lav utdanning er en ganske vanskelig situasjon, og som regel en dårlig match. Det er også en tabugreie, for mannen skal i følge det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret være smartere enn eller hvertfall like smart som kvinnen. Det er sjelden at kvinnen har vesentlig høyere utdanning enn mannen hun er gift med, mens det ikke er så uvanlig at mannen har en god del mer utdanning og et mer statuspreget yrke enn kvinnen han er gift med. Dette henger fortsatt igjen, og det er lett å se det. Anonymkode: 54204...43d Syntes det er trist hvis det er sånn. Lurer på hvordan dette slår ut for kvinner generelt, hvis de hele tiden opplever at menn behandler dem som at de er smartere enn dem? Anonymkode: 01cdd...24b
Gjest C.Tramell Skrevet 18. september 2017 #25 Skrevet 18. september 2017 Tror det er de mennene som bevisst eller ubevisst ser på kvinner som svake som ikke takler å være underlegne dem i noe bortsett fra det som anses som typisk kvinnelige egenskaper, som omsorgsevne og godhet. Særlig intelligens går det prestisje i. Det virker for meg som det er langt flere menn enn kvinner som har et sterkt behov for å fremstå som smartest. Det er vel som andre her har vært inne på fordi intelligens er en attraktiv egenskap hos menn. Å vinne, tøffe seg og briljere mentalt er manneversjonen av dette.
WubWub Skrevet 18. september 2017 #26 Skrevet 18. september 2017 6 timer siden, C.Tramell skrev: Tror det er de mennene som bevisst eller ubevisst ser på kvinner som svake som ikke takler å være underlegne dem i noe bortsett fra det som anses som typisk kvinnelige egenskaper, som omsorgsevne og godhet. Særlig intelligens går det prestisje i. Det virker for meg som det er langt flere menn enn kvinner som har et sterkt behov for å fremstå som smartest. Det er vel som andre her har vært inne på fordi intelligens er en attraktiv egenskap hos menn. Å vinne, tøffe seg og briljere mentalt er manneversjonen av dette. Stiller meg helt og holdent støttende til dette gode og reflekterte innlegget.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #27 Skrevet 18. september 2017 On 9/14/2017 at 0:54 AM, AnonymBruker said: Veldig mange menn jeg treffer setter alt inn på å holde fasaden om at de er minst like intelligente som meg. Er dette en generell mannsgreie om at de ikke under noen omstendighet vil være underlegen en kvinne i mental utrustning? Er det bare noen kvinner de ikke vil fremstå som dummere enn, for? Er det generelt viktigere for menn å være den smarteste uavhengig av om den de "måler" seg mot er mann eller kvinne? Opplever dere det også sånn? Anonymkode: 01cdd...24b Jeg hadde vært overlykkelig om en kvinne var smartere enn de jeg møter på i hverdagen. Hun hadde fått min respekt - om hun hadde klart å holde egoet sitt i sjakk Ellers syns jeg for det meste at de såkalt smarte kvinnene ikke har så mye smart å si. Men igjen, jeg er en nerd så det skal litt til å imponere meg. Anonymkode: e9c83...303
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #28 Skrevet 19. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vært overlykkelig om en kvinne var smartere enn de jeg møter på i hverdagen. Hun hadde fått min respekt - om hun hadde klart å holde egoet sitt i sjakk Ellers syns jeg for det meste at de såkalt smarte kvinnene ikke har så mye smart å si. Men igjen, jeg er en nerd så det skal litt til å imponere meg. Anonymkode: e9c83...303 Men hadde du prøvd å tviholde på å vise henne hvor smart du selv også er? Eller hadde det ikke betydd noe for deg, om hun kanskje hadde syntes du var en smule treig i forhold til henne? Anonymkode: 01cdd...24b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #29 Skrevet 19. september 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Men hadde du prøvd å tviholde på å vise henne hvor smart du selv også er? Eller hadde det ikke betydd noe for deg, om hun kanskje hadde syntes du var en smule treig i forhold til henne? Anonymkode: 01cdd...24b Jeg holder alltid igjen, og jeg har ennå til gode å møte en kvinne jeg føler er skarpere, kjappere eller mer kunnskapsrik enn meg. Men igjen, jeg er en nerd og leser/lærer/reflekterer 12-16 timer hver dag innenfor felt som naturvitenskap, samfunnsvitenskap, religion, historie, psykologi, medisin, økonomi++++. Har holdt på sånn i snart 8 år. Det er klart at en kvinne ikke kan matche noe sånt. I tillegg til at jeg har en mastergrad. Så ja, jeg hadde vært overlykkelig hadde jeg funnet en smart kvinne. Anonymkode: e9c83...303
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #30 Skrevet 19. september 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder alltid igjen, og jeg har ennå til gode å møte en kvinne jeg føler er skarpere, kjappere eller mer kunnskapsrik enn meg. Men igjen, jeg er en nerd og leser/lærer/reflekterer 12-16 timer hver dag innenfor felt som naturvitenskap, samfunnsvitenskap, religion, historie, psykologi, medisin, økonomi++++. Har holdt på sånn i snart 8 år. Det er klart at en kvinne ikke kan matche noe sånt. I tillegg til at jeg har en mastergrad. Så ja, jeg hadde vært overlykkelig hadde jeg funnet en smart kvinne. Anonymkode: e9c83...303 Ja, så du er heller ikke annerledes enn de andre mennene i denne tråden på dette punktet tydeligvis. Intelligente mennesker er ofte kreative og har god fantasi og forestillingsevne. Hvis du er så intelligent som du tror at du er, burde du kunne greie å forestille deg hvordan det hadde vært å møte en kvinne som var så smart at hun ville oppfattet deg som treg og sen til å ta poengene hennes. Hadde det da vært veldig viktig for deg å vise hvor smart du er for henne? Anonymkode: 01cdd...24b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #31 Skrevet 19. september 2017 49 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg holder alltid igjen, og jeg har ennå til gode å møte en kvinne jeg føler er skarpere, kjappere eller mer kunnskapsrik enn meg. Men igjen, jeg er en nerd og leser/lærer/reflekterer 12-16 timer hver dag innenfor felt som naturvitenskap, samfunnsvitenskap, religion, historie, psykologi, medisin, økonomi++++. Har holdt på sånn i snart 8 år. Det er klart at en kvinne ikke kan matche noe sånt. I tillegg til at jeg har en mastergrad. Så ja, jeg hadde vært overlykkelig hadde jeg funnet en smart kvinne. Anonymkode: e9c83...303 Er det jobben din? Og hvis ikke, hva lever du av? Anonymkode: a91b4...8ec
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #32 Skrevet 19. september 2017 19 minutes ago, AnonymBruker said: Ja, så du er heller ikke annerledes enn de andre mennene i denne tråden på dette punktet tydeligvis. Intelligente mennesker er ofte kreative og har god fantasi og forestillingsevne. Hvis du er så intelligent som du tror at du er, burde du kunne greie å forestille deg hvordan det hadde vært å møte en kvinne som var så smart at hun ville oppfattet deg som treg og sen til å ta poengene hennes. Hadde det da vært veldig viktig for deg å vise hvor smart du er for henne? Anonymkode: 01cdd...24b Jeg tar poeng kjapt. Fordelen med å ha 130+ I IQ. Og at jeg har lest det meste som er å lese. Ofte vet jeg hvilke informasjonskilder folk har, og ser deres intellektuelle kapasitet. Jeg har ikke noe behov for å vise at jeg er smart. Jeg vet jeg er smart. Dessuten så er det ikke jeg gidder skyte av når jeg er med andre mennesker. Jeg er mer opptatt av at folk skal ha det bra og kose seg. Så alt i alt er jeg smart for egen del, fordi min hobby er å lære. 11 minutes ago, AnonymBruker said: Er det jobben din? Og hvis ikke, hva lever du av? Anonymkode: a91b4...8ec Når man er uunnværlig for sjefen, så kan man effektivt jobbe 1-2 timer daglig, og fortsatt slippe unna med det. Jeg sitter for det meste på nett og surfer. Sjefen kan ikke sparke meg for jeg er en spesialist innenfor feltet mitt. Anonymkode: e9c83...303
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå