Gå til innhold

Bekymringsmelding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt ærlig høres det ut som det er du selv dom har fått venner til å sende disse bekymringsmeldingene..Hvis far var så uegnet som du sier hadde han aldri fått disse samværsordningene i utgangspunktet.

Anonymkode: 698d6...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig høres det ut som det er du selv dom har fått venner til å sende disse bekymringsmeldingene..Hvis far var så uegnet som du sier hadde han aldri fått disse samværsordningene i utgangspunktet.

Anonymkode: 698d6...859

Vi vet ikke hva familie/hun eller har gjort eller ikke gjort. For alt vi vet kan Barnevernet ha laget bråk som familien ikke trenger også :). Det er det mest sannsynlige ut fra erfaringer familier har gjort seg. Kan også være at TS vil ha barnet vekk fra far uten grunn. Vi vet ikke. Derfor syns jeg at KG`s brukere skal stille seg nøytrale og ikke konkludere/dømme på forhånd. 

Skrevet
5 timer siden, macy_s skrev:

Jeg har ikke involvert bv! Jeg og far er uenige om hvordan å være en trygg voksen. Men ikke lett for meg eller andre å snakke til far. Han er ikke lydhør for at han gjør feil eller burde gjøre noe annerledes. 

Skole, familie og venner er bekymret. Og har hørt at de har meldt. Ingenting jeg heller vil enn å kunne samarbeidet med far. Kjenner jeg er redd, sliten og bekymret nå. Redd for jeg ikke vet hvordan far vil ta det, for vårt samarbeid, for hva bv vil finne på og hvordan dette vil påvirke ungene!

Når tre parter har meldt bekymring, inkludert skole, hadde jeg vært mer bekymret for hvordan ungene er blitt ivaretatt hos far, enn over hvordan dette vil påvirke samarbeidet. 

Hos oss gikk alt samarbeid til helvete og far nekter å ha noe med både meg og datteren vår å gjøre - fordi jeg krevde samvær under tilsyn etter nok en bekymringsmelding fra barnehagen selv etter at far hadde fått foreldrekurs. Og det er  verdt det når jeg ser hvor fint vesla utvikler seg og hvor mye tryggere hun er blitt og hvor ekstremt mye bedre selvfølelse hun har fått i løpet av bare tre mnd uten farens negative påvirkning. 

Barnas beste, TS. Hva er det? 

Anonymkode: d3bad...18b

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet
På 14.9.2017 den 0.07, macy_s skrev:

Da har jeg fått bekreftet fra nok en person at de har kontaktet bv. Ang bekymring på x-en og hvordan han er med barna. ( går fra dem hjemme alene,  bruker ikke tid på dem, leverer de mye til overnatting hos andre, sier stygge ord til eldste, ser ikke ikke når barna er lei seg, mm) 

Hva er saksgangen til bv? Vet de har fått 3 bekymringer på 1 mnd.. Hva kan jeg vente? Ingen av bekymringene er på meg, bare bf

Bv vil nok undersøke deg også. De plikter å se, undersøke og gjennomgå hele situasjonen rundt barna. 

Skrevet
7 timer siden, macy_s skrev:

Jeg har ikke involvert bv! Jeg og far er uenige om hvordan å være en trygg voksen. Men ikke lett for meg eller andre å snakke til far. Han er ikke lydhør for at han gjør feil eller burde gjøre noe annerledes. 

Skole, familie og venner er bekymret. Og har hørt at de har meldt. Ingenting jeg heller vil enn å kunne samarbeidet med far. Kjenner jeg er redd, sliten og bekymret nå. Redd for jeg ikke vet hvordan far vil ta det, for vårt samarbeid, for hva bv vil finne på og hvordan dette vil påvirke ungene!

Så alle er bekymret for hvordan barna har det hos far, men du er bare bekymret (nå etter melding har kommet) for hvordan far tar det og deres samarbeid? 

Anonymkode: 0be6c...6b8

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg lese at det er konflikter her? Rettsak osv. Har de andre fortalt deg og mld til bv?

Ikke uvanlig med slike saker der det er konflikter. Du vil ikke at far skal ha barna?

Bv vil nok se at dere har konflikt. Er det ingen grunn til bekymring, kan du ha en dårligere sak i retten

Anonymkode: a5626...63b

Skrevet

Et det venner / bekjente av deg som har meldt til bv så vil det slå tilbake på deg. Du sier dere er uenig om hvordan være en trygg voksen...er det hele grunnlaget for rettsak? Det er jo utrolig da

Anonymkode: a5626...63b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eksmann som jeg har et barn med,ble meldt til BV som hevn av sin samboer da han gikk ifra henne.

Bv ringte meg for å høre hvordan jeg stillte meg til anklagene og hva jeg syntes om han som far. Jeg har ingenting negativt å påpeke om han.

Deretter ble det møte med meg og eksen hos bv,så hjemmebesøk hos begge to (selv om anklagene kun gjaldt barnefar). Så ble skole,sfo,helsestasjon kontaktet.Det ble innhenting av rulleblad hos politi av far,samt innsyn i legejournal.

Etter 3 mnd var det avslutningsamtale med begge to,og saken ble henlagt.

Anonymkode: e150f...bdb

Hvis anklagen gjaldt barnets far - hvorfor da undersøke barnets mor (hvis ikke er anklaget)? 

Anonymkode: d5a41...0e0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis anklagen gjaldt barnets far - hvorfor da undersøke barnets mor (hvis ikke er anklaget)? 

Anonymkode: d5a41...0e0

Det er slik Barnevernet er. Det kan være de skriver om undersøkelser de ikke har gjort :). Ikke akkurat unormalt. 

Skrevet

Selvsagt er jrg dypt bekymret. Far deltok lite  i barna da vi var gift og eldste er ikke min, men min bonus- men har vært der som mor for hsn i 13 år, så føler jrg har ti, selv om ingen rettigheter..

tok saken til retten da vi ikke klarte å bli enige om samværet etter bruddet. Jeg synes det var vanskelig at far som ikke hadde vært alene med 7 åringen mer enn noen timer skulle ha 50/50, vanskelig med jobben også.. Retten var enig, og vi har en prøveperiode på 5 mnd der vi skal se om 35/65 fungerer. Far har nå i prøveperiode hatt 40% barnevakt av den tiden han har hatt 7 åringen. Samt han løpet i retten at han skulle gå ned i stilling for å kunne ha 7 åringen i ukedagen, men hsn jobber hver morgen og 13 åringen må få opp 7 åringen 1-2 dager i uka og ordne med frokost og få de begge på bussen.. samt at far også går fra de på kveldene og til langt på nstt mm

jeg har ikke bedt noen av " mine" melde, men er faktisk bonus barns skole og en i fars familie som har meldt, samt en anonym. Jeg har fått vite dette etter det har skjedd.

selvsagt er jrg bekymret for begge barna. Og jrg ser de har endret seg til det verre på de 5 mnd. Og jeg skulle mer en gjerne ønsket at de hadde en far som satte deres behov foran sitt eget, men det gjør han ikke. Og jeg har søkt råd hos sakkyndig i salen vi har oppe og han mener jeg skal snakke med bv om de tar kontakt ellers er vi jo i gang med en prosess. 

Jeg er redd, sliten, og sørger etter et vondt brudd, men jeg ønsker ikke å heve konfliktnivået, men går det på bekostning av barna må jeg gjøre det som trengs.

Jeg søkte råd i denne tråden for å vite hvordan gangen med bv er og erfaringer i slike saker. Kommer de å undersøker meg når bekymringen går på far? Og kommer de til meg må de bare det. Jeg har ikke noe å skjule.

Skrevet
7 timer siden, macy_s skrev:

Selvsagt er jrg dypt bekymret. Far deltok lite  i barna da vi var gift og eldste er ikke min, men min bonus- men har vært der som mor for hsn i 13 år, så føler jrg har ti, selv om ingen rettigheter..

tok saken til retten da vi ikke klarte å bli enige om samværet etter bruddet. Jeg synes det var vanskelig at far som ikke hadde vært alene med 7 åringen mer enn noen timer skulle ha 50/50, vanskelig med jobben også.. Retten var enig, og vi har en prøveperiode på 5 mnd der vi skal se om 35/65 fungerer. Far har nå i prøveperiode hatt 40% barnevakt av den tiden han har hatt 7 åringen. Samt han løpet i retten at han skulle gå ned i stilling for å kunne ha 7 åringen i ukedagen, men hsn jobber hver morgen og 13 åringen må få opp 7 åringen 1-2 dager i uka og ordne med frokost og få de begge på bussen.. samt at far også går fra de på kveldene og til langt på nstt mm

jeg har ikke bedt noen av " mine" melde, men er faktisk bonus barns skole og en i fars familie som har meldt, samt en anonym. Jeg har fått vite dette etter det har skjedd.

selvsagt er jrg bekymret for begge barna. Og jrg ser de har endret seg til det verre på de 5 mnd. Og jeg skulle mer en gjerne ønsket at de hadde en far som satte deres behov foran sitt eget, men det gjør han ikke. Og jeg har søkt råd hos sakkyndig i salen vi har oppe og han mener jeg skal snakke med bv om de tar kontakt ellers er vi jo i gang med en prosess. 

Jeg er redd, sliten, og sørger etter et vondt brudd, men jeg ønsker ikke å heve konfliktnivået, men går det på bekostning av barna må jeg gjøre det som trengs.

Jeg søkte råd i denne tråden for å vite hvordan gangen med bv er og erfaringer i slike saker. Kommer de å undersøker meg når bekymringen går på far? Og kommer de til meg må de bare det. Jeg har ikke noe å skjule.

Barna bor fast hos deg og dermed har du hovedansvaret er barna. Om du sender barna til far når du VET at han gir dårlig omsorg vil selvfølgelig det slå tilbake på deg. Du må stoppe samværet ellers er du like skyldig i omsorgssvikt som han er.. Så ja, barnevernet kommer til å se på deg og om du beskytter barna godt nok mot omsorgssvikt for du har faktisk hovedansvaret for barna også når de er hos far...

Anonymkode: 7bbbf...659

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...