Gå til innhold

Bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått bekreftet fra nok en person at de har kontaktet bv. Ang bekymring på x-en og hvordan han er med barna. ( går fra dem hjemme alene,  bruker ikke tid på dem, leverer de mye til overnatting hos andre, sier stygge ord til eldste, ser ikke ikke når barna er lei seg, mm) 

Hva er saksgangen til bv? Vet de har fått 3 bekymringer på 1 mnd.. Hva kan jeg vente? Ingen av bekymringene er på meg, bare bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer dette da? Du er vel bekymret for barna dine du også? 

Anonymkode: 741e7...953

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er jeg bekymret jeg er fra meg av bekymring. Sliter med søvn og mat når ungene skal til far, og er der. 

Mente at de som har levert inn ikke er bekymret for barna når de er hos meg, kun når de EE hos far

Skrevet

Vet dessverre ikke saksgangen til BV. Men antar de vil snakke med deg etterhvert også. Flott at så mange bryr seg og ser at barna dine trenger hjelp. Håper han/dere får den riktige hjelpen. Og tror neppe du behøver å uroe deg for at det skal skje noe for din del og barnas omsorg. Men har du prøvd å snakke med han om dette? Hvor gamle er barna? Vil de til far? 

Anonymkode: 741e7...953

• Liker 1
Skrevet

Håper en av de bekymringsmeldingene de har fått er levert inn av deg..

Anonymkode: 1bbe2...cfa

• Liker 7
Skrevet

Hvem er det som har sendt det? Noen du kjenner da siden du vet om det?

Er ikke godt å ikke vite om barna sine har det greit eller ikke men jeg syntes helt ærlig det du drar opp ikke er spesielt uvanlig i det hele tatt. Ikke optimalt, men heller ikke uvanlig eller skadelig (utenom å kalle barna sine stygge ting!) å ofte ha barnepass, la de være hjemme alene, ikke greie å tolke eller være like observant på deres stemningsleie osv. Anser ikke dette som noe barnevernsmateriale i det hele tatt! 

Anonymkode: cbde3...fc9

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye er barna hos far? For du burde redusere samværet.

Her så hadde far barna ca 40%, så ble jeg kalt inn på møte med skolen, og helsesøster. Da hadde ene barnet gått i samtaler med helsesøster. Og det kom fram at far fungerte svært dårlig i hverdagen, han fikk ikke barna på skolen, sov til langt på dag, og satt mest bare å så på tv. Så jeg fikk beskjed om at jeg måtte redusere samværet mye, og ikke la han ha barna på skoledager. Hvis ikke ville de kontakte barnevernet. Jeg gjorde selvfølgelig som de sa.

Det er nok viktig at du kontakter barnevernet med dine bekymringer, og prøver å redusere samværet. Hvor gamle er barna, og hva sier de?

Anonymkode: 543d3...64c

• Liker 1
Skrevet

Sikkert hu som har fått de til å levere de. Hvordan ellers skal hu vite det? Dette høres merkelig ut, og ikke noe for BV. Gå hjemmefra?! Det gjør da mine barn også! Merkelig. 

Anonymkode: e3485...98a

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert hu som har fått de til å levere de. Hvordan ellers skal hu vite det? Dette høres merkelig ut, og ikke noe for BV. Gå hjemmefra?! Det gjør da mine barn også! Merkelig. 

Anonymkode: e3485...98a

Ikke barna som går hjemmefra, men far som går fra barna alene hjemme.. kommer ann på alder på barna, men er barna små er dette selvfølgelig noe for bv. Og snakke stygt til eldste er heller ikke normal og sunn oppførsel. 

Anonymkode: 1bbe2...cfa

• Liker 2
Skrevet

Du har vel også levert en bekymringsmelding?

Først vil bv kontakte faren og be han komme inn til en samtale. Da går de igjennom bekymringsmeldingene og snakker om problemene som blir tatt opp. Da får far sjanse til å si hva han mener og "forsvare" seg. Så avgjør bv om de går videre med en sak eller om de avslutter etter møte.

Om de går videre så har bv 3 mnd på å få inn all informasjon de trenger fra div, distanser og prate med far,barn og deg. Og hjemmebesøk. Så tar de en avgjørelse om de avslutter saken, hvis alt er bra. Eller om de går videre og setter inn tiltak.

Hvis du ikke har levert inn en bekymringsmelding, så synes jeg du skal gjøre det. Jo flere meldinger de får, jo mer alvorlig ser de på saken. Og mor sin mening bør absolutt høres, for du ser barna mye og vet mye om forholdet deres til faren. 

Anonymkode: f2355...23b

• Liker 1
Skrevet

Barna er hos far 35% minste 7 år, og 50 % eldste på 13.

vi har en rettsak gående ang samvær så jeg er k dialog med sakkyndig. Har ikke meldt til bv selv, etter råd fra sakkyndig.

jeg synes å gå fra barna hjemmd på kvelden til langt på natt, ikke hjemme før 1-4 tid på morgenen ikke er ansvarlig. Minste på 7 vet stort sett ikke om det, men eldste gjør. Far har også vært borte hele natta.

ov i sommer gikk far fra 7 åringen k Liseberg med en 11 åring til barnevakt i 2-3 timer mens han sov på hotellrommet .. 

så mange bekymringer. Samt vanskelig når man må samarbeide også. Har gitt beskjed til far om hva jeg synes mfn han er ikke lydhør på at han gjør noe galt..

Skrevet
7 timer siden, macy_s skrev:

vi har en rettsak gående ang samvær så jeg er k dialog med sakkyndig. Har ikke meldt til bv selv, etter råd fra sakkyndig.

jeg synes å gå fra barna hjemmd på kvelden til langt på natt, ikke hjemme før 1-4 tid på morgenen ikke er ansvarlig. Minste på 7 vet stort sett ikke om det, men eldste gjør. Far har også vært borte hele natta.

ov i sommer gikk far fra 7 åringen k Liseberg med en 11 åring til barnevakt i 2-3 timer mens han sov på hotellrommet .. 

så mange bekymringer. Samt vanskelig når man må samarbeide også. Har gitt beskjed til far om hva jeg synes mfn han er ikke lydhør på at han gjør noe galt..

dette høres veldig rart ut! 

Anonymkode: 1ce41...9a3

Skrevet
7 timer siden, macy_s skrev:

Dette måtte vel du vite om fra før og gjort noe med? Har ikke barna sagt noe til deg? Hvordan vet du det hvis ikke de har sagt noe?

Skrevet

Hva mener du med at jrg måtte vite om fra før?

barna holder det meste i seg og er utrolug vanskelig å få ut av. De beskytte si  far. Jeg vet om det pga jrg har hørt d fra folk rundt bf, samt at ungene forsnakker seg innimellom eller ikke forstår alvoret i ting!

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette høres veldig rart ut! 

Anonymkode: 1ce41...9a3

Hva er rart??

Skrevet
På 14.9.2017 den 8.16, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er barna hos far? For du burde redusere samværet.

Her så hadde far barna ca 40%, så ble jeg kalt inn på møte med skolen, og helsesøster. Da hadde ene barnet gått i samtaler med helsesøster. Og det kom fram at far fungerte svært dårlig i hverdagen, han fikk ikke barna på skolen, sov til langt på dag, og satt mest bare å så på tv. Så jeg fikk beskjed om at jeg måtte redusere samværet mye, og ikke la han ha barna på skoledager. Hvis ikke ville de kontakte barnevernet. Jeg gjorde selvfølgelig som de sa.

Det er nok viktig at du kontakter barnevernet med dine bekymringer, og prøver å redusere samværet. Hvor gamle er barna, og hva sier de?

Anonymkode: 543d3...64c

Foreldrene skal være voksne nok til å håndtere situasjonen selv. Ikke involvere Barnevernet som kan finne på mye rart. 

Skrevet

Jeg har ikke involvert bv! Jeg og far er uenige om hvordan å være en trygg voksen. Men ikke lett for meg eller andre å snakke til far. Han er ikke lydhør for at han gjør feil eller burde gjøre noe annerledes. 

Skole, familie og venner er bekymret. Og har hørt at de har meldt. Ingenting jeg heller vil enn å kunne samarbeidet med far. Kjenner jeg er redd, sliten og bekymret nå. Redd for jeg ikke vet hvordan far vil ta det, for vårt samarbeid, for hva bv vil finne på og hvordan dette vil påvirke ungene!

• Liker 1
Skrevet

Min eksmann som jeg har et barn med,ble meldt til BV som hevn av sin samboer da han gikk ifra henne.

Bv ringte meg for å høre hvordan jeg stillte meg til anklagene og hva jeg syntes om han som far. Jeg har ingenting negativt å påpeke om han.

Deretter ble det møte med meg og eksen hos bv,så hjemmebesøk hos begge to (selv om anklagene kun gjaldt barnefar). Så ble skole,sfo,helsestasjon kontaktet.Det ble innhenting av rulleblad hos politi av far,samt innsyn i legejournal.

Etter 3 mnd var det avslutningsamtale med begge to,og saken ble henlagt.

Anonymkode: e150f...bdb

Skrevet

Kan ikke folk søke opp bedre svar enn hva de kan få her inne. Les deg opp her: https://www.bufdir.no/Barnevern/

eller ta kontakt med barnevernet og hør hvordan saksgangen vanligvis er.  Barnevernet har ellers mange gode råd å komme med. 

Vil ellers anbefale folk å høre podcasten Foreldrerådet. 

Hilsen tidligere barnevernsansatt. 😊

Anonymkode: 999ea...b3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...