Gå til innhold

Er dette nok søvn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sover stort sett aldri mer enn seks timer hver natt. Er oppegående igjennom dagen og føler meg ikke spesielt trøtt før utover kvelden. Men er dette nok? Blir kroppen sliten når jeg holder på sånn lenge, eller går det helt fint?

Anonymkode: 52d28...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover stort sett aldri mer enn seks timer hver natt. Er oppegående igjennom dagen og føler meg ikke spesielt trøtt før utover kvelden. Men er dette nok? Blir kroppen sliten når jeg holder på sånn lenge, eller går det helt fint?

Anonymkode: 52d28...cf5

:vetikke:

Folk har ulikt søvnbehov og ulik døgnrytme. En bekjent av meg sover 4-5 timer hver natt. Dama er 75 og har gjort det hele livet, så ikke alle trenger 8 timer.

Anonymkode: f118b...6ae

Skrevet

Alle har forskjellig søvnbehov. 

Jeg føler meg uthvilt etter 6 timer med søvn, mannen min igjen trenger minst 8 timer for å fungere.

Faren min er ekstrem, han sover bare 4 timer, og har ikke behov for mere enn det. Han har vært sånn i alle de år, seint i seng og våkner uthvilt 4 timer etterpå.

Jeg hadde vært fullstendig miserabel med bare 4 timer søvn. 

Skrevet

Dette er en kjepphest for meg.  :)

Først av alt, det er forskjell på hvor lite en kan klare seg med, og hvor mye man har behov for.
Jeg kan klare meg med 6 timer søvn, men da er jeg sliten når det kommer til helg, og benytter anledningen til å hvile/sove litt ekstra når jeg kan.
Hvis jeg skal sove så mye som jeg har behov for, behøver jeg nesten 7-9 timer, avhengig av hvordan jeg har sovet.  Da våkner jeg av meg selv.

Våkner du av deg selv, uten vekkerklokke, etter 6 timer når du ikke må opp til jobb, eller sover du ekstra lenge på fridager?
Våkner du av deg selv etter 6 timer er du mest sannsynlig uthvilt, og har ikke behov for mer søvn.
Bruker du fridagene til å ligge lenger, "ta igjen litt søvn", har du mest sannsynlig behov for litt ekstra søvn i hverdagen.

Anonymkode: 087b7...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...