AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Nå er mini 20 måneder og trenger vintersko snart. Men jeg blir så usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe? Jeg mener, de skal jo holde sesongen ut, så vi må ha noe å vokse litt i. Har sett på superfit culusuk siden den var best i test, men er vanskelig å finne små nok størrelser. Har 22 i viking goretex og støvler nå, da er det ca en cm å gå på. Ville dere ha kjøpt 23? Og har dere tips om flere modeller som kan fungere bra? Anonymkode: d1a16...bde
Surriball Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Ville kjøpt 23, da har du plass til ullsokker oppi også
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 En ting jeg synes er vanskelig er at strl er så forskjellig fra sko til sko.. Så, jeg ville målt foten nøye og funnet frem skjemaet til den aktuelle skoen (med cm og strl) og valgt den sko strl som gir 2-3 cm slingringsmonn. Da burde de være en stund og gi plass til sokker.. vil jeg tro. Vanligvis skal vel en sko være ca 1 1/2 cm-2 cm større enn foten så legg på litt ekstra til vintersko Anonymkode: ae970...d50
Biloba Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg synes er vanskelig er at strl er så forskjellig fra sko til sko.. Så, jeg ville målt foten nøye og funnet frem skjemaet til den aktuelle skoen (med cm og strl) og valgt den sko strl som gir 2-3 cm slingringsmonn. Da burde de være en stund og gi plass til sokker.. vil jeg tro. Vanligvis skal vel en sko være ca 1 1/2 cm-2 cm større enn foten så legg på litt ekstra til vintersko Anonymkode: ae970...d50 Små barn skal ikke slite med sko som er 3 cm lengre enn foten. Da sitter ikke skoen godt på og passformen blir feil. Man kan ikke beregne å bruke vintersko mer enn 1 sesong til så små barn, og det må man faktisk bare spandere på dem. Det finnes rimelige alternativer som fungerer fint for små barn som oftest bare er ute i 1-2 timer.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Jeg ville tatt med barnet til en butikk som selger Ecco-sko og fått hjelp og veiledning til å finne riktig størrelse. Vi hadde Viking-sko til barna de første årene, men det var nesten vondt å se på hvordan de beveget seg med de tunge skoene. Etter at vi gikk over til Ecco (som koster nesten det samme, men er mye lettere og vi opplever at de generelt holder bedre) har vi vært knallfornøyde. Selv barnehagepersonellet i barnehagen har vært overrasket over hvor lette de har vært, og hvor sjeldent barna har vært våte og kalde sammenlignet med andre merker! Det er ikke meningen å høres forkynnende ut, altså, det er bare en så stor forskjell! Men jeg ville definitivt enten tegnet rundt føttene mens barnet står på et ark, klippet det ut (husk å ha på en sokk av typen du bruker om vinteren) og tatt med til skobutikken, eller tatt med barnet. Da ser du også på bredden av foten på sålen du prøver Anonymkode: 7a9c6...cee
Vera Vinge Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Jeg syns det er vanskelig å kjøpe sko uten å ha med barna eller at det er lett å bytte. Til vintersko syns jeg det er greit med litt mer plass, siden barna mine bruker sånne mellonmtykke ullsokker oppi hele vinteren. De bruker dog ikke flere sokker samtidig, så jeg beregner ikke plass til det. For store sko er heller ikke behagelig for barna, særlig siden vintersko er store og tunge i seg selv. Men hvis han bruker 22 nå, høres det ut som 23 blir bra, med mindre merket er veldig små el store i størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt med barnet til en butikk som selger Ecco-sko og fått hjelp og veiledning til å finne riktig størrelse. Vi hadde Viking-sko til barna de første årene, men det var nesten vondt å se på hvordan de beveget seg med de tunge skoene. Etter at vi gikk over til Ecco (som koster nesten det samme, men er mye lettere og vi opplever at de generelt holder bedre) har vi vært knallfornøyde. Selv barnehagepersonellet i barnehagen har vært overrasket over hvor lette de har vært, og hvor sjeldent barna har vært våte og kalde sammenlignet med andre merker! Det er ikke meningen å høres forkynnende ut, altså, det er bare en så stor forskjell! Men jeg ville definitivt enten tegnet rundt føttene mens barnet står på et ark, klippet det ut (husk å ha på en sokk av typen du bruker om vinteren) og tatt med til skobutikken, eller tatt med barnet. Da ser du også på bredden av foten på sålen du prøver Anonymkode: 7a9c6...cee Vikingskoene er ikke så tunge nå som de var bare for få år siden, Anonymkode: b3cc0...e1a
Minlillelykke Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 Vi har med barnet når vi kjøper sko. Jeg synes ihvertfall st superfit er veldig små og smale i modellene.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg synes er vanskelig er at strl er så forskjellig fra sko til sko.. Så, jeg ville målt foten nøye og funnet frem skjemaet til den aktuelle skoen (med cm og strl) og valgt den sko strl som gir 2-3 cm slingringsmonn. Da burde de være en stund og gi plass til sokker.. vil jeg tro. Vanligvis skal vel en sko være ca 1 1/2 cm-2 cm større enn foten så legg på litt ekstra til vintersko Anonymkode: ae970...d50 Man skal ikke legge ekstra på vintersko, særskilt ikke til de små. Sko skal være 1-1,5 cm ekstra. Ikke mer. Anonymkode: cccdc...786
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 Tusen takk for alle gode svar☺ skal ta med og prøve i butikk. Har sett på viking og Ecco, de nye til Ecco ser jo veldig bra ut👍 vi kommer nok ikke til å bruke veldig mye ekstra sokker i, så 23 blir nok greit. Men skal som sagt prøve. Og nei, vi har ikke tenkt de skal være lenger enn en sesong. Såpass er vi forberedt på å bruke på barna våre☺ Anonymkode: d1a16...bde
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 4 timer siden, Minlillelykke skrev: Vi har med barnet når vi kjøper sko. Jeg synes ihvertfall st superfit er veldig små og smale i modellene. Veldig greit å vite da barnets fot ikke er så smale😅 Anonymkode: d1a16...bde
Minlillelykke Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig greit å vite da barnets fot ikke er så smale😅 Anonymkode: d1a16...bde Vår fikk ikke foten ned i superfit enganh. Hvis barnet har bred fot ville jeg sett på kavat eller ponny. De har vi til vår som er bred i foten og høy over vrista
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #13 Skrevet 14. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg synes er vanskelig er at strl er så forskjellig fra sko til sko.. Så, jeg ville målt foten nøye og funnet frem skjemaet til den aktuelle skoen (med cm og strl) og valgt den sko strl som gir 2-3 cm slingringsmonn. Da burde de være en stund og gi plass til sokker.. vil jeg tro. Vanligvis skal vel en sko være ca 1 1/2 cm-2 cm større enn foten så legg på litt ekstra til vintersko Anonymkode: ae970...d50 Kjøper du virkelig sko til barna dine som er 3 cm for stor? Anonymkode: 77b32...02d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 2 timer siden, Minlillelykke skrev: Vår fikk ikke foten ned i superfit enganh. Hvis barnet har bred fot ville jeg sett på kavat eller ponny. De har vi til vår som er bred i foten og høy over vrista Supert tips, takk☺ vi tar med en ullsokk og prøver😊 Anonymkode: d1a16...bde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå