AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Leser fastlegen alle epikrisen vedkommende får tilsendt? Anonymkode: c2515...bdd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Det er jo ikke godt å si. Vil tro de skummer igjennom, og hvis pasienten kommer tilbake innen kort tid så leser de den nok nøyere. Anonymkode: 97db1...05a 1
Skadeskutt Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Vil tro det varierer hvor nøye de leser. Altså, hvis pasienten er en person som omtrent aldri er hos legen slik at legen ikke husker vedkommende, så tipper jeg legen bare skummer fort igjennom og evt. Leser mer nøye hvis pasienten kommer til oppfølgingstime. Jeg er ganske ofte hos legen og han kjenner meg godt. Han leser nok mine epikriser litt mer nøye enn en av de mer "anonyme" pasientene sine. At legen leser epikrisene er nå uansett en positiv ting.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Leser fastlegen alle epikrisen vedkommende får tilsendt? Anonymkode: c2515...bdd Leser naboen alt som ligger i postkassen hans? Hva leger gjør og ikke gjør er like variabelt som hva hvem leser i innboksen eller postkassen. Spør legen din, vi er ikke synske og vet derfor ikke. Anonymkode: adaf8...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 26 minutter siden, Skadeskutt skrev: Vil tro det varierer hvor nøye de leser. Altså, hvis pasienten er en person som omtrent aldri er hos legen slik at legen ikke husker vedkommende, så tipper jeg legen bare skummer fort igjennom og evt. Leser mer nøye hvis pasienten kommer til oppfølgingstime. Jeg er ganske ofte hos legen og han kjenner meg godt. Han leser nok mine epikriser litt mer nøye enn en av de mer "anonyme" pasientene sine. At legen leser epikrisene er nå uansett en positiv ting. Tror dette stemmer. En lege som får epikrise om en pasient han ikke kjenner godt, den leser han neppe nøye, og han klarer i hvert fall ikke relatere det han leser til et ansikt/en person. Så når man kommer der neste gang, så har han kanskje lest/registrert epikrisen(e), men han husker ikke at det gjaldt deg, eller innholdet, og han kunne like gjerne latt være å lese de. Min erfaring. Anonymkode: fa78e...c4e
runi Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Logg deg inn på helsenorge.no og bla deg ned til pasient journal så ser du hva som er skrevet og hvem som har lest
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 18 minutter siden, runi skrev: Logg deg inn på helsenorge.no og bla deg ned til pasient journal så ser du hva som er skrevet og hvem som har lest Du kan ikke sjekke hva fastlegen har lest, da fastlegen får epikriser tilsendt. Dette registreres derfor ikke i innsynsloggen Anonymkode: e69ac...ddf 1
SiMa Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 6 timer siden, runi skrev: Logg deg inn på helsenorge.no og bla deg ned til pasient journal så ser du hva som er skrevet og hvem som har lest Bruker du bank-id for å logge inn? Hvem kan se at du har vært logget inn? Kan en selv gjøre endringer?
Gjest moreno Skrevet 15. september 2017 #9 Skrevet 15. september 2017 12 timer siden, SiMa skrev: Bruker du bank-id for å logge inn? Hvem kan se at du har vært logget inn? Kan en selv gjøre endringer? Du kan bruke bank-ID eller andre "sikre innloggingsmetoder". Vet ikke om noen kan se at man har logget inn, men tror jeg ikke er verre enn andre nettsider hvor du må logge inn på denne måten. Når det gjelder å se journal, så gjelder vel dette bare kjernejournal? Her kan man også se logg over hvilke evt helsepersonell som har sett i journalen. Man kan endre kontaktinfo etc, men endringer i journal må man søke helseforetaket / helsepersonellet om. Dersom de avslår kan man klage videre til Fylkesmannen.
SiMa Skrevet 15. september 2017 #10 Skrevet 15. september 2017 2 timer siden, moreno skrev: Du kan bruke bank-ID eller andre "sikre innloggingsmetoder". Vet ikke om noen kan se at man har logget inn, men tror jeg ikke er verre enn andre nettsider hvor du må logge inn på denne måten. Når det gjelder å se journal, så gjelder vel dette bare kjernejournal? Her kan man også se logg over hvilke evt helsepersonell som har sett i journalen. Man kan endre kontaktinfo etc, men endringer i journal må man søke helseforetaket / helsepersonellet om. Dersom de avslår kan man klage videre til Fylkesmannen. Jeg tenkte mest på å endre telefonnummer og adresse, hvis det skulle være feil, og hvem som står oppført som nærmeste pårørende. Er det mulig å registrere seg som organdonor der også?
Gjest moreno Skrevet 28. september 2017 #11 Skrevet 28. september 2017 På 15.9.2017 den 10.27, SiMa skrev: Jeg tenkte mest på å endre telefonnummer og adresse, hvis det skulle være feil, og hvem som står oppført som nærmeste pårørende. Er det mulig å registrere seg som organdonor der også? Jeg kunne iallefall andre telefonnummer, adresse tror jeg de tar fra folkeregistrert usikker på det med donor, logg deg inn og sjekk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå