Gå til innhold

Hvordan roe ned angstanfall NÅ? Sliter :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med angst i flere år, men har klart meg ganske bra i ca et år nå med lite angst. Derfor kom dette angstanfallet brått på, og jeg klarer ikke å roe meg ned i det hele tatt. Hele kroppen rister nesten, jeg er tørr i munnen og føler jeg må svelge hele tiden. Har prøvd med pusteteknikker, men klarer ikke binde meg til det lenge nok. Skifte av fokus hjelper bare i noen minutter, før angsten øker igjen. Hjelp noen? :(

Anonymkode: f5c0a...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilke situasjoner får du angst?

Anonymkode: de08e...2c2

Skrevet

Spill PlayStation eller The Sims

Anonymkode: 0f253...641

Gjest supernova_87
Skrevet

Du kan prøve å fokusere på angsten. Kjenn etter. Hvordan kjennes hjertebank? Svetter du ekstra? Kjenn hvordan det fysisk kjennes og minn deg selv på at det er bare angst, og fysiske reaksjoner. Åja, nå går pulsen veldig fort, det er en reaksjon på angst. Og lignende. Aksepter at det er sånn akkurat nå. Dette har hjulpet meg. Det er skikkelig tungt å la angsten slippe til når det skjer i sånne anfall, men jeg har erfart at det går over raskere når jeg ikke unngår følelsen men lar den bare "rase fra seg". 

Ellers kan det f.eks hjelpe å trene hardt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp noen?

Don't resist og unngå handlinger i "flyktmodus" for å slippe unna angsten. Det gjør det verre for gjennom dette bekrefter du for deg selv at du burde være redd og adrenalinet vil fortsette å  pumpe.

Lettere sagt enn gjort, men å lure seg selv til å bagatellisere anfallet så mye som mulig tar også fra anfallet makten det å gjøre det ille for deg.

En invitasjon fra meg. God bedring uansett.

Skrevet

Gjør som Rainstorm sier. Stå i det. Kjenn etter og snakk til deg selv. "Dette er ikke farlig, det er bare angst". Pust dypt og tell inni deg, slik at fokus er der, ikke på alt utenfor. Si så til deg selv "dette klarer jeg, jeg har kontrollen". Jeg tror det viktige er samtalen du har med deg selv.

Anonymkode: 625a1...8c1

Skrevet

Gå ut en tur

Anonymkode: 79162...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...