AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Finnes det noen triks for å fremskynde mensen? Har aldri opplevd plager før jeg får mensen, annet enn en sjelden gang svake menssmerter uka i forveien (og da bare en dag), men nå holder jeg på å bli gal! Er godtesjuk og trøtt og sliten hele dagen. Humøret er på bånn slik at det noen dager har vært vanskelig å stå opp fra senga, bytter mellom å føle meg ensom og trist til å være frustrert. Følte i går kveld at nå kommer det, men så har jeg fortsatt ikke fått mensen.. Går på p-piller, men får fremdeles mensen regelmessig og har heller ikke opplevd plager fra pillene, som jeg nå har gått på i 6 måneder. Har hatt det sånn her en uke. Finnes det noe hjelp eller må jeg bare vente? Anonymkode: b7379...8f9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Tror jeg ville skiftet p-pillemerke, høres ut som du reagerer på hormonene i de. Hvilket merke bruker du? Anonymkode: 1b320...5a6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ville skiftet p-pillemerke, høres ut som du reagerer på hormonene i de. Hvilket merke bruker du? Anonymkode: 1b320...5a6 Jeg bruker Cerazette og har brukt det merket i 6 måneder som sagt, uten å ha noen plager. Har prøvd litt diverse typer prevensjon tidligere og har da hatt plager i begynnelsen pga. hormonene, men ikke opplevd noe med Cerazette (til nå i alle fall). Anonymkode: b7379...8f9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Du får jo mensen når du har pillefri uke? hvis ikke er det noe som ikke stemmer. Du kan droppe pillene en uke tidligere, så får du mensen tidligere. Du kan også ta pillene i strekk, uten pause, da får du ikke mens. Det er ingen ekte syklus, så om du får "regelmessig" mens er bare fordi du tar pillene slik. (gjelder de fleste pillemerkene,ikke alle, hvis du lurer på noe se på felleskatalogen etter ditt merke) Anonymkode: 9f947...0f2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Du kan slutte på p pillene alternativt gå over til de hormonfrie sukkerpillene. Da får du bortfallsblødning. Så begynner du på nytt brett etter at sukkerpillene er ferdig. Anonymkode: c8def...dc6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Cerazette og har brukt det merket i 6 måneder som sagt, uten å ha noen plager. Har prøvd litt diverse typer prevensjon tidligere og har da hatt plager i begynnelsen pga. hormonene, men ikke opplevd noe med Cerazette (til nå i alle fall). Anonymkode: b7379...8f9 Jeg hadde ikke mens når jeg gikk på Cerazette(noe som er helt vanlig), men hadde jevnt over følelse i magen av at mensen kommer når som helst. Trodde støtt og stadig at jeg var gravid også, for det er jo litt samme følelsen i tidlig graviditet. Byttet til Loette og da fikk jeg mensen i pillefri uke og den _nå kommer mensen følelsen_ forsvant. Anonymkode: 1b320...5a6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får jo mensen når du har pillefri uke? hvis ikke er det noe som ikke stemmer. Du kan droppe pillene en uke tidligere, så får du mensen tidligere. Du kan også ta pillene i strekk, uten pause, da får du ikke mens. Det er ingen ekte syklus, så om du får "regelmessig" mens er bare fordi du tar pillene slik. (gjelder de fleste pillemerkene,ikke alle, hvis du lurer på noe se på felleskatalogen etter ditt merke) Anonymkode: 9f947...0f2 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan slutte på p pillene alternativt gå over til de hormonfrie sukkerpillene. Da får du bortfallsblødning. Så begynner du på nytt brett etter at sukkerpillene er ferdig. Anonymkode: c8def...dc6 Bruker Cerazette som ikke har sukkerpiller Anonymkode: b7379...8f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå