Gå til innhold

Booking.com og telefonsvindlere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bestiller relativt ofte hotell gjennom Booking.com. Sist bestilte jeg et rom for to dager siden. Og jammen, noen få timer etter bestillingen, fikk jeg telefon fra England (i allefall et engelsk nummer). Jeg har sluttet å ta dem, men en gang tok jeg telefonen (den første gangen det skjedde), da var det en fyr med indisk aksent som sa at det var virus på PCen min, og at han skulle hjelpe meg hvis jeg slo på maskina nå. Jeg kjeftet på ham og la på. Men det MÅ være noen som får tak i nummeret mitt gjennom Booking.com.

Det hjelper ikke å blokkere, for de ringer fra ulike nummer hver gang, registrert i uluike byer i England.

Andre som har opplevd dette? De ringer igjen og igjen, svært irriterende..... Er det slik gjennom alle hotellbookingssider, eller er det kun booking.com? Så roer det seeg et par uker etter bestillingen. Og så på'n igjen neste gang jeg reserverer hotellrom.....

Anonymkode: 4f5c5...d44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de må ikke ha fått nummeret ditt fra booking.com.

• Liker 2
Skrevet

Slike svindelopplegg har programmer som automatisk kjører gjennom nummerrekker og som kobler seg opp mot en operatør når de tilfeldig dumper inn på et nr som svarer. Hvis du har svart en gang lagres nr ditt og du blir ringt oftere. Hvis du er veldig vanskelig /ubehagelig når du svarer prøver de sjeldnere.

Har ingenting med booking.com å gjøre.

Anonymkode: 5ccba...6e3

• Liker 1
Skrevet

OK, da må det være tilfeldig. I dag har jeg til nå fått tre oppringinger. To ulike fra UK, en fra Romania. :-(

Anonymkode: 4f5c5...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...