AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Kjøper Tine14 Havregrøt et par ganger i uken som mat etter trening, men tenkte å bli mer økonomisk bevisst og lage den selv. Noen som blander havregryn og melk og tar dette med ? Fra jeg går hjemmefra og til den skal spises går det ca 2 - 3 timer uten kjøleskap. En time av dette er i treningsgarderoben hvor det i hvert fall ikke er kaldt. Anonymkode: 04b0c...783
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Jeg lager som regel havregrøt på vann. På jobben har jeg ofte med havregryn/frokostblanding med melk. Det går helt fint et par-tre timer uten kjøleskap. Men skal du koke grøten på melk? Eller skal du ha melk oppå grøten? Er det grøt du mener, eller bare gryn og melk? Du skriver blander gryn og melk og har med, så da er det ikke grøt du mener, da? Det må koke for at det skal bli grøt. Om du bare blander det og tar det med, vil grynene svelle og bli bløte, men grøt blir det ikke (selv om bloggerne liker å kalle det kjøleskapsgrøt - det er IKKE samme konsistensen som grøt). Anonymkode: 3e8dc...298 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Det er det siste du skriver jeg mener: blande, la svelle og spise. Gjerne sammen med noen rosiner og nøtter. Syns det er godt,men har hittil kun latt det stå og bløte seg hjemme og i kjøleskapet. Til å ta med, har jeg kjøpt den ferdige utgaven. Anonymkode: 04b0c...783
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er det siste du skriver jeg mener: blande, la svelle og spise. Gjerne sammen med noen rosiner og nøtter. Syns det er godt,men har hittil kun latt det stå og bløte seg hjemme og i kjøleskapet. Til å ta med, har jeg kjøpt den ferdige utgaven. Anonymkode: 04b0c...783 Ah, det er akkurat det jeg gjør på jobben. Og det går helt fint, selv om det ikke står i kjøleskapet noen timer. Bare pass på at du har en tett boks, og putt den i pose for sikkerhets skyld. Kjipt med melkelekkasje i vesken... Anonymkode: 3e8dc...298
Gjest Anthrax Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Overnight oats! Smell sammen havregrøten du vil ha, kok opp, sett i kjøleskapet over natta, voila. Hiv oppå frosne bær så holder det seg kaldt lenger i gymbaggen også
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 56 minutter siden, Anthrax skrev: Overnight oats! Smell sammen havregrøten du vil ha, kok opp, sett i kjøleskapet over natta, voila. Hiv oppå frosne bær så holder det seg kaldt lenger i gymbaggen også Du trenger ikke å koke den opp ca. 2 1/2 dl store havregryn 2 dl kokosmelk 1 dl vann ca. 1/4 ts salt Ha alle ingrediensene til havregrøten i en liten bolle/glass med lokk. Rør godt sammen og sett blandingen i kjøleskapet over natten (eller minst 5 timer). Jeg bruker helst «kremet» kokosmelk fra kartong (2 dl), men bruker du den vanlige typen fra boks må du bruke romtemperert kokosmelk og røre den godt sammen før du tilsetter den i grøten.Rør litt i grøten før servering og tilsett eventuelt litt mer vann dersom du ønsker en mykere konsistens på grøten din. Topp grøten med bær og/eller frukt etter smak og behag og hakkede nøtter Anonymkode: 71cf9...c16
Gjest Khloe Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 Hvis jeg lager type overnight oats hjemme som jeg skal ha med, tar jeg det i boks med kjøleelement. Tror du får det til en billig penge på f.eks. Nille
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #8 Skrevet 12. september 2017 Jeg pleier å la melk og gryn stå på kjøkkenbenken og svelle over natten, så noen timer i en bag bør gå helt fint. Anonymkode: c7b18...fbe
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #9 Skrevet 12. september 2017 Jeg har en boks med lokk, som jeg har havregryn og blåbærsyltetøy i, så har jeg kokt vann i liten termos, så heller jeg bare det varme vannet i boksen, setter på lokket, venter 5 min, og man har grøt. Anonymkode: a4d9c...fbd
Pmaxqueen Skrevet 12. september 2017 #10 Skrevet 12. september 2017 På skolen er det mange som har med havregryn (tørt) i en boks også tar de varmtvann fra kaffeautomaten (te vann) og blander.. Lar det svelle noen minutter og vipps har du grøt Ikke samme som hjemmelaget med smør, melk og masse annet digg men funker :D
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11 Skrevet 12. september 2017 Takk for mange gode tips. Kjøleelement var ikke dumt. Tror jeg har en liten sammenleggbar kjøleveske liggende et eller annet sted. Vil helst lage havregrynsblandingen på melk, da jeg er ganske tynn og tenker at blandet med vann blir det lite kalorier. Anonymkode: 04b0c...783
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 På 12.9.2017 den 18.09, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode tips. Kjøleelement var ikke dumt. Tror jeg har en liten sammenleggbar kjøleveske liggende et eller annet sted. Vil helst lage havregrynsblandingen på melk, da jeg er ganske tynn og tenker at blandet med vann blir det lite kalorier. Anonymkode: 04b0c...783 Du får matbokser med kjøleelement da Anonymkode: 71cf9...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå