Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at Gud skapte menneske, men hvordan skapte Gud menneske?

Anonymkode: 993b0...c0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"I sitt bilde", står det. 

Men det står ingenting om tekniske detaljer. 

Men det er jo en tekst skrevet i jernalderen, så det er ikke å forvente så mye mer. 

Skrevet

Han blandet forskjellig leire og pustet liv i det.

Det gir overhodet ingen mening.

Jeg for min del tror at "aliens" var her på Jorden og tuklet med apenes gener i et laboratorium.

Det flytter selvfølgelig spørsmålet til "hvordan ble aliens skapt?". Jeg tror at de aller første aliens ble til gjennom langsom evolusjon, slik de fleste tror at vi mennesker ble til her på Jorden.

🙂

Skrevet

«Da formet Herren Gud mennesket av støv fra jorden. Han blåste livspust i nesen på det, og mennesket ble en levende skapning.»
‭‭1. Mosebok‬ ‭2:7‬ ‭N11BM‬‬
http://bible.com/29/gen.2.7.n11bm

Skrevet
1 time siden, Gjøksuppe skrev:

«Da formet Herren Gud mennesket av støv fra jorden. Han blåste livspust i nesen på det, og mennesket ble en levende skapning.»
‭‭1. Mosebok‬ ‭2:7‬ ‭N11BM‬‬
http://bible.com/29/gen.2.7.n11bm

Nettopp...

🤔

Gir fortsatt ingen som helst mening for meg, beklager. 😁

Skrevet
2 timer siden, Norre skrev:

Nettopp...

🤔

Gir fortsatt ingen som helst mening for meg, beklager. 😁

Hadde du for 1000 år siden sagt at det kommer en tid hvor folk vil fly, dykke flere hundre meter under havet og reise til månen, så ville heller ikke det gitt noe mening. Det er ikke alle sannheter som gir mening!

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bibelmessig sett?

Om vi godtar premissen "Gud finnes" så godtar vi at denne "Gud" er et overnaturlig, overjordisk vesen. Som etter alle solemerker er i besittelse av det vi mennesker kaller magi. Jeg vil gå ut fra at det antas at Gud gjorde som trollmenn flest: tryllet frem mennesket. Folk trodde på magi den gang de skrev bibelen. For som kjent blir all teknologi av tilstrekkelig kompleksitet oppfattet som magi. Og på den tiden var det mye som var magisk. Som influensa.

Men om en generøst tolker bibelens "leire" som forhistorisk gjørme så kom mennesket fra ... leire. Sånn rent faglig sett er de to like nok til å godtas. Mennesket kom fra leire. Via mikroorganismer, fiskelignende skapninger og aper. Og ts: det er ingen ikke-fanatiske religiøse som i 2017 tror noe annet.

Anonymkode: b826e...bfa

Skrevet
3 timer siden, Norre skrev:

Jeg for min del tror at "aliens" var her på Jorden og tuklet med apenes gener i et laboratorium.

Det flytter selvfølgelig spørsmålet til "hvordan ble aliens skapt?". Jeg tror at de aller første aliens ble til gjennom langsom evolusjon, slik de fleste tror at vi mennesker ble til her på Jorden.

🙂

Så du synes ikke det er merkelig at livet oppsto, men for at apene skulle utvikle deg videre til dagens mennesker tror du at det måtte aliens inn i bildet...?😂

Anonymkode: 1fea6...2fa

Skrevet
3 timer siden, Norre skrev:

🙂

:ler:  Bedre forklaring iallefall. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du for 1000 år siden sagt at det kommer en tid hvor folk vil fly, dykke flere hundre meter under havet og reise til månen, så ville heller ikke det gitt noe mening. Det er ikke alle sannheter som gir mening!

Godt poeng! 👍🏻🙂

Skrevet

Så du synes ikke det er merkelig at livet oppsto, men for at apene skulle utvikle deg videre til dagens mennesker tror du at det måtte aliens inn i bildet...?😂

Anonymkode: 1fea6...2fa

🙂

Det "måtte" ikke aliens inn i bildet. Men i den såkalte "missing link", hvor intelligens og avanserte samfunn "plutselig" oppsto, og i det de fleste gamle overleveringer forteller om dette, finner jeg en bedre forklaring enn "Guds pust i leire".

Jeg er forøvrig helt enig i at evolusjonen KAN ha ledet uforstyrret frem til dagens mennesker, helt uten aliens, for jeg VET jo ikke noe sikkert. 

🙂

Skrevet

Bibelmessig sett?

Om vi godtar premissen "Gud finnes" så godtar vi at denne "Gud" er et overnaturlig, overjordisk vesen. Som etter alle solemerker er i besittelse av det vi mennesker kaller magi. Jeg vil gå ut fra at det antas at Gud gjorde som trollmenn flest: tryllet frem mennesket. Folk trodde på magi den gang de skrev bibelen. For som kjent blir all teknologi av tilstrekkelig kompleksitet oppfattet som magi. Og på den tiden var det mye som var magisk. Som influensa.

Men om en generøst tolker bibelens "leire" som forhistorisk gjørme så kom mennesket fra ... leire. Sånn rent faglig sett er de to like nok til å godtas. Mennesket kom fra leire. Via mikroorganismer, fiskelignende skapninger og aper. Og ts: det er ingen ikke-fanatiske religiøse som i 2017 tror noe annet.

Anonymkode: b826e...bfa

Da virker det som det finnes MANGE fanatikere... 😳

Skrevet
17 timer siden, Norre skrev:

Da virker det som det finnes MANGE fanatikere... 😳

Vi er alle fanatikere i forhold til hverandre😉😊

• Liker 1
Skrevet

Det står mere detaljert i Koranen, men sum sumarium så kan man si at livet i mennesket er i vårt siste åndedrag som forlater kroppen når vi tar vår siste pust når vi dør.

Gud sier i Koranen og gjennom Hans siste utsending at menneske ble skapt av jord. Jorden var fra jordklodens jord og så blandet med vann. Der sto den lenge og formet seg til klingende svart leire, og så ble det blåst liv i Adam.

Adam ble skapt i hans bilde. Det vil si i sitt eget bilde, som voksen.

Det første Adam gjorde etter at Guds ånd ble blåst i han var å nyse, så så han: "al-hamduli Lah". Det vil si lovprisning tilhører Lah(Gud).

Skrevet
2 minutter siden, omarel skrev:

Det står mere detaljert i Koranen, men sum sumarium så kan man si at livet i mennesket er i vårt siste åndedrag som forlater kroppen når vi tar vår siste pust når vi dør.

Gud sier i Koranen og gjennom Hans siste utsending at menneske ble skapt av jord. Jorden var fra jordklodens jord og så blandet med vann. Der sto den lenge og formet seg til klingende svart leire, og så ble det blåst liv i Adam.

Adam ble skapt i hans bilde. Det vil si i sitt eget bilde, som voksen.

Det første Adam gjorde etter at Guds ånd ble blåst i han var å nyse, så så han: "al-hamduli Lah". Det vil si lovprisning tilhører Lah(Gud).

God morgen, Omarel! Hyggelig å se deg igjen! 👍🏻🙂

Men jeg forstår fortsatt ingenting av din religiøse overbevisning. 😉😁

Skrevet
16 minutter siden, Norre skrev:

God morgen, Omarel! Hyggelig å se deg igjen! 👍🏻🙂

Men jeg forstår fortsatt ingenting av din religiøse overbevisning. 😉😁

Hyggelig, long time no see and hear from Norre:-) Jeg vet. :-D. Må sende en fe til deg med lit magisk støv :engel:

• Liker 1
Skrevet
På ‎11‎.‎09‎.‎2017 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Det står at Gud formet menneske av jorda, og blåste liv inn i det.

Skrevet
På 12.9.2017 den 10.50, Evilposelos skrev:

:ler:  Bedre forklaring iallefall. 

Hvem og hvordan ble så aliens skapt? Av andre aliens? Og hvem skapte Gud?

Anonymkode: fb47b...2cb

Skrevet

Hvem og hvordan ble så aliens skapt? Av andre aliens? Og hvem skapte Gud?

Anonymkode: fb47b...2cb

Det finnes ingen gud eller aliens, det var en spøk.

Skrevet

Gud er så stor!! :D han elsker oss så mye! Herren er god <3 ååå som han elsker oss! Dere som leser dette får føle hans nærvær i Jesu navn! Takk Jesus!!! 

Om dere lurer på noe med Gud og det han sier så spørr han vel! Han er rett ved deg! :)

Anonymkode: ac4f2...946

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...