Gå til innhold

Tips til hjemmelaget hundemat/menneskemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lage maten til hundene mine selv. Jeg vil gjøre det for å ha kontroll på hva de spiser, samt at jeg egentlig ikke synes noe om tørrfor da hunder faktisk er hunder og kan spise menneske-mat (bortsett fra ting de selvfølgelig ikke tåler, krydder osv). 

Ønsker derfor tips om ulike retter og sammensetning. Link gjerne til blogger og andre nettsider. 

Til nå har jeg gitt ris og kylling og fisk om jeg har hatt rester (uten ben) sammen med tørrfor. 

Anonymkode: 8d371...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander rått kjøtt og fisk med middagsmaten/rester, eller med rå frukt og grønnsaker. Ellers får hun bein og tørrfisk å tygge på, og jeg koker kraft til henne av de beina som er for harde for henne å tygge. Har aldri opplevd at hundene mine ikke tåler krydder.

Her er e forslag til foring: http://www.dyrealternativen.com/42518673

Hørte på et foredrag med en ernæringsfysiolog som var spesialist på hund for etpar år siden, hun sa det er slett ikke så komplisert å fore hunder som man skal ha det til, og at forprodusentene ikke nødvendigvis vet hva som er "fullfor" for hund. De er altså ikke ekspertene, og hunden kan fint leve på menneskemat + rått kjøtt, fisk og bein.

Anonymkode: ab1fc...10d

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blander rått kjøtt og fisk med middagsmaten/rester, eller med rå frukt og grønnsaker. Ellers får hun bein og tørrfisk å tygge på, og jeg koker kraft til henne av de beina som er for harde for henne å tygge. Har aldri opplevd at hundene mine ikke tåler krydder.

Her er e forslag til foring: http://www.dyrealternativen.com/42518673

Hørte på et foredrag med en ernæringsfysiolog som var spesialist på hund for etpar år siden, hun sa det er slett ikke så komplisert å fore hunder som man skal ha det til, og at forprodusentene ikke nødvendigvis vet hva som er "fullfor" for hund. De er altså ikke ekspertene, og hunden kan fint leve på menneskemat + rått kjøtt, fisk og bein.

Anonymkode: ab1fc...10d

Koker du ben for st de skal bli mykere eller slik hunden kan drikke kraften? Hørt st hunder ikke bør spise ben (spesielt kylling) da det kan sette seg fast. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Koker du ben for st de skal bli mykere eller slik hunden kan drikke kraften? Hørt st hunder ikke bør spise ben (spesielt kylling) da det kan sette seg fast. 

Du skal IKKE gi kokte bein. Hvorfor forer du ikke med vom og hundemat feks?

Anonymkode: ff418...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...