Gå til innhold

Hvor mye nan til baby 8 mnd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I følge helsesøster skal de ha maks 5-6 dl i døgnet pga opptak av jern. Men hvor mye bør de ca ha? Teller grøt og velling (den fra nestle) med på mengde mme? 

Anonymkode: a311c...978

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Graut og velling er ikkje mme. Mme er mme. 

Vår fekk ei flaske i døgnet. Det står på pakken. 210 ml 5-6 ganger i døgnet, gitt at ungen berre drikk mme. Noko eg håpar den ikkje gjer. 

Skrevet

Les på pakken!

Anonymkode: 31b41...4c0

• Liker 3
Skrevet

Var visst vanskelig å få skikkelige svar...

Skrevet

Dette kommer jo helt ann på hvor mye annen mat barnet får. Vår ville ikke ha mme på dagtid i den alderen, men fikk en flaske på 180 til kvelds og 180 midt på natten om han våknet. Men mener det står 4 X 180 eller noe? Lenge siden vi gjorde det, så mitt beste tips er å se hva pakkningen sier.

Skrevet

Jeg har lært minimum 5 dl, ikke max. Det inkluderer melkebasert grøt. Men nøyaktig hvor mye kommer jo veldig an på hvor mye fast føde barnet spiser, og der er det stooore forskjeller. 

Skrevet

Et barn på 8 mnd skal ha ca 3 flasker i døgnet (210 ml), typisk fordelt slik at den første ligger før andre luren og de to neste før leggetid og på fornatta. Ved 10 mnd bør de være nede på 2 flasker, slik at man kan fase ut helt når barnet bikker ett år. 

Vår har regulert dette ganske greit selv, selvfølgelig i takt med at vi har økt matinntaket - vi begynte å gi mer grøt til frokost i stedet for flaske først og så grøt, og så etterhvert et mellommåltid i stedet for ettermiddagsflasken. Men som de andre skriver, det kommer selvfølgelig an på hvor mye fast føde barnet får i seg - vår er et matmonster, så det har aldri vært noe problem:laugh:

Skrevet

Tusen takk for svar! Da tror jeg babyen får ganske passe med nan 😊 Får 3 flasker i løpet av et døgn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...