Gå til innhold

Hyppige synsforstyrrelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste vært plaget med hyppige synsforstyrrelser som varer i ca 30 min. Det er på begge øyne, og begynner som en liten prikk med blitslignende forstyrrelse som utvider seg og blir til en blinkende strek etter hvert. Jeg har gått fra å ha et tilfelle i året, til den siste måneden å ha et til to tilfeller i uka. Jeg har vært til legen og utredning er i gang. Er det andre som har opplevd det samme og hva skyldtes evt det? Ofte kommer det etter fysisk anstrengelse, men kommer også på morgenen, en stund etter jeg har stått opp. Jeg er ikke gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google auramigrene og se om det stemmer.

Anonymkode: d8309...ca1

Skrevet

Høres ut som auramigrene ja. Er du litt presset og stresset for tiden?

Anonymkode: e0efb...ab7

Skrevet

Ja, har i grunn vært litt mye stress den siste tiden. Fastlegen snakket om auramigrene, men jeg blir bare litt bekymret når det kommer så hyppig plutselig, og aldri har gjort det før... 

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvis noen andre leser dette og har samme symptomer: jeg har fått påvist auramigrene.

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har dette og. Hver dag nå i 8 dager. Meget kjedelig og ubehagelig. Hvordan få mindre anfall? Mister jo synet og blir hemmet.

Anonymkode: 1f043...59c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har dette og. Hver dag nå i 8 dager. Meget kjedelig og ubehagelig. Hvordan få mindre anfall? Mister jo synet og blir hemmet.

Sarotex hjelper for meg, hør med fastlegen din

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Apex skrev:

Sarotex hjelper for meg, hør med fastlegen din

Antidepressiva? Nei det vil jeg ikke ha. Legger på meg da. Hvorfor kommer denne auraen? Og 2 ganger daglig? Tror jeg er i overgangsalderen. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antidepressiva? Nei det vil jeg ikke ha. Legger på meg da. Hvorfor kommer denne auraen? Og 2 ganger daglig? Tror jeg er i overgangsalderen. 

Kommer an på hvile doser, jeg bruker lave doser 3 tabletter. Har heller ikke lagt på meg på grunn av det, men kontakt fastlegen om dette :)

AnonymBruker
Skrevet

Har time om noen dager, men når jeg får anfall 2 ganger daglig nå så burde jeg kanskje ringt i morgen. Blir også lam i ansikt og hender, men det går over etter en times tid. Føles som noe er hengt s3g opp i kroppen. Googler migtene og auramigrene. Det kan og være MS, høyt blodtrykk eller annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...