AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Jeg vurderer å reise til London med mine barn. De er store da, 16 åringen vil bare shoppe, mens 10 åringen vil gjerne finne på noe. Lurer på hva som er gøy å gjøre i London, for en 10 åring. Hva vi må få med oss? Og ser at hotell er ganske dyrt, går det og få hotell til ca 5000 kr, for 3 netter. Vi trenger ikke å bo midt i sentrum, men vi må kunne komme oss lett rundt med bane. Og noen steder det er bedre å bo? Tenker sånn litt roligere steder. Anonymkode: 3942c...a1f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å reise til London med mine barn. De er store da, 16 åringen vil bare shoppe, mens 10 åringen vil gjerne finne på noe. Lurer på hva som er gøy å gjøre i London, for en 10 åring. Hva vi må få med oss? Og ser at hotell er ganske dyrt, går det og få hotell til ca 5000 kr, for 3 netter. Vi trenger ikke å bo midt i sentrum, men vi må kunne komme oss lett rundt med bane. Og noen steder det er bedre å bo? Tenker sånn litt roligere steder. Anonymkode: 3942c...a1f Det finnes flust av London-tråder her inne, har du sjekket de? Jeg har vært nærmere 50 ganger i London, og jeg foretrekker å bo så nært sentrum som mulig. Bayswater området nært Oxford Street med tuben (ett par stopp unna), og der ligger også de rimeligste hotellene. London er en dyr by å bo i, så vil du bo mer sentralt enn dette, må du nok betale en god del mer. Skal selv bort i oktober, og denne gangen bor jeg også i Bayswater. For shopping-frelste er London et eldorado. For 10-åringen er det også mye å finne på. Av det jeg kommer på og som jeg kan anbefale er: Madame Tussauds, London Eye, London Aquarium, London Zoo, Hamleys (europas største leketøysbutikk), Buckingham Palace, en tur i Hyde Park, Sightseeing buss, båttur på Themsen eller Little Venice. Det finnes også forskjellige markeder, shopping her også, men mye annet også å se på. Og bare sånn litt utenom....London er en travel by, og egentlig ikke noe gøy barn for under 13-15 år.....hvis de ikke elsker shopping da. Anonymkode: 4ef54...ffa
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 London House Hotel er rimelig, og ligger i nærheten av Bayswater og Queensway undergrunnen - da kommer du deg lett dit du måtte ønske Nå har ikke vi barn, men vi var på London Dungeon og London Eye i fjor. Dungeon var artig, fikk inntrykk av at barna som var med der også syns det, men det kan være litt småskummelt + alt foregår jo på engelsk. Eye tar ca 30 minutter, fantastisk utsikt i år skal vi på Harry Potter Studio, ligger litt utenfor byen, så vil tippe det alt i alt vil ta over halve dagen - vi reiser dit på egenhånd. Anonymkode: 30f54...821
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Airbnb? Anonymkode: 8031c...a58
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Hva med bed and breakfast? Det kan være riktig koselig om du finner et fint sted Anonymkode: 22c8a...8b5
tirben Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 (endret) Pris på hotell: Sjekk flere søkemotorer som feks Booking.com og hotels.com og legg inn dine ønsker for pris, hotelstandard og beliggenhet. Er fullt mulig å få 3 netter for 5000. Sjekk feks Lancaster gate hotel, som ligger rett ved Hyde Park eller Darlington hotel. Endret 13. september 2017 av tirben
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å reise til London med mine barn. De er store da, 16 åringen vil bare shoppe, mens 10 åringen vil gjerne finne på noe. Lurer på hva som er gøy å gjøre i London, for en 10 åring. Hva vi må få med oss? Og ser at hotell er ganske dyrt, går det og få hotell til ca 5000 kr, for 3 netter. Vi trenger ikke å bo midt i sentrum, men vi må kunne komme oss lett rundt med bane. Og noen steder det er bedre å bo? Tenker sånn litt roligere steder. Anonymkode: 3942c...a1f For hotell, sjekk Travelodge eller Premier Inn. Begge har familierom og enkel, men helt grei, standard. Travelodge er som regel litt rimeligere. Ingen har frokost inkludert, men på Premier Inn spiser barn gratis (mulig 16-åringen regnes som voksen) om de voksne kjøper frokost. Jeg liker godt å bo i området rundt Southwark, der begge kjedene har hoteller. Det er sentralt, men roligere enn West End, og nærmeste tubestasjon ligger tja, 2 minutter fra Travelodge og 5 fra Premier Inn, kanskje. Vi bodde på Travelodge sist vi var i London, og betalte £238 for tre netter, så det er absolutt mulig å komme godt under 5000,- Lurt å bestille i god tid, da! Anonymkode: 7e46b...e81 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Vi var der med barn på 4 og 6 sist sommer. En uke. Fant en kjempefin leilighet gjennom Airbnb, på Southbank. Det var kjempevellykket! Themsen og brede promenader uten biler rett utenfor huset vårt, og mange koselige kafeer og restauranter. Lett å ta buss/t-bane overalt. Vi gjorde ikke noe som koster masse penger og innebærer lang køståing. Vi dro med båt til Greenwich, vi gikk i Hyde park i alle barneparkene/lekeområdene der, leide padlebåt, var på Hamleys, Natural History Museum, Science museum, det er en DRØSS med ting å gjøre for barn i alle aldre i London. Utendørskino i parkene, happenings av alle slag, det er bare å søke på div. nettsider for å finne tips til ting å gjøre. Det som kostet mest var huset (vi betalte for å bo såpass fint og sentralt, 10 000 for en hel uke) men da hadde vi boblebad, to soverom pluss terrasse, slik at jeg og mannen kunne drikke vin ute på sommerkveldene mens barna sov på rommet sitt. Southbank-området anbefales veldig, det er mange gateartister der, utsikt til London Eye og Big Ben og Thamesen, de lager en stor «sandkasse» med fin strandsand for barn og voksne som ønsker sand imellom tærne og strandfølelse på strandpromenaden, og det er en veldig avslappet og sommerlig stemning. Anonymkode: d5607...389
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå