Gå til innhold

Hvilket bilutleiefirma?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du skal på ferie i utlandet og skal leie bil....hvilket bilutleiefirma bruker du helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avis eller Europcar.

Skrevet

Pleier å leie igjennom AutoEurope.no og velge den bilen/prisen om passer best inkludert hvilket selskap bilen kommer fra. Det som har vært greit med å leie igjennom en broker er at prisen som er oppgitt inneholder både fri km og nødvendige forsikringer. 

Skrevet

Vi har pleid å bruke de "store" som regnes som trygge. Avis, Hertz, Sixt, ...

Har hørt om så mye luguber svindel i den lokale leiebilbransjen i Spania, at jeg ikke tar sjansen. Depositum på 20 000 kr som man av og til ikke får tilbake, de påstår at du har tatt deler fra bilen eller skrapet opp bilen (selv om du har tatt flere titalls bilder av bilen før du brukte den, nettopp for å kunne bruke som bevis), juks med avgifter etc etc.

I andre land ville jeg gjerne brukt et lokalt leiebilselskap, men ikke i de store turiststedene i Spania.

Anonymkode: 94663...144

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I andre land ville jeg gjerne brukt et lokalt leiebilselskap, men ikke i de store turiststedene i Spania.

Det gjelder ikke kanariøyene. Leide senest i sommer en bil fra et lokalt firma. Ingen depositum. Ingen egenandel. Meget enkel avlevering (på hotellet).

Anonymkode: f426c...75e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke kanariøyene. Leide senest i sommer en bil fra et lokalt firma. Ingen depositum. Ingen egenandel. Meget enkel avlevering (på hotellet).

Anonymkode: f426c...75e

Det stemmer! Har også gode erfaringer fra Kanariøyene.

Det er verre med Malaga og Alicante...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...