AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Når man gang på gang blir satt inden situasjonen at man må være "barneavkt" for stebarna fordi foreldrene er bortreist?? da har jeg aldri blitt spurt og er som oftest den siste som får vite om det... i tillegg er det denne gangen mors uke.. men far har tatt på seg "ekstra" fordi moren er bortreist og tar stemor som barnevakt som ett selvfølge.. grunnen til at jeg fikk vite det var pga. At stebarnet nevnte det. jeg har fleeere slike eksempler.. det er ikke første gang og jeg har sagt ifra "tusen" ganger at dette ikke er greit.. Anonymkode: 52503...e05
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Man reiser bort selv. Og vurderer forholdet til far selvsagt. Anonymkode: 32e3f...bd3 21
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man gang på gang blir satt inden situasjonen at man må være "barneavkt" for stebarna fordi foreldrene er bortreist?? da har jeg aldri blitt spurt og er som oftest den siste som får vite om det... i tillegg er det denne gangen mors uke.. men far har tatt på seg "ekstra" fordi moren er bortreist og tar stemor som barnevakt som ett selvfølge.. grunnen til at jeg fikk vite det var pga. At stebarnet nevnte det. jeg har fleeere slike eksempler.. det er ikke første gang og jeg har sagt ifra "tusen" ganger at dette ikke er greit.. Anonymkode: 52503...e05 At du ser på det som å være "barnevakt" tilsier at du burde komme deg ut av forholdet synes jeg. Når man inngår et forhold med noen som har barn, og ikke minst når man tar forholdet til et så seriøst steg som å bli samboere, så vet man at man inngår et forhold til barna også. Man blir en del av en familie, ikke bare en kjæreste. Da tenker man ikke at å passe sine stebarn er å sitte barnevakt. Enkelt og greit. Anonymkode: 7ecf6...4f1 4
Gjest NotNaomi Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Du skal jo ha beskjed,for det er bel sånn at du også har avtaler utenfor huset iblant? Hvis ikke så si at du har en annen avtale neste gang hvis du bare plutselig får beskjed. Når det er sagt så er det ulikt fra forhold til forhold hvordan detcskal funke i stemor,eller stefar-rollen. Noen tar på seg jobben med å passe dem som en selvfølge,mens andre syns det er urimelig.
ajarRun Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Man jobber overtid slik at man slipper? Hvis jeg måtte gjøre noe kjedelig hadde jeg bare jobbet 70 timers uker og vært på jobb hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Hva tenkte far at han skulle i helgen da? Anonymkode: 672f6...e32 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Du bør innkalle til familieråd med mannen din og barnas mor. At steforeldre er "barnevakt" synes jeg er naturlig da de faktisk bor sammen med barnet og er en voksenperson som barnet har familielignende bånd til, men det skal ikke være sånn at steforeldre blir tatt som en selvfølge og føler seg utnyttet. Anonymkode: a86bd...f6f 5
Gjest noe tilfeldig Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: At du ser på det som å være "barnevakt" tilsier at du burde komme deg ut av forholdet synes jeg. Når man inngår et forhold med noen som har barn, og ikke minst når man tar forholdet til et så seriøst steg som å bli samboere, så vet man at man inngår et forhold til barna også. Man blir en del av en familie, ikke bare en kjæreste. Da tenker man ikke at å passe sine stebarn er å sitte barnevakt. Enkelt og greit. Anonymkode: 7ecf6...4f1 Signerer denne. En forelder/foresatt er ikke "barnevakt" for sine egne. Men TS viser jo tydelig at hun ikke anser barnet som en av "sine egne". Jeg er dog veldig enig i at far burde selvfølgelig spørre stemor og lage en avtale, om hun kan være alene med barnet når han er borte. det gjør jo også biologiske foreldre, de planlegger ikke å reise bort uten å informere/avtale med den andre (som da blir alene med barnet) Kommunikasjonen mellom TS og barnefar virker dårlig, samtidig som de åpenlyst har fullstendig ulike holdninger om stemors rolle overfor dette barnet. Endret 10. september 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: At du ser på det som å være "barnevakt" tilsier at du burde komme deg ut av forholdet synes jeg. Når man inngår et forhold med noen som har barn, og ikke minst når man tar forholdet til et så seriøst steg som å bli samboere, så vet man at man inngår et forhold til barna også. Man blir en del av en familie, ikke bare en kjæreste. Da tenker man ikke at å passe sine stebarn er å sitte barnevakt. Enkelt og greit. Anonymkode: 7ecf6...4f1 Det er sant men enkelte skjønner ikke at de bruker andre mennesker. Mange stemødre eller fedre finner seg i alt for mye fra den andre part fordi de ikke tør sette grenser og ikke ønsker å være "den slemme". Det er faktisk ikke greit å lempe stebarn på steforeldre når det måtte passe den andre. Siden steforeldre som regel har siste ord i absolutt alle andre saker også. Ts her må du være klar i kommunikasjonen og vise hvor grensene dine går i forhold til hvor mye "barnepass" du orker i uken. Dette synes jeg er et veldig viktig punkt å snakke mye og lenge om slik at dere blir enige. Anonymkode: ccf14...b5d 2
Gjest O.G. Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man gang på gang blir satt inden situasjonen at man må være "barneavkt" for stebarna fordi foreldrene er bortreist?? da har jeg aldri blitt spurt og er som oftest den siste som får vite om det... i tillegg er det denne gangen mors uke.. men far har tatt på seg "ekstra" fordi moren er bortreist og tar stemor som barnevakt som ett selvfølge.. grunnen til at jeg fikk vite det var pga. At stebarnet nevnte det. jeg har fleeere slike eksempler.. det er ikke første gang og jeg har sagt ifra "tusen" ganger at dette ikke er greit.. Anonymkode: 52503...e05 Slike steforeldre er ikke i noe forhold, de er i en situasjon.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 25 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Signerer denne. En forelder/foresatt er ikke "barnevakt" for sine egne. Men TS viser jo tydelig at hun ikke anser barnet som en av "sine egne". Jeg er dog veldig enig i at far burde selvfølgelig spørre stemor og lage en avtale, om hun kan være alene med barnet når han er borte. det gjør jo også biologiske foreldre, de planlegger ikke å reise bort uten å informere/avtale med den andre (som da blir alene med barnet) Kommunikasjonen mellom TS og barnefar virker dårlig, samtidig som de åpenlyst har fullstendig ulike holdninger om stemors rolle overfor dette barnet. Jeg har ikke skrevet at jeg har noe imot å passe barna... det er bare det at jeg alltid er den siste som er beskjed. Og aldri blir spurt.. og far sier ja til at barna kan være her ekstra, mens han samtidig skal reise bort selv... da blir jeg eksens barnevakt, og jeg mener at jeg da blir utnyttet... Anonymkode: 52503...e05 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet at jeg har noe imot å passe barna... det er bare det at jeg alltid er den siste som er beskjed. Og aldri blir spurt.. og far sier ja til at barna kan være her ekstra, mens han samtidig skal reise bort selv... da blir jeg eksens barnevakt, og jeg mener at jeg da blir utnyttet... Anonymkode: 52503...e05 Hva føler du egentlig for barna ts? Hvilke forhold har du til dem? Jeg tror det ligger mer bak her enn at du bare føler deg utnyttet. Jeg tror du føler at du blir tatt for gitt generelt i forholdet til barnas far, men barna er det du kan sette fingen på. Og, jeg skjønner det godt! Det er ingen god følelse å kjenne at andre bare går ut fra at alt passer for deg. Anonymkode: 6dfc4...020
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet at jeg har noe imot å passe barna... det er bare det at jeg alltid er den siste som er beskjed. Og aldri blir spurt.. og far sier ja til at barna kan være her ekstra, mens han samtidig skal reise bort selv... da blir jeg eksens barnevakt, og jeg mener at jeg da blir utnyttet... Anonymkode: 52503...e05 Ja det blir du. Anonymkode: ccf14...b5d 5
ForestRun Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 Da går du bort til din samboer og sier at du ikke kan passe barna i den perioden, fordi du har egne planer. Så sier du at han får spørre deg neste gang, fordi det er dumt å si ja på vegne av andre som kanskje ikke har mulighet og det er også respektløs. Hvor mange ganger har dette skjedd? Sett ned foten en gang for alle 5
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 Her var man alt godt i gang å tolke stemors følelser og manglende følelser for barna, ser jeg. Hvordan er det mulig ...?1?!? Hvis ikke far forstår at avtaler skal avklares med deg ville jeg vurdert forholdet. Jeg har store problemer med å forstå at far tar på seg å ha barna når han ikke er i stand til å ta seg av dem selv. Men dette forteller meg en hel masse om far og hans forhold til barna sine. Før far har skjønt at du er et menneske med eget liv og vilje - ergo før barnas far begynner å respektere deg - bør du ikke få barn med denne mannen.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 10. september 2017 #16 Skrevet 10. september 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet at jeg har noe imot å passe barna... det er bare det at jeg alltid er den siste som er beskjed. Og aldri blir spurt.. og far sier ja til at barna kan være her ekstra, mens han samtidig skal reise bort selv... da blir jeg eksens barnevakt, og jeg mener at jeg da blir utnyttet... Anonymkode: 52503...e05 Jeg tolker det sånn at far og barnemor forsøker sikkert etter beste evne å samarbeide, og at det er derfor han sier ja? Kanskje har hun også hatt dem noen ganger når det egentlig var han som skulle ha dem..? Det virker som at du irriterer deg "ekstra" om du må "være barnevakt" når det egentlig er mor som skal ha dem? Jeg synes absolutt at far burde diskutere dette med deg, før han avtaler noe, spesielt når han selv skal reise bort. Men jeg synes det er drygt å si at han "utnytter deg" som barnevakt, jeg tenker mer i retning av at han tar deg for gitt. Det er endel hakk "mildere" enn å utnytte noen, men fortsatt ikke greit..
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Jeg tolker det sånn at far og barnemor forsøker sikkert etter beste evne å samarbeide, og at det er derfor han sier ja? Kanskje har hun også hatt dem noen ganger når det egentlig var han som skulle ha dem..? Det virker som at du irriterer deg "ekstra" om du må "være barnevakt" når det egentlig er mor som skal ha dem? Jeg synes absolutt at far burde diskutere dette med deg, før han avtaler noe, spesielt når han selv skal reise bort. Men jeg synes det er drygt å si at han "utnytter deg" som barnevakt, jeg tenker mer i retning av at han tar deg for gitt. Det er endel hakk "mildere" enn å utnytte noen, men fortsatt ikke greit.. Vi har som oftest barna ekstra for mor, aldri omvendt... men det er helt greit for meg, aå lenge far har tenkt å være hjemme Anonymkode: 52503...e05 3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 10. september 2017 #18 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har som oftest barna ekstra for mor, aldri omvendt... men det er helt greit for meg, aå lenge far har tenkt å være hjemme Anonymkode: 52503...e05 Ok. Er det noen spesiell grunn til det? (Jobber mor mye? Er det spesifikke årsaker til at det er slik?) og har de egentlig barna 50-50?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Ok. Er det noen spesiell grunn til det? (Jobber mor mye? Er det spesifikke årsaker til at det er slik?) og har de egentlig barna 50-50? 50/50 ja.. det har vert litt forskjellig... mor har vert bortreist med jobben, kjærestetur, julebord ol.. denne gangen er hun på besøk med venner.. Anonymkode: 52503...e05 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 50/50 ja.. det har vert litt forskjellig... mor har vert bortreist med jobben, kjærestetur, julebord ol.. denne gangen er hun på besøk med venner.. Anonymkode: 52503...e05 Om dette er noe som foregår ofte begynner jeg å lure på om kanskje far heller skulle hatt hovedomsorgen ? Kan hun ikke planlegge venne/kjærestetur når hun har barnefri ..? Det er flott at dere tar dem når hun ber om det, men skjer det ofte er det heller ikke bra for barnet. Det fremstår ustabilt. Du og barnefar burde ha en klar avtale på at så lenge dere er TO VOKSNE som bor sammen og BEGGE tar dere av jenta sammen, så SKAL han avklare med deg FØR han svarer barnemor. Det skal være "rutine". Det handler om samarbeid og gjensidig respekt. Endret 10. september 2017 av noe tilfeldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå