Gå til innhold

Kommer dette av stress?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og fra skolestart til høstferie er det ganske tøffe tak, mye møter etc. (Husk, mye psykiske påkjenninger i dette yrket) Jobber til 15.30 4 dager, fri (med husarbeid etc hjemme) en dag i uka. Sitter med jobb flere kvelder i uka,2-4 timer og ofte noen timer hver dag i helga. 

Kroppen min er så rar. Orker mindre mat, får fort puls over 100 av småting. Smerter i armer og bein, ikke kraftige men nok til at det er irriterende, småkvalm, press i hodet, til tider svimmel, trøtt og uopplagt. Er flink til å hvile mellom slaga synes jeg. 

Kjenner igjen noe av dette fra tidligere, men likevel ikke helt. Synes kroppen min bør tåle det her. 

Noe jeg bør sjekke ut? Høyt blodtrykk? (Er arvelig belasta der..)

Anonymkode: 62db4...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn i en intens arbeidsperiode. Gikk over når jobben roet seg og sommeren kom :)

Anonymkode: 9db44...60d

Skrevet

Ja, altså: det er jo stress. 

Men om dette stresset er psykisk eller fysisk? :vetikke: 

Hovedregelen er å gå ut fra at det er fysisk til det motsatte er bevist. For stress kan skyldes alt fra influensa til kreft. Kroppen vår blir stressa om vi er syke.

Anonymkode: 34ddd...1cf

Skrevet

Det er bare legen som kan svare på dette. Farlig for andre å gi svar uten å vite noe.

Uansett så tærer stress på kroppen, til slutt sier kroppen i fra. Lytter du ikke til hva kroppen din sier, så vil den skrike det ut til slutt via fysisk/psykiske symptomer. Er det noen stressfaktorer som du kan endre på? Lytt til kropp og sjel

Anonymkode: e0b5a...5b4

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer og fra skolestart til høstferie er det ganske tøffe tak, mye møter etc. (Husk, mye psykiske påkjenninger i dette yrket) Jobber til 15.30 4 dager, fri (med husarbeid etc hjemme) en dag i uka. Sitter med jobb flere kvelder i uka,2-4 timer og ofte noen timer hver dag i helga. 

Kroppen min er så rar. Orker mindre mat, får fort puls over 100 av småting. Smerter i armer og bein, ikke kraftige men nok til at det er irriterende, småkvalm, press i hodet, til tider svimmel, trøtt og uopplagt. Er flink til å hvile mellom slaga synes jeg. 

Kjenner igjen noe av dette fra tidligere, men likevel ikke helt. Synes kroppen min bør tåle det her. 

Noe jeg bør sjekke ut? Høyt blodtrykk? (Er arvelig belasta der..)

Har akkurat slike symptomer under stress. Stress gir mange rare symptomer. Men ta en sjekk.

Anonymkode: e09bc...51a

Skrevet

Det er uansett greit å ta en legesjekk. For jeg kan love deg at du kommer til å stresse enda mer av å gruble på om dette er fysisk eller psykisk! 

Skrevet

Takk for gode svar. Etter mye hvile føler jeg meg noe bedre i dag. 

Skrevet

Ant. stress. :tristbla: Du må huske på å gi/ta vare på deg selv også..

Anonymkode: 39145...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...