AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg har en bmi på 17, har hatt det over tid og føler meg slapp og sliten. Sliter med å yte på jobb og sitter bare hjemme på fritiden og i helgen ettersom jeg ikke har energi. Jeg lurer på om jeg bør dra til legen, men er usikker på om dette er noe de kan sykmelde meg for og evt. om de i det heletatt kan hjelpe meg. noen som vet eller har erfaringer med dette? Er redd for å møte veggen om det fortsetter slik og jeg ikke får hentet meg inn. Anonymkode: 79708...5e3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Kommer an på hvorfor du er undervektig. Sulter du deg selv? Om det er grunnet manglende matlyst eller mageproblemer burde du gå til legen, for da kan det være alvorlig underliggende sykdom. Å sulte deg selv er for så vidt en alvorlig sykdom også. De kan hjelpe deg for alle tre Anonymkode: 5923a...da9 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Bmi på 17 er jo ikke sykelig lavt. Jeg lå selv på 16,4 i et par år i en stresset småbarnsperiode som fulltidsstudent med veldig dårlig råd. Man har lite energi ja, men man må bare ta seg sammen og spise seg opp så snart man har penger til mat. Anonymkode: 43209...f71
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Du har helt tydelig noen mangler. Jeg har også vært undervektig og mangler både jern, b-12 og D-vitamin. Fikk ingen sykmelding selv om jeg knapt klarte å stå oppreist gjennom arbeidsdagen. Reis til legen og ta blodprøver. Anonymkode: a2228...7e2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bmi på 17 er jo ikke sykelig lavt. Jeg lå selv på 16,4 i et par år i en stresset småbarnsperiode som fulltidsstudent med veldig dårlig råd. Man har lite energi ja, men man må bare ta seg sammen og spise seg opp så snart man har penger til mat. Anonymkode: 43209...f71 Jeg har ikke dårlig råd, men har tidligere slitt med anoreksi og klarer ikke spise mer da jeg synes denne vekten er "komfortabel" å ligge på Anonymkode: 79708...5e3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt tydelig noen mangler. Jeg har også vært undervektig og mangler både jern, b-12 og D-vitamin. Fikk ingen sykmelding selv om jeg knapt klarte å stå oppreist gjennom arbeidsdagen. Reis til legen og ta blodprøver. Anonymkode: a2228...7e2 Har tatt prøver, de var fine, ingen mangler. Anonymkode: 79708...5e3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 Du blir ikke nødvendigvis sykemeldt men kan jo godt hende du har noen mangler, det kan man lett få som normalvektig og og enda lettere hvis du spiser lite. Vitaminmangel kan være lett å fikse med tilskudd og du kan få med energi uten at du trenger å gå brått opp i vekt Anonymkode: c660c...c65
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 Postet før du skrev at du ikke hadde mangler, beklager. I så fall vet jeg ikke. Anonymkode: c660c...c65
saltyliquorice Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke dårlig råd, men har tidligere slitt med anoreksi og klarer ikke spise mer da jeg synes denne vekten er "komfortabel" å ligge på Anonymkode: 79708...5e3 Jeg syns du skal gå til lege og snakke om akkurat dette. Tydelig at dette har noe med psyken å gjøre når du sier du er komfortabel selv om du er over gjennomsnittlig sliten pga vekten din. Dessuten er det fint å dra til legen for å utelukke annet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 Du får iallfall ikke sykemelding for undervekt når planen er å beholde den. Anonymkode: 6499b...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 Be fastlege om å henvise til psykolog. Det er godt å prate med noen, og da blir du også bevisst på ditt eget forhold til mat. Jeg var også veldig tynn, BMI på 17.noe, og veldig slapp og tiltaksløs. Psykolog og å få seg kjæreste hjalp veldig! Gått opp 13kg siden den lave BMI-en, sluttet med psykolog etter 8-10 mnd og har BMI på 21 nå ☺☺ Anonymkode: 53091...367
Papirfly Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Papirfly, mod.
Fremhevede innlegg