AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg opplever en gang i blant en veldig ekkel følelse. Tunga blir nummen, jeg begynner å skjelve, blir litt småkald, blir svimmel og mister fargen i ansiktet.. føler som jeg skal til å besvime, men ikke til den grad. Samtidig føler jeg meg rar litt sånn utenfor meg selv. alltid lyst på MAT, helst noe litt salt og mettende. Dette skjedde i natt, og smurte meg en skive med smørelaks, og det hjalp da jeg ble mett. Men føling er jo for diabetes, og da må man ha noe søtt, men jeg vil bare ha noe som gjør meg mett og det skal være sunt. Hva er denne følelsen?? Når jeg får dette skyndte jeg meg alltid å spise, fordi det har aldri gått over, blir bare verre der og da, frem til jeg spiser. Anonymkode: f48f9...fb6
onkel anders Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Vil anbefale deg å få tak i et blodsukkermåler fordi det kan gi ganske klart svar på om du har diabetes eller er i forstadiet til å utvikle diabetes. Smoothie med havregryn og masse grønnsaker er et must for et stabilt blodsukkernivå i tillegg til daglig trening og fysisk aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Man kan ha føling uten at man har diabetes, og det er ikke sånn at det kun er noe søtt som hjelper dersom man har for lavt blodsukker siden all mat gjør at blodsukker stiger. Jeg kan ikke svare på om du får føling, men når jeg gjør det (har ikke diabetes) så blir jeg ekstrem varm og klam, svimmel, ekstrem sultfølelse og skjelving. Når man får føling betyr det at kroppen er i gang med å produsere glykogen sånn at det skal i teorien uansett gå over av seg selv dersom man har en mild føling. Anonymkode: bff53...fb9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, onkel anders skrev: Vil anbefale deg å få tak i et blodsukkermåler fordi det kan gi ganske klart svar på om du har diabetes eller er i forstadiet til å utvikle diabetes. Smoothie med havregryn og masse grønnsaker er et must for et stabilt blodsukkernivå i tillegg til daglig trening og fysisk aktivitet. Man har ikke diabetes bare fordi man får føling. Diabetes er når man har for lav eller ingen produksjon av insulin. Altså vil noen med diabetes få høyt blodsukker om de spiser uten å ta insulin. Anonymkode: bff53...fb9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå