AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Vi har kanskje vært litt i overkant vågale og har bestilt tur til Australia til jul med våre barn som da er 1,5 år og 3,5 år. Lurer rett og slett på om noen har noen gode tips til en så lang flytur med så små. Vi mellomlander i Singapore og får derfor to lange flyturer (pluss en kort i Europa først og sist). Vi er veldig reisevante, men dette er ukjent territorium. Vi har flydd med eldste til både USA og Asia, men aldri så langt som dette, og aldri utenfor Europa med to barn. Vi er to voksne. Noen flytips til oss? Anonymkode: c9caf...043
The Kitten Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Forhåpentligvis sover de store deler av turen. Når dere mellomlander, ville jeg om mulig latt dem bevege seg litt. Det er lenge å sitte i ro både for barn og voksne. Kommer selvfølgelig an på da. Mener ikke at dere skal tvinge dem til å løpe rundt om de er stuptrøtt. Vet ikke om dere har bestilt plasser allerede? Hvis ikke ville jeg satt så nært toalettet som mulig siden barna kanskje må oftere på do enn voksne, og må følges. 1,5 åringe bruker kanskje bleie da, men... Ellers gjelder: Leker, en film eller to dere vet faller i smak, tegneblokker, bøker etc. Hvordan har det gått på de andre flyturene?
Christiane_W Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Søsteren min og samboeren har reist mye med tre-åringen sin, inkludert at hun fløy alene til Thailand med ham da han var ca halvannet år gammel. Han sover seg stort sett gjennom flyturer om det er nattfly. På dagfly får han bruke iPad mye og underholder seg selv med tegnefilmer og diverse spill, samt at de har med diverse leker etc han liker å pusle med. De prøver alltid å holde ham mest mulig i aktivitet/bevegelse før de går ombord, så han får brukt mest mulig energi og ikke har "maur i rompa" når han skal sitte stille i 8-10 timer.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Dette kommer mye an på barna tenker jeg. Barna i vår familie er så viltre og har tusenvis av maur i rompa til enhver tid, så en time lang flytur er knapt overkommelig. Som de andre skriver, ta med noe som holder ungene opptatt, og litt bevegelse på flystoppene er nok obligatorisk. Anonymkode: c3e81...dcf
reiseglad Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Hmm, den største utfordringen er nok den minste, som ikke forstår det med å sitte rolig mye av tida. Og pad og annen rolig aktivitet er ikke så veldig attraktivt for en på 1,5 år. Hadde dere ikke bestilt billetter allerede, ville jeg absolutt anbefalt stopover 2-3 netter i Singapore på utreise. Det gir en helt annen reise, og man henter igjen litt av jetleget med den pausen. Det er langt å reise med så små helt til Australia (regner med dere skal til østkysten, omtrent ni timers flyging fra Singapore.) Underholdning, noen nye leker, mat som de liker (ikke all barneflymat er god mat...) og nattflyging er vel det jeg kan anbefale. Og flyplassen i Singapore er jo kjempefin for en pause, der er masse underholdning for både store og små, utendørs og innendørs! Vi har reist mye med våre, men de var større - midtimann hadde aldri tålt og holdt ut en langflyging på det tidspunktet. Han måtte bli seks før det var forsvarlig å ta han med lengre enn seks timers flytur. http://www.changiairport.com/en/search.children.html
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 2 små skrikerunger på så lang flytur. Blir jo hyggelig for de andre passasjerene... Anonymkode: e9b83...3fc 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 - iPad (funker fint også for helt små barn) - ta med mat hjemmefra til turen - ta med klesskift til alle, våtservietter etc - ta med bæresele til minste Våre var litt eldre, 4 og 6, med vi fløy samme rute, og det gikk kjempebra. Ungene fikk ikke engang jetlag! Det er to lange nattflygninger, og de tok begge to som natt. Dvs at da vi landet i sydney på morgenkvisten, var det morgen for dem også (ikke for oss voksne... vi slet 😂). Regner med dere skal fly Singapore airlines - fine fly og veldig serviceinnstilte og barnevennlige kabinansatte. Kos dere på tur! Australia er fantastisk! Anonymkode: 5ff7d...58a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Det hjelper veldig at dere allerede er reisevante, men det er virkelig *mye* lengre til Australia enn til USA og Asia. Jeg var i USA i fjor, og det fortonte seg som en kort tur, selv med to mellomlandinger, sammenlignet med Australia. 😂 Det er stor forskjell på en lang flytur og to lange flyturer på rappen. Anonymkode: 5ff7d...58a
jealhk94 Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 Har lest et sted at noen lager en liten ''pakkekalender'' med forskjellige aktiviteter - > Fargebok, en leke/bok,film, etc. Gavene gir man ut med litt mellomrom, så blir fokuset på aktiviteten istedet for å være urolig! Vet kanskje ikke om det hjelper så mye for barnet som er 1,5 år, men kanskje for 3 åringen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå