nyibyen Skrevet 17. januar 2005 #1 Skrevet 17. januar 2005 Etter første reise i ny jobb ANER jeg ikke hvordan jeg skal fylle ut reiseregningskjemaet. Jobben ordnet og betalte hotell og flyreise, mine eneste utlegg var maten og flytoget tur/retur. Var borte i 5 dager (4 overnattinger). Regner med at det er "kostgodtgjørelse" jeg skal få, men hvor mye pleier det å være? Er det noen av dere erfarne i arbeidslivet som vet?
Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Dette avhenger da vel av bedriften, men det vanlige er nok å benyttes seg av statens reiseregulativ. Tror personal- eller økonomiavelingen er de rette å prate med. Kostgodtgjørelsen avhenger av hvorhen du har vært i verden.
Catzy Skrevet 18. januar 2005 #3 Skrevet 18. januar 2005 Gå og spør økonomiavdelingen, eller den som er ansvarlig for opplæring i bedriften. Så slipper du å lure på hvordan alle andre gjør det. Økonomiavdelingen vil være best tjent med at du vet hvordan de vil ha det, så slipper de å måtte rette opp feil i neste omgang. Det er ikke en svakhet å spørre om sånne ting i ny jobb. Si at du gjerne vil gjøre det riktig fra første stund, så er det ingen som mistenker deg for å være dum - hvis det er det du er redd for. Catzy
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Si at du gjerne vil gjøre det riktig fra første stund, så er det ingen som mistenker deg for å være dum - hvis det er det du er redd for. Catzy Ahh, dette er en sånn typisk mars-venus-greie: jentene føler seg dumme når de ikke får det til. Selv gikk jeg til kontordama og klaget fælt over hvor dårlig det skjemaet var
nyibyen Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2005 He he, ja jeg synes det er litt flaut å spørre om slikt. Jeg vil klare alt selv! :oops:
Catzy Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 He he, ja jeg synes det er litt flaut å spørre om slikt. Jeg vil klare alt selv! :oops: Søte deg, det er en utrolig slitsom holdning. Spesielt når det gjelder sånne skjemaer... Bruk tid på å gjøre den faglige jobben din bra, og be om hjelp til å få til trivielle ting som slike skjemaer. Catzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå