Gå til innhold

Gravid - bestevenninne trekker seg unna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og opplever at min nærmeste venninne trekker seg unna meg.Da jeg fortalte at jeg var gravid virket hun glad på min vegne. Men nå merker jeg at hun holder avstand.Hun er ufrivillig barnløs,og derfor har jeg vært forsiktig med å snakke for mye om graviditeten.Noen som har opplevd noe lignende?Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Anonymkode: 489b3...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun er ufrivillig barnløs så kan det nok være litt ekstra tøft for henne at bestevenninnen venter barn, så hun trenger kanskje litt avstand en stund. Det er jo ikke ensbetydende med at hun ikke er glad på dine vegne eller ikke ønsker å være venninnen din lengre:)

Anonymkode: a5892...c35

• Liker 8
Skrevet (endret)

Vet du hva, gjennom to graviditeter så har jeg lagt merke til at flere tar avstand, ufrivillig barnløse eller ei.

Ta kontakt med henne og finn på noe sammen uten å dra opp graviditeten.

Er nok uansett litt sårt for henne.

Endret av Forundret..
  • Liker 1
Skrevet

Bare gi henne litt tid. Jeg er ufrivillig barnløs og hadde flere gravide venninner i fjor. Syntes selvfølgelig det var sårt, men det var enda verre at de trakk seg unna for å skåne meg. Så uansett hva man gjør blir det nok rart for en av partene. For min del ble det uansett lettere å glede seg med dem når babyene kom:) 

Anonymkode: 084d9...c3b

• Liker 3
Skrevet

Jeg er selv gravid nå og merker at flere tar litt avstand og at jeg selv også tar litt avstand. 

Vet selv at jeg trakk meg mye unna venninner når de var gravide. Har hatt lyst på barn i mange år, det ble for tøft. Men jeg unnet de det inderlig. Gode vennskap klarer litt sånne svingninger. Det er min erfaring :)

Anonymkode: 1b90f...c2d

• Liker 2
Skrevet

Ts her.Ja det er nok litt sårt,jeg synes synd på henne men tenker at jeg vil prøve å inkludere henne i ting.Så kan hun heller velge bort det hun ikke vil bli med på. Inviterte henne hjem til meg i dag,men hun avslo og sa hun var opptatt hele uken.Det er litt ulikt henne (pleier aldri å avslå) men jeg kan forstå det.Hun er også en person som vanligvis spør hvordan jeg har det om hun vet jeg er syk osv,men det har hun ikke gjort nå (jeg har vært mye kvalm og uvel i det siste).Når jeg spør hvordan det går med henne får jeg bare litt vage svar tilbake.Det er også ulikt henne.Men jeg må vel bare gi henne tid.

Anonymkode: 489b3...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...