Gå til innhold

Hvor fort blir du sulten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag spiste jeg bare en banan før jeg hadde en kort vakt på jobb, i lunsjen kl 11.30 spiste jeg en god porsjon kyllingsalat med 1 egg, pasta og 2,5 brødskive ved siden av.  Ble veldig mett. Er ikke sulten før nå 8 timer senere.  Jeg er jo opp og ned men syns dette er lenge å gå uten å kjenne sult. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan fint spise kun et måltid om dagen uten å være sulten. Glemmer ofte å spise før ca kl 15 - 16.

Anonymkode: 1c97c...3aa

• Liker 2
Skrevet

Når jeg bare daffer hjemme og står opp sent trenger jeg ikke spise før utpå formiddagen kanskje mellom 11-15.  Jeg driver ufrivillig med periodefasting. Tror det er en av grunnene til at jeg i en alder av 44 kan spise "hva jeg vil" uten å bli tjukk.  Legger på meg 2-3 kg rundt juletider og går ned igjen før sommeren. 

Skrevet

Blir aldri sulten jeg.

Anonymkode: c6e7c...8e4

Skrevet (endret)

Kommer litt an på. Blir jeg veldig oppslukt med noe kan jeg fort glemme å spise. Har hendt at jeg har glemt å spise på 12 timer fordi jeg holdt på å rydde hjemme.

I helgene sover jeg gjerne til 10-11, spiser frokost/lunsj, og da er neste måltid gjerne i 18-19-tida. 

I ukedagene spiser jeg når jeg kommer på jobb 8, deretter lunsj 12 og middag rundt 18. Jeg spiser få eller ingen mellommåltider.

Dette har blitt en vane, og jeg er sjeldent sulten.

Endret av SPOCA
Skrevet

Varierer veldig. Noen dager er jeg bunnløs og kan spise masse, andre dager merker jeg ikke sult før middagstid. Alle sier det er best å spise 4 regelmessige måltider, men jeg ser ikke poenget med å trykke i seg mat når man ikke er sulten, eller spise mindre enn man har lyst på når man er ekstra sulten. Har alltid vært tynn, så for meg funker det tydeligvis å spise intuitivt. 

Anonymkode: fe19f...757

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så og si konstant sulten.

Får lyst på mat nesten med én gang jeg har spist. Og går jeg for mange timer uten å spise blir jeg direkte uvel, svimel/kvalm og føler meg utmattet.

Men jeg har sinnsykt høy forbrenning. Prøver å gå opp i vekt, men selv om jeg spiser døgnet rundt er jeg akkurat litt for undervektig 🙈 

• Liker 2
Skrevet

Sulten hele tiden, uansett hvor "riktig" og mye jeg spiser. Kan godt spise 2 stappfulle tacolefser med mye digg, 30 min etterpå er jeg på "skapjakt" igjen. Så enten har jeg ekstrem forbrenning, eller mark:fnise: Har vært sånn  hele mitt voksne liv.

Anonymkode: 602a2...190

• Liker 1
Skrevet

Sulten hele tiden :Per jo mett akkurat rett etter et måltid, men kan spise igjen etter halvtime-time. Føler meg utsultet etter 3 timer uten mat

Anonymkode: 7d749...5f4

• Liker 2
Skrevet

Kan nesten stille klokken etter min sult😂 Sulten kl 09- kl 1230- kl 16- kl 20... sulten hver 3. time ca. Blir fort mett og fort sulten rett og slett 😊

Skrevet
1 time siden, Peaches skrev:

Kan nesten stille klokken etter min sult😂 Sulten kl 09- kl 1230- kl 16- kl 20... sulten hver 3. time ca. Blir fort mett og fort sulten rett og slett 😊

Det er ikke akkurat "å stille kroppen etter din sult" når du spiser på disse tidene. Da er det helt naturlig at du blir sulten igjen 3-4 timer etterpå:laugh:

Skrevet

Jeg spiser ca hver 3.time, da er jeg veldig sulten og klar for mat :fnise: kan gå lengere uten mat hvis jeg et opptatt med noe, men da blir jeg veldig sulten og Irritabel til slutt.

Skrevet

Jeg er et bunnløst hull. Etter 10k challenge satt jeg og angret på at jeg ikke kjøpte mer sjokolade.

Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akkurat "å stille kroppen etter din sult" når du spiser på disse tidene. Da er det helt naturlig at du blir sulten igjen 3-4 timer etterpå:laugh:

Siller ikke kroppen etter sulten, men klokken😉. Jeg er sulten  som regel hver tredje time, så da vet jeg at når jeg er sulten etter kl 09 så er kl 12/ 1230. Noen er sulten sjeldnere/oftere, men jeg har et klokkefast spisemønster, så når jeg skriver "stille klokken etter min sult", er det et beskrivende bilde ... hvis du skjønner😊  

Endret av Peaches
Skrevet

Så lenge jeg får i meg et lite minimum på morgen  f.eks et knekkebrød med skinke, en frukt og litt drikke og hvis jeg er veldig aktiv på jobb så blir jeg ikke sulten. Kan faktisk gå så lenge og spise så lite at jeg opplever kvalme og litt oppkast ved neste måltid gjerne på kveldstid igjen. Prøver å få spist lunsj på jobb men ikke alltid jeg har tid, men pleier å ta en liten kjøpesmoothie på vei hjem i bilen. Jo mer aktiv jeg er jo mindre matlyst har jeg (inntil en viss grense selvsagt). 

Anonymkode: c9b26...681

Skrevet

Kommer an på tre ting

1) hvor mye jeg har trent og spist dagen før (har jeg feks hatt en to timers løpetur og ikke spist nok så er jeg umettelig)

2) hvor travel jeg er - blir lettere "sulten" og kanskje fysen om jeg ikke har noe å gjøre og bare sløver foran tv enn om jeg er fordypet i arbeidsoppgaver eller løper rundt på jobb

3) HVA jeg har spist ... jeg blir veldig mett av ting som fisk og egg, mens havregryn og brødskiver ikke metter meg særlig lenge med mindre jeg har mye bra pålegg på.

selv fortrekker jeg å soise meg ordentig mett og har heller 2-3 store måltid hver dag enn flere små :-)

Skrevet

Må putte noe i munnen med en gang jeg våkneer! Idag 3 husmann knekkebrød med magerost på tube og agurk. Drakk cola zero, en kopp. 

Nå tre timer senere har jeg spist en hel boks tine fyldig youghurt  (380 gram) og en halv banan 

Blir sikkert sulten om 3-4 timer🙄

Anonymkode: 9faef...68a

Skrevet

Jeg blir sulten bare jeg hører ordet "mat" :laugh:

Skrevet

Jeg blir ofte sulten to-tre timer etter jeg har spist. Gjelder både frokost, lunsj og middag. Det er fordi jeg er småspist og derfor spiser litt lite hvert måltid. Hvis jeg har mye å gjøre en dag kan jeg gå kanskje fem-seks timer uten å kjenne meg sulten, men det er absolutt ikke normalt for meg

Anonymkode: 626ab...c80

Skrevet

Kommer helt an på hva jeg spiser og hva jeg gjør. Prøver å spise bra og nok, ca 3-4t mellom måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...