Gå til innhold

Noen andre hjemmeværende her?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Spiller ingen rolle hva vi synes, det eneste som betyr noe er hva du synes, og ikke minst din mann synes. Hva sier han til din framstilling at du er høygravid på jobb fra 06 til 23? Og hvorfor deler dere ikke på ansvaret når han er hjemme? Kreve at han skal vaske opp når dere har oppvaskmaskin, DER syns jeg du er urimelig, og jeg tenker at du kunne kanskje prioritert annerledes og kuttet ned på jobbdagen din betraktelig. Barnehagebarn som ikke er i barnehagen selv om du er høygravid likedan. Dette velger du selv, og kan ikke bebreide mannen din for.

Og at du tar ungene alene i helgene, vet ikke om jeg vil kalle det urettferdig, men aldeles nitrist er det jo. Hvorfor deltar han ikke i familien? Hvorfor har han ikke ansvar? Hvorfor ønsker han ikke å delta? At han er på jobb, det er nesten alle voksne mennesker, ingen ting spesielt med det. Da bør han ha ansvaret for FAMILIEN, eller i det minste delansvaret, sammen med deg, i helgene. Liker han ikke ungene sine?

Endret av Lou Salome
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det du gjør itillegg til full jobb. Nå har jeg heldigvis bare 2 barn. Men alt av husarbeid, handling, middagslaging, ta meg av det økonomiske/forsikringer, klesvask, henting/levering barnehage/skole og kjøring til/fra aktiviteter når de ble eldre.

Det burde vel gå greit når du er hjemmeværende?

Anonymkode: b4da3...0cf

Har også gjort alt det jeg gjør i tillegg til full jobb!  Da ggadde jeg 2 barn som deg.  Men da var jeg ikke høygravid da.  Pluss at 2 barn er ikke det samme som 3 barn ☺  Og som jeg skrev så er dette vanligvis ikke noe jeg klager på.  Bare som høygravid med nr 4😅   

Anonymkode: 0ebd9...ab6

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver virkelig å forstå hvordan de som er hjemmeværende klarer å regne det som en fulltidsjobb.

Anonymkode: 94fe6...45d

Tuller du? Jeg vedder på at jeg gjør mer enn deg i løpet av en dag! Og ja,  jeg jobber vanligvis 100% men skal være hjemme med barna da de er små. Altså noen år! Mitt liv, mitt valg.. 

å være hjemme med flere små er myyyye mer slitsomt enn min jobb. 

Anonymkode: 4dcac...b0f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nevner jo at jeg er kjempe sliten.  Men jeg sier vel ikke rett ut at jeg trenger mer hjelp nå...  syntes han burde forstå det selv også da.  Men så er jeg typen som hater å be om hjelp, så er nok min egen feil det skal sies 🙂

Nei, jeg ser den, å be om hjelp er ikke alltid lett. Men snart skal du føde og du trenger mer hvile nå. Kroppen din gjør jo en fantastisk innsats med å bære frem barnet. Barnet du bærer blir også en prioritet i forhold til kroppens innsats, og det gjør jo igjen at du trenger både mer hvile og kanskje ta deg en tur i frisk luft. 

Han må kanskje steppe mer inn nå som dere får enda en liten som krever sitt. De er jo veldig krevende i de første årene. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver virkelig å forstå hvordan de som er hjemmeværende klarer å regne det som en fulltidsjobb.

Det er virkelig DET DUMMESTE  jeg hører folk si !!   Jeg har hatt fulltidsjobb, det kan ikke sammenlignes med en non stop jobb som det å være hjemme med flere barn er!  Har du prøvd det / gjort det??  Hvis ja, så gjorde du da hvertfall ikke en god jobb.  ( mer type sitte i sofaen mens ungen er i barnehagen)

,

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Jeg vedder på at jeg gjør mer enn deg i løpet av en dag! Og ja,  jeg jobber vanligvis 100% men skal være hjemme med barna da de er små. Altså noen år! Mitt liv, mitt valg.. 

å være hjemme med flere små er myyyye mer slitsomt enn min jobb. 

Jeg er 100% alenemor til to og i full jobb. Alt med hus er da selvsagt min jobb. Det er ikke ment som kritikk, men om man kun makter en av delene så må man ikke rope etter medalje. Men, ja det er ditt liv og ditt valg, men jobb er det ikke.

Jeg syns verken jobben eller hjemmet er slitsomt. Heldigvis. Nailer begge deler.

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig DET DUMMESTE  jeg hører folk si !!   Jeg har hatt fulltidsjobb, det kan ikke sammenlignes med en non stop jobb som det å være hjemme med flere barn er!  Har du prøvd det / gjort det??  Hvis ja, så gjorde du da hvertfall ikke en god jobb.  ( mer type sitte i sofaen mens ungen er i barnehagen)

,

Poenget er at normale folk klarer jobb/forsørging, barneoppdragelse og husarbeid alene uten å klage.

Jo mindre man gjør, jo mindre tåler man.

• Liker 6
Skrevet
39 minutter siden, Mass skrev:

Nei, jeg ser den, å be om hjelp er ikke alltid lett. Men snart skal du føde og du trenger mer hvile nå. Kroppen din gjør jo en fantastisk innsats med å bære frem barnet. Barnet du bærer blir også en prioritet i forhold til kroppens innsats, og det gjør jo igjen at du trenger både mer hvile og kanskje ta deg en tur i frisk luft. 

Han må kanskje steppe mer inn nå som dere får enda en liten som krever sitt. De er jo veldig krevende i de første årene. 

Skal be han om litt mer hjelp nå ☺  Han er som sagt en kjempe flott mann og hjelper meg mer hvis jeg lufter det!  Bare interessant og høre hva andre tenker om saken  Takk for saklige fine svar 😊 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal be han om litt mer hjelp nå ☺  Han er som sagt en kjempe flott mann og hjelper meg mer hvis jeg lufter det!  Bare interessant og høre hva andre tenker om saken  Takk for saklige fine svar 😊 

Ja, gjør det. Det tviler jeg ikke på 😊 Vaner gror, men behov kan endre seg, så en bevisstgjøring gjør det nok lettere for han å vite hvor han skal hjelpe deg og lettere for deg å få hjelp. 

Ser den, det er ofte greit med en research for å kjenne mer etter hva man trenger før man tar det opp 😊

Masse lykke til med fødselen 😊

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han skal ikke "hjelpe deg". På dagtid, når han er på jobb, da kan han ikke hjelpe deg. Det måtte være hvis du blir sykmeldt pga graviditet (og slikt må man regne med). På ettermiddagen og helgene skal han delta i egen familie i eget hus og hjem og med barn, som den voksne mannen og faren han er, og som ektemann til en høygravid kone han i tillegg må passe litt på. Det er like mye (eller mer nå som du er høygravid) du som hjelper ham med barna hans hele tiden. Og som gjør husarbeidet for han. Han skal ikke "hjelpe deg" med legging eller oppvask, det er absolutt like mye hans legging og hans oppvask (bortsett fra at han må få bruke oppvaskmaskinen, den håndvasken er definitivt din).

• Liker 4
Skrevet

Send ungen i barnehagen og si til mannen:"Jeg er gravid og sliten, nå må du gjøre det og det framover!" 

Anonymkode: 02c9d...d4c

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og brukerdebatt, samt svar til dette

sofie777, mod

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 100% alenemor til to og i full jobb. Alt med hus er da selvsagt min jobb. Det er ikke ment som kritikk, men om man kun makter en av delene så må man ikke rope etter medalje. Men, ja det er ditt liv og ditt valg, men jobb er det ikke.

Jeg syns verken jobben eller hjemmet er slitsomt. Heldigvis. Nailer begge deler.

Nei for du lar andre passe ditt barn på skole SFO, vi gjør det selv! Så du gjør bare en ting om gangen . Tviler på ungen er med på jobb.. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at normale folk klarer jobb/forsørging, barneoppdragelse og husarbeid alene uten å klage.

Du har jo ungen din i barnehagen ! Du gjør det da ikke alene! Herregud! Tror du er bedre enn andre.. du vet ikke bakgrunn for vårt valg, og sånne som deg er ofte bare sjalu. Beklager da for at vi har mannfolk og mulighet til å oppdra våre egne barn i stede for at barnehage og SFO skal gjøre det,  beklager for at mine barn får goood tid før skole om morgen , blir henter etter skolen og får mat på bordet. Beklager for at jeg liker å bruke tiden på mine barn når de er små så de blir trygge og fornuftige. Beklager for at jeg har en mann som gledelig jobber noen timer ekstra så jeg kan kose meg med mine små. 

Og det du ikke har spurt om : jeg har fastjobb, tar ut ulønnetpermisjon så jeg vet GODT at det er mer slitsomt å være hjemme enn på jobb. På jobb er det mest kos! Greit det er stress , men der trives jeg og det er nesten en pause. 

• Liker 1
Skrevet

Når man er hjemme med barn, så må faktisk barna underholdes. Man må for eksempel ha playdates med andre barn, gå i åpen barnehage, man må lære ungen forskjellige ting. Man pussler, lar de tegne og drive med playdo osv, veldig likt til en barnehage. Alt dette er jo selvsagt kos, men det må fortsatt gjøres, og det tar tid.. Det er heller ikke sånn at vi som er hjemmeværende har to times lunsjpause mens man ser på dr phil og Opera. Samtidig har du kun 5-6t før de andre barna kommer hjem, og da er det full rulle med lekser, middag og kjøring hit og dit og aktiviteter. Så har de kanskje med en venn eller 3 hjem fra skolen, eller det kommer nabobarn innom, og huset er fullt og man må rydde igjen. Ettermiddagene våre er ganske like nå som de var da man var i full jobb, men man gjør faktisk en del som hjemmeværende med små barn og! Det blir jo en slags barnehagehverdag, men bare med ett barn og man har husarbeid i tillegg. Det er faktisk mye jobb. 

Anonymkode: 1cff7...01b

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj, du må nok være et supermenneske. Å være hjemmeværende med barn og husarbeid er absolutt ikke å gjøre lite. At du klarer alt det helt alene i tillegg til jobb/forsørging uten å klage på noe, hørtes jo helt perfekt ut. At du definerer det som normalt hørtes jo litt spesielt ut.

Skrevet

Nei for du lar andre passe ditt barn på skole SFO, vi gjør det selv! Så du gjør bare en ting om gangen . Tviler på ungen er med på jobb.. 

Ja, de lar andre passe på barna sine på SFO sånn at de kan bidra til statskassen, i motsetning til deg. Antar du benytter deg av helsetjenester, gratis skolegang, blå resept osv? Den luksusen har du fått fordi andre gidder å jobbe og betale skatt.

Anonymkode: 3d3bb...6fc

• Liker 1
Skrevet

Du har jo ungen din i barnehagen ! Du gjør det da ikke alene! Herregud! Tror du er bedre enn andre.. du vet ikke bakgrunn for vårt valg, og sånne som deg er ofte bare sjalu. Beklager da for at vi har mannfolk og mulighet til å oppdra våre egne barn i stede for at barnehage og SFO skal gjøre det,  beklager for at mine barn får goood tid før skole om morgen , blir henter etter skolen og får mat på bordet. Beklager for at jeg liker å bruke tiden på mine barn når de er små så de blir trygge og fornuftige. Beklager for at jeg har en mann som gledelig jobber noen timer ekstra så jeg kan kose meg med mine små. 

Og det du ikke har spurt om : jeg har fastjobb, tar ut ulønnetpermisjon så jeg vet GODT at det er mer slitsomt å være hjemme enn på jobb. På jobb er det mest kos! Greit det er stress , men der trives jeg og det er nesten en pause. 

👏🏼 Der måtte sjalukortet komme.... 

Anonymkode: 28060...db0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når man er hjemme med barn, så må faktisk barna underholdes. Man må for eksempel ha playdates med andre barn, gå i åpen barnehage, man må lære ungen forskjellige ting. Man pussler, lar de tegne og drive med playdo osv, veldig likt til en barnehage. Alt dette er jo selvsagt kos, men det må fortsatt gjøres, og det tar tid.. Det er heller ikke sånn at vi som er hjemmeværende har to times lunsjpause mens man ser på dr phil og Opera. Samtidig har du kun 5-6t før de andre barna kommer hjem, og da er det full rulle med lekser, middag og kjøring hit og dit og aktiviteter. Så har de kanskje med en venn eller 3 hjem fra skolen, eller det kommer nabobarn innom, og huset er fullt og man må rydde igjen. Ettermiddagene våre er ganske like nå som de var da man var i full jobb, men man gjør faktisk en del som hjemmeværende med små barn og! Det blir jo en slags barnehagehverdag, men bare med ett barn og man har husarbeid i tillegg. Det er faktisk mye jobb. 

Anonymkode: 1cff7...01b

Er ikke en viktig del av oppdragelsen å lære barna å rydde etter seg selv? 

Med alt som finnes av hjelp i huset (som robotstøvsuger, få mat levert på døra osv) så må man kanskje "underholde" barna for å føle seg nyttig.

(Ellee vaske opp for hånd som det ble nevnt i et annet innlegg)

Endret av Ild
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...