AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Hei! jeg klarer ikke helt å sette ord på hvordan jeg føler meg, og hvordan jeg har det. Jeg har ALLTID vært sykt glad i mat og egt aldri brydd meg om hva eller hvor mye jeg har spist. Jeg har bare spist til jeg har blitt god og mett. Det begynte i slutten sv sommerferien, da jeg veide meg på ferie. Jeg veide meg egt sldri, men det stod en vekt midt på badet så gjorde det for "moroskyld". Jeg så at jeg hadde gått opp 4 kg siden sist! Jeg ble helt fra meg og så veide jeg meg hver dag etter det. Selvfølgelig går vekten opp og ned Pga vann og kommer an på når man veier seg, men likevel. 4 kg. En dag var jeg sulten, men hadde ikke mulighet til å spise, og etter det så bare spiste jeg ikke den dagen. Jeg var egt ikke sulten, men jeg ville få en spiseforstyrrelse, jeg ville drite i å spise, bevisst. Jeg har veid meg hver eneste dag siden det og jeg skriver hva jeg spiser hver dag. Jeg kjenner sånn på det presset å være bra nok, jeg sliter m selvtilliten. Siden den dagen i sommerferien og til nå har jeg gått ned 5 kg. Det er fler dager jeg nesten ikke har spist noe, jeg har unngått så godt jeg kan, å spise. Men jeg blir jo sulten også, og da er det noen ganger jeg ikkr klarer å slutte å spise. Jeg får dritdårlig samvittighet etterpå og tenker på et lenge. Har flere ganger prøvd og kaste opp, men det går ikke. Liker ikke å løpe, men har tvunget meg selv til et par turer nå i er siste. Jeg vil få vekk fettet på kroppen min, jeg har så lyst. Jeg er kanskje 166 og veier rundt 54-56kg. Men jeg vil veie 50kg kanskje. I det siste har jeg også begynt å gråte lett av alt og ingenting og jeg blir fortere sur, sint og lei meg. Går rundt m en dårlig følelse hele tiden, i tillegg til er spisegrwiene. . Vet jo jeg ikke er undervektig, men forholdet mitt til my er veldig forverret. Vil jo ha mat, jeg elsker et, men samtidig klarer jeg ikke. Hva feiler det meg? Hilsen jente på 16 som øker hun ikke strekker til Anonymkode: 36cb7...1c8
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Syns du skal ta en prat med helsesøster om dette.
Papirfly Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Papirfly, mod.
Fremhevede innlegg